Kannabis lailliseksi

Kommentoitu viesti

Jeesmies
Vieras

#2882 Ganja

24.03.2011 12:14

Kannabis tulisi laillistaa ja nopeasti.

Kannabiksen käyttö ikäraja tulisi olla vähintään 21 vuotta. Mutta lääkkeenä se voisi olla lääkärin arvioitavissa.

Laillistamisella saisimme Suomeen houkuteltua lisää turisteja.

Minulle sopisi että jokainen, joka haluaa kasvattaa kannabista niin voisi kasvattaa esim max 5 kasvia kerrallaan. Valtio voisi perustaa omat jättikasvattamot joista voisi mitata tarkat pitoisuudet ja lähettää apteekkeihin.

Poliisin resursseja voisi kohdentaa järjestäytyneeseen rikollisuuteen, joka tällä hetkellä nauttii rahantuloistaan mm.kannabiksen maahtuonti ja myynti bisneksillä.

Kannabiksen laittomuus lisää riskiä ns. porttiteoriaan, koska samalta diileriltä voi ostaa pilveä ja vaikka amfetamiinia. Jos ei ole pilveä niin sitten diileri tarjoaa amfetamiinia.

Väkivaltarikokset vähenisi kannabiksen rauhoittavan vaikutuksen ansiosta.

Valtion lääkkeisiin pumppaama rahamäärä vähenisi, koska jokainen joka tarvitsisi sairauteensa kannabis lääkettä niin voisi sen itse kasvattaa tai ostaa esim. apteekista jos ei kykene kasvattamaan omaa yrttiään.

Isot kasvattamot työllistäisivät useita ihmisiä.

Hampusta saadaan helposti jo Suomen kesässä kuitua mm: paperiin, vaatteisiin, köysiin sekä eristysaineeksi talojenrakenteisiin.

Laillistettu cannabiksen viljely voisi nostaa Suomen BKT:tta prosenteilla.

Vastaukset


Vieras

#2884 Re: Ganja

2011-03-24 14:26:05

#2882: Jeesmies - Ganja

Mun puolesta ikäraja 32v. mut kuka sen päättää?


Vieras

#2885 Re: Ganja

2011-03-24 14:32:31

En tiedä pitäisikö laillistaa vai ei. Jos jollain se hiisailu pysyy hallussa niin siitä vaan. Itellä meni vaan överiks ja sit oltiin jo vuoden päästä luukus heittämäs subua hihaa. Onneks päässy siitä eroon ja nykyään ei tartte käyttää mitään. Elämä ei tartte mitään päihteitä mun mielestä. paljon enemmän saa irti ku on selvinpäin.

Mut joo sitä mieltä oon että jos esim. yhden tai kaks jointtia imuttaa per kuukausi niin ei se huonoo tee. Taas sit jos se päivittäiseks menee niin sit huolestuttaa. Kyllä ainakin meikän passivoitti täysin. Mut ihmiset on erilaisia.

Niin ja kyllähän espanjassa jotkut mummelit just hiisaa kerran kaks kuukaudes ilman ongelmia. Täällä Suomes vaan menee kaikki käyttö vähän överiks...oli sitte alkoholi, sauhu tai vauhti.

Sori vähän sekava teksti.

Ja pakko viel lisätä oma kokemus tohon ku jotkut sanoo että ei aiheuta riippuvuutta niin ei mullakaa ollu just ku se tapa mihin jäi riippuvaiseks. Ja vähän henkistä riippuvuutta. Mut niinku sanoin että ihmiset on erilaisia niin kaveri kyl oli aina tosi agressiivinen jos ei ollu hatsia.

Ja sit viel se, että vähän turhaa alkaa vertailee alkoholiin jos tarkoitus on saada kannabis lailliseksi. Ei sillä, että alkoholi olisi muka jotenkin ''parempaa''. Alkoholi on huume!

Ja muutenkin ihmetyttää niin ''tavisten'' kuin ''hampuusien'' agressiivinen käytös täällä keskutelu palstalla. Koitetaan keskustella järkevästi ja kunnioitetaan toisiamme. Luv&peace! i'm out!