Vetoomus halal-lihan myynnin lopettamiseksi

Tämä on vetoomus halal-lihan myynnin lopettamiseksi, joka toimitetaan S-ryhmälle ja Keskolle.

Jos jaat mielipiteemme, toivomme sinun allekirjoittavan adressin ja jakavan linkin muillekin.

Tässä on havainnollistava video, jossa avautuu halal-teurastuksen julma todellisuus:

Huom! Ei suositella heikkohermoisille!

Aiheeseen liittyviä adresseja on avoimena muitakin, mutta ne ovat aikaväliltä 2008-2010, eikä niiden etenemisestä ole mitään varmuutta.

Me allekirjoittaneet vaadimme, että kauppaketjunne lopettaa mahdollisesti kaupoissanne olevan halal-lihan myynnin ja että pidättäydytte sen myynnistä jatkossakin. Me emme hyväksy tarpeettomasti turhaa kärsimystä kokeneen eläimen lihan myyntiä, missään olosuhteissa.

Halal-teurastus on äärimmäisen julma tapa tappaa eläin. Eläin käännetään Mekan suuntaan, ja sen kurkku viilletään auki Allahin nimeen. Eläin kuolee verenhukkaan, joka aiheutuu kaulavaltimon avaamisesta. Verrattuna normaaliin teurastukseen, eläin kärsii tarpeettoman kauan, ja ehtii kokea suurta kärsimystä ja hätää, joka on kaiken eläinsuojeluetiikan vastaista.

Halal-teurastamoissa kuuluu paikalla olla valvomassa eläinlääkäri, mutta on kuitenkin selvää, ettei eläinlääkäri voi olla jatkuvasti valvomassa toimenpidettä. Sen lisäksi on selvää, ettei teurastustapa, joka vaatii eläinlääkärien erityishuomiota, voi olla huoleton ja yhtä hyväksyttävää, kuin nykyinen eläimen tainnutus.

Jumbo-marketissa nähty halal-osasto lihatiskillä herätti ihmisissä vihaa ja halua boikotoida kyseistä kauppaketjua, sekä suuren palauteryöpyn. Aiomme boikotoida jatkossakin kauppaketjuja, joiden valikoimissa on nähtävissä tietylle uskontokunnalle rituaaliteurastettua lihaa, tuli se ulkomailta, tai Suomesta. Jumbon toiminta oli esimerkillistä, he vapaaehtoisesti vastasivat palautteeseen poistamalla kyseiset tuotteet valikoimistaan, ja siksi aiomme tukea heitä tulevaisuudessa.

Ajatuspaja Isänmaa ensin    Ota yhteyttä adressin tekijään