Rauman Nuorisoasema uhkaa loppua!

Rauman Seudun Nuorisoasema ry:n toiminnat uhkaavat loppua!

Rauman Seudun Nuorisoasema ry:n toimintoihin kuuluvat Walkers-nuorisokahvila, selviämisasema sekä Bumerangin toiminta.
Walkers-kahvila ja selviämisasematoiminta päättyvät Raumalla kokonaan, mikäli rahoitusta ei Rauman kaupungilta ensivuodelle saada tai jokin muu taho ole toiminnan järjestämisestä kiinnostunut. Walkers-toiminta täydentää hyvässä yhteistyössä paikallista nuorisotyötä ja nuorisotoimintaa. Toiminta takaa nuorille paikan maanantaista torstaihin iltapäivisin sekä perjantai-iltaisin sekä joka kuukauden ensimmäisenä lauantaina.

Bumerangin toiminta on tarkoitettu Rauman seudun nuorille, jotka ovat ilman opiskelupaikkaa tai jatkosuunnitelmat ovat epäselvät. Nyt huolena ovat myös nämä nuoret, koska vastaavaa toimintaa ei Raumalla ole tarjolla. Kaupunki on hakenut vastaavanlaiseen hankkeeseen rahoitusta, mutta käytännössä toiminta tulisi alkamaan vasta ensi syksynä, mikäli rahoitus järjestyy.

Rauman sosiaali- ja terveyslautakunta ei myöntänyt kokouksessaan 15.12.2009 Nuorisoasemalle ensivuodelle avustusta. Tällä adressilla on tarkoitus kerätä päättäjille näyttöä ja huolta nuorten asioiden puolesta Rauman seudulla.

Nimiä kerätään 11.1.2010 klo 12:00 asti, jonka jälkeen adressi tullaan luovuttamaan Rauman kaupunginhallitukselle.

Rea Siirasti, Rauman Seudun Nuorisoasema ry    Ota yhteyttä adressin tekijään