Vetoomus transhenkilöiden ihmisoikeuksien puolesta

Kommentoitu viesti

Käyttäkää järkeä

#17 Merkillistä biologiaa

10.09.2013 07:54

Translaki on omituinen, koska pieni vähemmistö pääsee päättämään itsestään, että on peniksellinen nainen tai vaginallinen mies. Enemmistö varmasti ajattelee, että sukupuoli on vaihtunut vasta kun on suoritettu genitaalikirurgia. Laki saisi määritellä niin. Siinä menee alkuperäinen lisääntymiskyky, mutta jos lääketiede pystyy joskus muuttamaan naisen siittäväksi mieheksi tai miehen synnyttäväksi naiseksi, se sopisi kyllä lakiin.
Puolison mielipide voitaisiin poistaa laista ja muuttaa automaattisesti sukupuolta vaihtaneen avioliitto rekisteröidyksi parisuhteeksi tai päinvastoin. Puolisolla pitäisi olla tässä tapauksessa oikeus saada halutessaan ero ilman harkinta-aikaa.
Ihminen saa pukeutua toiseksi sukupuoleksi tai käyttää toisen sukupuolen lempinimeä ilman, että siitä sorretaan, mutta ei tarvitse vaatia saada olla eri sukupuolta kuin genitaalit määrittävät. Muutettakoon genitaalit ensin.

Vastaukset


Vieras

#18 Re: Merkillistä biologiaa

2014-01-14 15:11:46

#17: Käyttäkää järkeä - Merkillistä biologiaa

Miksi ajattelet jatkuvasti sukuelimiä? Minä en aio mennä sukuelinleikkauksiin koska se saattaa aiheuttaa virtsaamis vaikeuksia, ja minä käytän vehkeitani ainoastaan virtsaamiseen. Kivekseni aion kyllä poistattaa mahdollisimman pian koska ne ovat minulle täysin turhat ja hankalat.

Val

#21 Re: Merkillistä biologiaa

2015-01-04 08:19:39

#17: Käyttäkää järkeä - Merkillistä biologiaa 

 Mielenkiintoinen nimimerkki, vaikka kirjoittaja itse ei käytä käytä järkeä alkuunkaan!