Suomeen uusi puolue työttömien, eläkeläisten yms. asialle

Tämän adressin tarkoituksena on selvittää tarvetta uudelle puolueelle Suomessa. Työttömät (erityisesti 50-vuotiaat ja nuoret) on jätetty oman onnensa nojaan, pärjätkööt, miten taitavat. Eläkeläisten verotusta nostetaan koko ajan ja kaikenlaisia heitä koskevia maksuja korotetaan, samaan aikaan eläkkeet pysyvät paikallaan, niihin ei juuri tule korotuksia. Työläiset alistetaan päivittäin yt-neuvotteluille, mutta kukaan ei ole neuvotellut minkäänlaista järjestelmää, jolla turvattaisiin työläiselle irtisanomisten jälkeinen aika, lukuunottamatta ansiosidonnaista työttömyysturvaa mutta, entä sitten, kun se loppuu ja työtä ei ole. Kukaan ei käy neuvotteluja EU:n kanssa työläisen turvasta. Maatalous kyllä nostaa satokorvauksia ja EU-tukia, mutta missä on korvaus työläiselle menetetystä työpaikasta? Yhteiskunnassa on myös muita pienryhmiä, joiden asioita kukaan ei tunnu ajavan, vaikka puolueita kyllä Suomessa riittää. Esimerkiksi vammaisten työttömyys/haluammeko tulevaisuudessa ja jo nytkin, että he elättävät itsensä seksityöläisinä? Perustetut puolueet kulkevat valtavirrassa, puolueiden puheenjohtajat ja -edustajat ovat kiinnostuneita vain omista uristaan ja palkoistaan. Mielestäni tarvitaan vielä sellainenkin puolue, jonka puheenjohtaja ja edustajat ajavat todella tavallisten ihmisten asioita eikä tarkoituksena ole vain pönkittää omaa egoa, uraa ja palkkapussia.

Olisin valmis perustamaan tällaisen puolueen, mutta löytyykö asialleni kannattajia? Oletteko valmiita tukemaan pyrkimyksiäni. Itse olen ollut 4 vuotta työttömänä. Syy puolueen perustamiseen ei ole se, että saisin itse töitä vaan se, että tiedän, mitä on olla työttömänä tai elää minimituloilla. Itselleni jää 200 euroa kuukaudessa elämiseen, joten väitän, että tiedän, mitä elämä on.., mutta yksin en pysty mitään muuttamaan, tarvitsen hyvät ihmiset teitä avukseni ja tarvitsisin 5000 henkilöä, jotka suostuisivat allekirjoittamaan puolueen kannatuslomakkeen. Olen menettänyt työttömyyteni takia melkein kaiken, joten minulla ei ole muuta kuin auttamisen halu jäljellä ja sen haluaisin kanavoida teidän kaikkien hyödyksi, rakkaat suomalaiset! Allekirjoittakaa, jos koette uuden puolueen tarpeelliseksi! Jättäkää sähköpostiosoite tai jokin yhteystieto, johon voi toimittaa kannatajakortin, jos tämä puoluehanke toteutuu. Kiitos kaikille jo etukäteen!

Marja-Leena Koivikko    Ota yhteyttä adressin tekijään