Säilytetään Lappeenrannan Halkosaaren mattolaiturit

Lappeenrannan kaupunki on purkamassa Halkosaaren mattolaitureita ja purkusyynä on ollut mattoihin käytetty pesuaine, joka joutuessaan veteen saastuttaa luontoa.

Luonto on meille tärkeä ja arvokas.
Siksi ehdotankin että siirtymällä suoraan biohajoaviin pesuaineisiin ongelma ratkeaa itsestään ja kaupunkilaiset saavat jatkaa kulttuuriperinnettään.

On myös hyvä realistisesti huomioida ja verrata mikä satama- ja saimaa-alueella todella saastuttaa luontoa.

Halkosaaren mattolaituri on monella tapaa merkityksellinen. Se on osa kaupunkilaisten kulttuuria ja myös nähtävyys. Se tuo ihmiset asunnoista luontoon ja yhteen, antaa iloa, kohentaa kuntoa, hoitaa mieltä ja toimii myös kohtaamispaikkana. Matonpesu on myös oiva tapa niin nuoremmille kuin iäkkäille harjoittaa hyötyliikuntaa ulkoilmassa, jos ei omaa pihaa ole.

Käytännöllisyydenkin puolesta paikka on parempi kuin maalle sijoitetut pesupaikat, koska maapesupisteillä ei voi käyttää pitkävartisia harjoja jotka monelle ovat selän terveyden kannalta parempi vaihtoehto.

Allekirjoittamalla tämän addressin voimme yhdessä vedota kaupungin päättäjiin peruuttaa purkutoimet ja säilyttää palan suomalaista kesäkulttuuriperinnettä sekä vaalia kaupunkilaisten hyvinvointia.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Riina Huoso voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Tulisiko bensaveroa laskea?