Vetoomus työrauhan palauttamiseksi Rovaniemen teatteriin

Suomen Keskustan Rovaniemen valtuustoryhmälle (suluissa äänimäärä 2017 kuntavaaleissa)

Liisa Ansala (1133), Susanna Junttila (374), Maarit Simoska (337), Hannu Ovaskainen (309), Anja Joensuu (291), Mari Jolanki (281), Sanna Karhu (265), Riku Tapio (256), Heikki Luiro (222), Sakke Rantala (205), Matti Pöykkö (202), Anitta Ylitörmänen (170), Pertti Lakkala (167), Hilpi Ahola (161), Kai Väistö (158), Kaisu Huhtalo (157)

Vetoamme teihin oikean ratkaisun tekemiseksi ja työrauhan palauttamiseksi Rovaniemen teatteriin. Tilanne on se, että vastakkain ovat käytännössä Hannu Ovaskainen Keskustan edustajana Lapin alueteatteriyhdistyksen hallituksessa ja toisaalta lähes koko muu hallitus sekä Rovaniemen teatterin henkilökunta. Tilanteen johdosta teatterin johtaja Kari Väänänen on jättänyt irtisanoutumisilmoituksen.

Pyydämme teitä, arvoisat Keskustan valtuustoryhmän jäsenet arvioimaan tilannetta Rovaniemen kaupungin poliittisina päättäjinä. Oletteko omalta osaltanne valmiita kantamaan poliittisen vastuun siitä, että Rovaniemen teatteri menettää pidetyn ja ansioituneen johtajansa, Kari Väänäsen?

Vetoomuksemme tavoitteena on saada Keskusta vaihtamaan edustajansa Lapin Alueteatteriyhdistyksen hallituksessa ja siten Kari Väänänen jatkamaan teatterin taiteellisena johtajana.

Hannu Ovaskainen sai 2017 kuntavaaleissa 309 ääntä. Me allekirjoittaneet Rovaniemen teatterin ystävät haluamme nyt antaa äänemme teatterin puolesta.

Demokratia toimii siten, että vaaleissa saadut äänet antavat määränsä verran valtaa. Olemme kuitenkin sitä mieltä, ettei mikään äänimäärä missään vaaleissa oikeuta mielivaltaan.

Teatterin puolesta    Ota yhteyttä adressin tekijään