Taimonrannan puolesta

TAIMONRANNAN PUOLESTA –adressi

Päivitys
4.7.2020

Osayleiskaavavaihe on edennyt asemakaavamuutosvaiheeseen.
Kaupunki on järjestänyt kaksi kaikelle yleisölle avointa tilaisuutta, ensimmäinen oli joulukuussa 2019 ja toinen oli kesäkuussa 2020.
Näissä tilaisuuksissa on painotettu sitä, että aluetta suunnitellaan "yhdessä asukkaiden kanssa". Toivottavasti tämä toteutuu myöhemmässä ratkaisevassa vaiheessa paremmin, sillä nyt ainakin omalta osaltani on tunne, ettei näkemyksiä oteta huomioon. Olen mm. esittänyt toiveen, ettei alueelle rakennettaisi kerrostaloja, sillä pidän niitä sopimattomana ranta-alueelle. Etenkin vanhan olemassaolevan rakennuskannan eteen tai viereen suunniteltuina tämä on mielestänI "erikoinen yhtälö".

Vaikuttaa myös siltä, ettei suuri osa kaupunkilaisista tiedä, miten laajasta alueesta on kyse, ja miten laajalti suunnitelmissa ollaan tuhoamassa mm. nykyisiä valmiita puistoalueita.
Tämä adressi on perustettu v. 2015 (osayleiskaavavaihe) ja nyt kun klikkasin katsomaan,  onko tämä "voimissaan", niin aivan viime päivinä oli tullut uusia nimiä. Hieno juttu!

Kaupungin kesäkuisessa tilaisuudessa esitettiin alueesta kaksi luonnosta, mutta niitä ei valitettavasti saanut kuvata, joten nykyisestä vaiheesta en tähän voi kuvaa liittää tiedoksi.

Kaikille yhteisen ja turvallisen ranta-alueen, uimarannan, puistojen, viljelyalueen ja pörriäisten puolesta > laita nimi adressiin! :)

Yhdessä ehkä voimme vielä herätellä päättäjiä ymmärtämään, ettei rantojemme täyteenrakentaminen ole Naantalin etu.

Kesäterveisin
Jonna

________HUOM: ALLAOLEVA KUVA JA TEKSTI VUODELTA 2015 ________

Naantalin kaupunki on kaavoittamassa runsaasti asuntorakentamista Taimon uimarannan läheisyyteen uudessa osayleiskaavassa.

Me, adressin allekirjoittaneet, vastustamme tämän kauniin ja luonnonläheisen ranta-alueen kaavoittamista asuintarkoitukseen.

Mielestämme alue tulee säilyttää kaikille kaupunkilaisille yhteisenä ulkoilu -ja virkistysalueena puutarhapalstoineen. Taimon uimaranta on säilytettävä yleisenä uimarantana ja sen läheisyyteen ei tule kaavoittaa asuntorakentamista. Mielestämme myös ranta-alueella kulkeva, varmasti Suomen kauniimpiin kuuluva ulkoilureitti, on säilytettävä paikallaan.

Tarkasteltaessa osayleiskaavaan liittyviä aineistoja, havaitaan, että suuri osa rannan alueista on kaavoitettu asuinrakentamiseen. Suhteellisen lähelle rantaa on kaavoitettu

rivi –ja kerrostaloja.

Allaolevista linkeistä lisätietoja:

Erityisen hyvin kaavaan suunnitellut talot näkyvät viistokuvissa (esim. ”viistokuva” 2):

file:///C:/Users/Omistaja/Downloads/viisto2.pdf

(saat suurennettua kuvaa painamalla + -suurennuslasia)

Tällä adressilla voimme yhdessä vaikuttaa Taimon rannan tulevaisuuteen!

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Jonna Savolainen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Huomaathan, ettet voi vahvistaa allekirjoitustasi vastaamalla tähän viestiin.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Kannatatko sukupuolikiintiöitä?