Toinen eläinlääkärin virka Nurmekseen

NURMEKSEN KAUPUNKIIN TOINEN ELÄINLÄÄKÄRIN VIRKA

Nurmeksen ja Valtimon eläintenomistajat ovat huolissaan nykyisen eläinlääkäripalvelujen tilanteesta. Nurmeksen kaupungineläinlääkärillä on hoidettavanaan liian iso alue Valtimon pohjoispuolelta Nurmeksen ja Lieksan välirajalle saakka. Pelkkiin matkoihin kuluu siis jo kauan puhumattakaan itse hoitotoimenpiteistä.

Eläinlääkärin vastaanoton aukioloajat ovat myös lyhyitä: Ma-pe 8-10 sekä ke 16-18. Keskiviikon iltavastaanotolla onkin yleensä ruuhkaa. Eläinlääkäripalvelujen päivystys vaihtelee Nurmeksen, Juuan ja Lieksan välillä. Kiireellisissä sairaustapauksissa voi siis joutua odottamaan eläinlääkäriä reilusti yli tunnin, jos ei ole sairaskäynnillä.

Eläinlääkärin töiden paljoudesta johtuen kiireettömät toimenpiteet hoidatetaankin yleensä muilla paikkakunnilla. Asiakkaat leikkauttavat kissojaan Joensuussa, raspauttavat hevostensa hampaita hevosklinikoilla sekä Lieksan yksityisellä eläinlääkärillä Mervi Savirannalla. Tämäkin raha voisi tulla kotikaupunkiin.

Toisesta eläinlääkärin tarpeesta kertoo myös se, että eläimen omistajakin voi joutua avustamaan leikkauksessa. Varman diagnoosin saamisessa konsultoiminenkin olisi nopeaa ja helppoa.
Sairastapauksen sattuessa vastaanottoa ei tarvitsisi sulkea kesken aukiolon, koska toinen ell. voisi olla vastaanotolla ja toinen ”kiertävänä”.

Kaikella kunnioituksella ell Timo Tanskasen ammattitaitoa kohtaan

Nurmeksen ja Valtimon eläintenomistajat.