Taiteen ketju - taidekasvatuksen puolesta

Vastustamme taiteen perusopetukseen kohdistuvia leikkauksia Hyvinkäällä.

Taidekasvatuksen kautta lapsi ja nuori oppii tunnistamaan oman luovuutensa, mikä on voimavara ja pohja hyvälle elämälle. Taiteen opiskelu vahvistaa monia muitakin tulevaisuuden maailmassa keskeisiä taitoja kuten oma-aloitteisuutta, pitkäjännitteisyyttä ja sosiaalisia taitoja. Opitut taidot kulkevat lasten ja nuorten mukana läpi elämän, joten panostus taideopetukseen maksaa itseään takaisin vielä pitkään tulevaisuudessa. Taiteen perusopetuksen rahoitus on häviävän pieni osa Hyvinkään budjetista eivätkä siitä tehtävät leikkaukset pelasta kuntataloutta. Taiteen perusopetusta antavat oppilaitokset - Hyvinkään musiikkiopisto, Lasten ja nuorten kuvataidekoulu ja Taito-käsityökoulu Helmi - ovat omalla panoksellaan edistämässä lasten ja nuorten ja heidän kauttaan koko yhteisömme hyvinvointia. Näiden tahojen toimintaedellytykset on taattava.

-

Adressi luovutetaan Hyvinkään opetuslautakunnalle 11.2.2014. Paperisen adressin voi allekirjoittaa Hyvinkään musiikkiopistossa ja Villa Artussa 10.2 asti. Allekirjoitathan adressin vain yhden kerran – kiitos!