Vakavammat tuomiot - Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö

- Vaadimme että lakiin kirjattaisiin että jokaisen joka on tuomittu lapsen pitkäaikaisesta jatkuvasta seksuaalisesta hyväksikäytöstä tulee kärsiä elinkautinen tuomio ehdoitta kokonaisuudessaan.

- Uhrin/ uhrien oikeusturva ja poliisiviranomaisen velvollisuus ottaa huomioon tutkinnassa asiantuntijoiden (lääkäri, psykologi,psykiatrinen sairaanhoitaja jne..) toteamia lasten fyysisiä ja psyykkisiä oireita. Juttua käsiteltäessä Ja Tutkittaessa, on tutkittava olemassaolevat oireet ja lapsen pahoinvointi selkeänä yhtenä painavana todisteena tehdystä rikoksesta.

- Todistajien + uhrien puheenvuorojen yhtenäväisyys ydinosiltaan tulee ottaa huomioon oikeuden käsitellessä sekä poliisin tutkiessa rikosta. Tutkinnassa on otettava huomioon KAIKKIA esiintulleita puheenvuoroja, jotka asiaan liittyvät (esim. saman partioryhmän jäsen joka myös kertoo olevana uhri mutta ei ole uskaltanut tehdä rikosilmoitusta). Sadistista väkivaltaa perheessä (henkistä, ruumiillista, hyväksikäyttöä) kokenutta tulisi suojella ja hänen kokemuksensa tulisi ottaa huomioon asiaa tutkittaessa.

- Seksuaalirikosepäilyssä tutkinnan lopettaminen kesken tutkinnan lailla kielletty!! Tutkinnan väärentäminen rikos!

Perustelu: seksuaalinen väkivalta on sellainen alue jota maallikko ei ymmärrä, tarvitaan (puolueeton) erityisasiantuntija kertomaan poliiseille ja oikeusavustajille millaisia oireita lapseen kohdistunut ruumiillinen hyväksikäyttö aiheuttaa ja millä tavalla nuo oireet ovat nähtävissä ulospäin.

- Ehdoton vankeusrangaistus, mielentilatutkimus ja vankimielisairaala jokaiselle lapsen hyväksikäyttöön syyllistyneelle.

- Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö ei vanhene rikoksena koskaan

- Uhrin puheenvuoron tulisi riittää asian käsittelyyn

- Uusien todistajien valossa tulisi jo suljettuja juttuja ottaa uudelleen käsittelyyn

- Rikoksen tekijä on korvausvelvollinen aiheuttamastaan henkisestä traumasta siihen ikävuoteen saakka kunnes lapsi on saanut terapian kautta käsiteltyä sisäisen haavansa.

- Elinikäinen merkintä rekisteriin epäillystä ja tuomiosta + elinikäinen valtakunnallinen kielto toimia lapsityössä missään yhteydessä ja niistä päättävissä elimissä.

- Varhaiskasvatus virastolle ja Opetusvirastolle tietokanta jossa epäiltynä olleet ja tuomion saaneet listattuna kuvan kera

- Rikostutkijoille ja poliiseille vuoden mittainen luonte aiheesta: lapsi ja seksuaalinen hyväksikäyttö: mitä se aiheuttaa, mitkä ovat sen oireet ja millaisia vaikutuksia seksuaalisella hyväksikäytöllä on lapsen psyykeelle, fysiikalle, mielenterveydelle. Millaisia nämä tekijät ovat ulospäin luonteeltaan, miksi tätä ei huomata kuin aina liian myöhään.

- Ei ensikertalaisia - kakku napsahtaa kokonaisuudessaan kärsittäväksi ilman hyvänkäytöksen ehdonalaisvankeutta. Perustelu: Pedofiili on sairas mieleltään ja kärsii rangaistusta lapden hyväksikäytöstä, vaikka hänen käytöksensä olisi hyvää vankilassa - ei se kieli tuomitun tajunneen tekevänsä väärin houkutellessaan viatonta tyydyttämään itseään. Tämän vuoksi pedofiilit ja raiskarit tulisi eristää omiin laitoksiin jossa on erityiset tällaisia rikoksentekijöitä koskevat järjestelyt.

- Koko Vankeusajan kestävä pitkäkestoinen ryhmä+psykoterapia. Eikä mitään hyssyttelyä vaan tosiaisioiden lätkäisemistä naamalle. Näiden yhteiskuntakelpoisuuten muokkaamiseen tulisi satsata ja vankeustuomion päätyttyä psykiatrin tai psykologin arvio mielintilasta jos syntyy epäilystäkään henkilön terveydestä, mielisaairaalaan passittaminen suoraan vankeustuomion päätyttyä.

Ylen artikkeli suomalaisesta rangaistuskäytännöstä

Lakiteksti hyväksikäytöstä rikoksena

Lapsen Oireet

Artikkeli Taiwanissa tapahtuneesta Pedofiliaringistä Suomen lähetysseuran piirissä, ja sen vakavista seuraamuksista, poliisin piittaamattomuudesta ja epäillyn vapauttamisesta ja tutkinnansulkemisesta.

Leena-Kristiina Korg    Ota yhteyttä adressin tekijään