SOTE SEIS tällä adressilla nyt! Aikalisä.

SOTE SEIS -allekirjoita adressi nyt, joko nimesi kera tai ilman, kiitos!

Osuvasti eräs SOTE asiaa hyvin tunteva todellinen asiantuntija sanoi jokunen viikko sitten:Talo voidaan polttaa vain kerran!

Liekit nuolevat jo maastossa ja on pian kiinni Suomi nimisessä SOTE rakennelmassa ja samalla koko suomalaisessa sosiaali- ja terveydenhoitojärjestelmässä. Siinä leikissä tulee palamaan sinun verorahasi. Ja minun. Vielä voimme pysäyttää tämän järkyttävän lainsäädäntökohelluksen joka parhaillaan on menossa.

Prosessia ei tarvitse haudata, mutta jokainen Suomen hallinnossa on tainnut unohtaa vanhan kansanviisauden: jäitä hattuun! Urheilutermein: AIKALISÄ NYT. Kyse ei tässä hosumisessa ole enää mistään kansan edusta, saati vastuusta tai kiinnostuksesta kansan terveyttä kohtaan, vaan siitä, että valtava osa Suomen julkisesta terveydenhuollosta voitaisiin lohkaista yksityisbisneksen käsiin. Ja kaikki tämä tehdään lähes silmät ummessa, hyppyyttäen koko kansakunta tuntemattomaan.

Ei tarvitse kuin vilkaista tiedotusvälineitä silloin tällöin, niin koko SOTE sotkun ympärillä kysymysmerkkien määrä kasvaa kasvamistaan. Samalla hallinnossamme olevien vastuuhenkilöiden antamat TODELLISET VASTAUKSET vähenevät vähenemistään ja muuttuvat yhä epämääräisimmiksi selittelyiksi.

Maakuntahallinto ja yhtäaikaiseksi suunniteltu julkisen sektorin yhtiöittäminen ja yksityistäminen, jota kauniimmalla nimellä hallitus kutsuu valinnanvapaudeksi, ovat niin mammuttimaisia operaatioita, että tällä hosumisella, mitä nyt lainsäädännössä tehdään, pelataan veronmaksajien roposilla todellista venäläistä rulettia ja hevosleikkejä!

Kun tätä SOTE asiaa on veivattu jo monta vuotta, niin miksi kaikki pitäisi nyt ratkaista viikossa, päivissä, tunneissa? Miksi se pitää nyt saada hintaan mihin hyvänsä kohellettua jotenkin, jonkinlaiseen, mutta ei tunnu olevan väliä millaiseen lopputulokseen? Tiedät vastauksen: siksi, että yksityistäminen voisi tapahtua ja kansainväliset yhtiöt pääsisivät rahastamaan verovaroin ylläpidettyä terveydenhoitojärjestelmäämme ennen kuin kukaan ehtisi älytä mitä tapahtui. (Kuulostaako jotenkin tutulta? Tuleeko mieleen tapaus Caruna, jossa sähkönsiirtoverkko myytiin ulkomaille ja välittömästi kansaa rangaistiin kovilla hinnankorotuksilla.)

Yli 600 kannanottoa ja/tai asiantuntijalausuntoa on lakiesityksen osalta tullut, ja niitä yritetään nyt yötä-päivää rukata lakiesitysteksteihin. Voi hyvänen aika tätä kohellusta. Jos Suomessa saadaan yksinkertaisestakin asiasta täydellinen kaaos, kuten toimeentulohakemusten siirrossa Kelaan kävi, JA KANSA KÄRSI, niin kuka vielä uskoo, että tämä yli tuhat (1.000) sivuinen SOTE lakiesitys ja siihen liittyvä valinnanvapaus lakiesitys yhtäaikaisesti, voisi johtaa mihinkään muuhun kuin mitä eräs hyvin arvostettu asiantuntija jokunen päivä sitten sanoi: Tämä kaikki voi johtaa kaaokseen! Eikä hän ollut aivan kuka tahansa, vaan, Terveyden- ja hyvinvointilaitoksen kunnioitettu emeritus pääjohtaja!

Hyvät ystävät! Tällä operaatiolla -SOTE SEIS TÄLLÄ ADRESSILLA - ei ole tarkoitus tehdä vallankumousta. On tarkoitus vain palauttaa kunnioittamani Tasavallan Presidentti Sauli Niinistön viisas ajattelutapa arvoonsa: saada tolkun ihmiset heräämään, ja tässä viestissä tarkoitan tolkun ihmisillä sekä päättäjiä, että Suomen kansaa. Olemme tolkun ihmisiä ja otamme tällä SOTE SEIS adressilla vahvan kannan siihen, että joku tolkku tulee olla näin suuren asian ajamisella tulipalon kiireellä. Tarvitsemme kunnon aikalisän, tolkun harkintaa, asiantuntijoiden kannanottojen VAKAVASTI OTTAMISTA eikä sanahelinää "korjataan, korjataan lakiesitystä", jota kuulet nykyisin päivittäin hallinnostamme ja hallituksestamme kerrottavan.

Adressi on tarkoitus luovuttaa hallitukselle ennen kuin tämä kaaos menee eduskunnan käsittelyyn. Suomen 100-vuotis juhlavuonna olemme ansainneet parempaa kuin tällaista lainsäädäntökohellusta jonka taustalla näyttäisivät olevan suuret pääomavoimat. Raimo Sailas, Valtiovarainministeriön entinen valtiosihteeri sanoikin julkisuuteen aivan tuoreen ja tärkeän kannanoton: ”Ei nyt herra jumala pidä tällaista uudistusta tehdä” – Raimo Sailas: Sotea lykättävä 1–2 vuodella”

Muutamalla klikkauksellasi saat äänesi kuulumaan ja saamme yhdessä aikalisän SOTE sotkun ja kaaoksen minimoimiseksi. Nykyisin kaikilla asioilla -kuten SOTE kohelluksella, pyrkii olemaan kiire, joten klikkaa pian. Se kannattaa itsesi vuoksi.

SOTE SEIS -allekirjoita adressi nyt, joko nimesi kera tai ilman, kiitos! Saamme kenties edes aikalisän asialle.

M. Hakkarainen