naimalakko

Kommentoitu viesti

Jami
Vieras

#180 Re: Re: Hyvä sannavain,

03.04.2011 11:55

#174: sannavain - Re: Hyvä sannavain,

"Voin rehellisesti sanoa, että en avioliittoa ajatellessani kuvittele seksiä lähi- tai jopa verisukulaiseni kanssa, mutta meitä on näköjään moneen junaan."

Et taida itse ymmärtääkkään miten olet nyt asian ytimessä. Suurin osa meistä normaaleista heteroista (uskaltaako täällä sanoa seksuaalisesti normaaleista?) ei voisi sinun tavoin kuvitella avioliittoa ja seksisuhdetta lähi- tai verisukulaisen kanssa. Mutta yhtä vähän hetero voisi kuvitella seksiä tai avioliittoa samaa sukupuolta olevan kanssa. Minä en ole huolissani sukulaissuhteiden asemasta Suomessa vaan yritän nimenomaan osoittaa, että kyse on homoseksuaalisuuden kanssa kutakuinkin yhtä marginaalisesta ja oudosta (luonnottomasta?) asiasta. Homoseksuaalina pidät tietysti homosuhteita normaalina asiana aivan kuten rakastuneet sisarukset pitävät insestiä normaalina ja hyväksyttävänä. Meidän seksuaalisesti normaalien heteroiden mielestä taas molemmat tuntuvat hyvin oudoilta, aivan kuten sinunkin mielestäsi insesti tuntuu oudolta.

 

Vastaukset

kääntäen taas..
Vieras

#184 Re: Re: Re: Hyvä sannavain,

2011-04-03 18:55:38

#180: Jami - Re: Re: Hyvä sannavain,  

 Hommahan on myös kääntäen niin että suurin osa meistä normaaleista homoseksuaaleista ei pysty kuvittelemaan harrastavansa seksiä vastakkaisen sukupuolen kanssa. Jokainen pysykööt ruudussaan niin menee kaikin puolin kivemmin.

 

 

sannavain
Vieras

#187 Re: Re: Re: Hyvä sannavain,

2011-04-03 20:05:14

#180: Jami - Re: Re: Hyvä sannavain,

Yhtä vähän minä voin seksuaalivähemmistöön kuuluvana kuvitella seksiä tai avioliittoa vastakkaista sukupuolta olevan kanssa, mutten minä käytä energiaani siihen, että heteroiden oikeuksia puolustavissa adresseissa kuvailen yksityiskohtaisesti sitä, minkälainen inhonpuistatus käy lävitseni heteroseksiä ajatellessani. En myöskään huutele ohitseni käveleville heteropareille, että minusta heidän touhunsa ovat outoja ja että mielessäni he rinnastuvat insestinharjoittajiin (siis wtf..). Heteroseksiäklötyksestäni huolimatta en ole vastustanut yhtäkään heteroparien lainsäädännöllisen aseman parantamista sen paremmin nettiadressein kuin polvirukouksinkaan eduskuntatalon rappusilla. Joskus kaupungilla vastaantulevat hyvin nuoren naisen ja hyvin vanhan miehen muodostavat parit kuuluvat omassa ajatusmaailmassani marginaaliin samalla tavalla kuin sinulla homot, mutten minä siltikään ole suu vaahdossa levittämässä inhoani heidän eteensä enkä varsinkaan koeta saada avioliittoon jonkinlaisia omalla mukavuusalueellani liikkuvia maksimi-ikäerorajoja.

Äänestäessäni ja yleensä yhteiskunnallisia uudistuksia pohtiessani koetan muun muassa edistää perus- ja ihmisoikeuksien toteutumista perustelemalla asiat itselleni faktaperustein.  Aika kovasti saan välillä tehdä töitä oman asenteeni kanssa esimerkiksi silloin, kun jokin minun ihmisarvoni kyseenalaistavan ryhmittymän toimitsija pyytää minua allekirjoittamaan nimeni puolueen perustamisvetoomukseen. Olen myös esimerkiksi puolustanut isien oikeuksia huoltajuusprosessissa, vaikka tuollaiset heterokuviot eivät omaan maailmaani kuulukaan ja monesti ne samat heteroisät asettuvat poikkiteloin minulle tärkeiksi kokemieni asioiden kohdalla.

Jos sinulla pääasiallisena päätöksien perusteena ovat äklötyksentunne ja fiilis siitä, että onpas toi outoa ja ihan marginaalissa, niin terve vaan.