Myös isommille purjeveneille pääsy Naantaliin

Yli 50.000 suomalaista vapaa-ajan veneilijää edustavat Suomen Veneilyliitto ja Suomen Purjehtijaliitto aloittivat elokuussa 2006 laajan vetoomuskampanjan Naantalin venematkailun tulevaisuuden puolesta. Liitot ovat huolestuneet koska Naantali on nykyisin suljettu satama, sillä sinne eivät pääse yli 16,5 metriä korkeilla mastoilla varustetut veneet.

Tilanne syntyi kun Merimaskun silta valmistui syksyllä 2002 ja hankkeet läppäsillan tekemiseksi Särkänsalmen sillalle ovat toistaiseksi kaatuneet.

Suomen Veneilyliitto ja Suomen Purjehtijaliitto eivät hyväksy että Naantali, joka on yksin perinteisimmistä koko perheen veneilykohteista Saaristomerellä, on suljettu isommilta purjeveneiltä. Veneiden koko kasvaa koko ajan ja tämä merkitsee Naantalin venematkailun jatkuvaa vähenemistä. Naantalin täyden palvelun vierassatama on yksi rannikon viihtyisimmistä ja idyllisimmistä. Sun Marina- ketjuun kuuluvaa satamaa on edelleen kehitetty vastaamaan veneilijöiden yhä kasvavia palvelutarpeita. Tämän sataman pitää valtakunnallisten veneilyjärjestöjen mielestä olla avoin kaikille.

Vaihtoehtoja asian ratkaisemiseksi on useita. Vaikuta nyt jättämällä nimesi addressiin, jotta vaihtoehdot otettaisiin viipymättä käsiteltäväksi kaupungin hallintoelimissä.

HUOM! Allekirjoitathan nettiaddressin vain siinä tapauksessa, että et ole vielä allekirjoittanut sitä vierasvenesatamissa tai Naantalin Matkailun toimipisteessä!

Kiitos avustasi tärkeän asian puolesta. "Purjehtien olisit jo perillä!"