Mikkelin Rantakylään uusi päiväkoti!

Tarvitsemme Mikkelin Rantakylään uuden kunnallisen päiväkodin! Tällä hetkellä Rantakylän päiväkodin lapset odottavat väistötiloja sisäilmaongelmien vuoksi. Jos Rantakylän päiväkoti suljetaan, alueelta häviää 55 päivähoitopaikkaa. Rantakylän alueella on jo tällä hetkellä huutava pula päivähoitopaikoista. Mikkelin kaupungin varhaiskasvatussuunnitelman mukaisesti ja koulupolun takaamiseksi lasten päivähoitopaikka tulisi sijoittaa lähelle kotia.

Rantakylän alueella on tällä hetkellä päivähoidossa 192 lasta, eivätkä kaikki alueelle hakeneet ole mahtuneet oman alueen päivähoitoon. Alue on lapsiperheiden suosiossa, joten tarve terveistä alueen päivähoitopaikoista ei ole vähenemässä tulevaisuudessa. Mikkelin kaupunki on suunnitellut uuden päiväkodin rakentamista Rantakylään jo useiden vuosien ajan mutta toteutus on viivästynyt. Me allekirjoittaneet vaadimme, että uuden päiväkodin rakentaminen toteutetaan pikaisesti ja turvataan siten Rantakylän alueen lapsille terveellinen ja turvallinen varhaiskasvatus ja säilytetään alueen vetovoima lapsiperheiden näkökulmasta.

Vanhempaintoimikunta Rantahelmi    Ota yhteyttä adressin tekijään