Koko Jazz Clubille tukea

10.2.2016 Helsinki

Minna Sirnölle ja Taikelle
Koko Jazz Clubin toiminnan puolesta

Koko Jazz Club juhlii kuudetta toimintavuottaan sen tuoreen tiedon valossa, että Taiteen edistämiskeskus Taike ei näe sen säännöllistä ja ammattimaista toimintaa tukemisen arvoiseksi. Kahtena peräkkäisenä vuotena jazzmusiikin lippulaivaksi niin koti- kuin ulkomaisten toimijoiden keskuudessa kohonnut klubi on jäänyt ilman toiminta-avustusta.

Koko Jazz Clubilla järjestetyssä rahoitus- ja tulevaisuus -keskustelussa 9.1.2015 Taiken johtaja Minna Sirnö kertoi, “ettei Taike voi olla tukemassa kahden luukun toimintaa”. Toiminta-avustuksen 2015 epäämistä perusteltiinkin KokoTeatteri -yhdistyksen alla toimineelta Koko Jazz Clubilta edellä mainitulla perusteella. On liian vaikeaa tukea yhtä toimijaa, joka tekee sekä teatteria että jazzia. Toiminnan selkeyttämiseksi Koko Jazzin Kannatusyhdistys ry perustettiin 5.3.2015. Se ei näköjään auttanut.

Koko Jazz Clubin toiminta ja taiteelliset näytöt ovat kiistattomat suomalaisella jazzkentällä. Se edustaa suomalaisten jazzmuusikoiden ja kansainvälisen parhaimmiston mielestä alan huippua. Klubilla ovat esiintyneet kansainväliset tähdet kuten  Steve Gadd, Dave Liebman, Jeff Tain Watts, Peter Erskine, Joey Calderazzo, Adam Nussbaum, Rick Margitza, Tim Hagans, Vic Juris ja Peter Bernstein.

Yhdistys sai heti vuoden 2016 alusta Helsingin kaupungin toiminta-avustuksen sekä Musiikin edistämissäätiö MES:n Jazz Finland live -rahoituksen.

Koko Jazz Clubin toiminnan puolesta ovat lausuneet niin ikään suomalaisen musiikkikoulutuksen kaikki tahot sekä useat kymmenet arvostetut muusikot, kapellimestarit ja säveltäjät yli genrerajojen.

Kuvassa teatterin Anna Veijalainen, klubin Timo Hirvonen ja jazzlegenda saksofonisti Dave Liebman.

Steve Gaddin videoterveiset

Koko Jazz Clubin toimintaa

Myös me allekirjoittaneet haluamme osoittaa tukemme Koko Jazz Clubin toiminnan puolesta ja vaadimme sille asianmukaista rahoitusta.

Timo Hirvonen, Koko Jazzin Kannatusyhdistys ry    Ota yhteyttä adressin tekijään