Muutos Kimmo Pyykkö-museoon

Kommentoitu viesti


Vieras

#135 Re:

14.09.2013 18:59

#131: -

Juuri näin.

Ei tässä Pyykön sukua tai sen yhtä jäsentä kritisoida. Joku tykkää Pyykön taiteesta, joku ei. Ei siinä mitään kummallista.

Tässä vastustetaan taidemuseon rakentamista taloudellisesti tiukkoina aikoina.

Sitä ei kai kukaan voi väittää taloudellisesti järkeväksi hankkeeksi?

Vastaukset


Vieras

#141 Re: Re:

2013-09-15 10:09:20

#135: - Re:

Suosittelen lukemaan Aulis Aarnion kirjoituksen Kangasalan Saonomista muutama numero taaksepäin.

Kun päätöksiä tehdään, niistä on tietty valitusaika.

Minä suuresti ihmettelen Heini Niklas-Salmisen osaamattomuutta ja suoranaista tietämättömyyttä siitä, miten kunnallisia asioita hoidetaan. Ihmettelen ja toisaaltaan en ihmettelekään.

Kasvatustieteiden maisteriksi nimittäin pystyy valmistumaan käymättä lukiota, jossa sentään jonkin verran yhteiskunnan toiminnasta tietoa opiskelijoille kauhotaan. Olen ollut tällaisen henkilön kanssa yhtä aikaa avoimessa yliopistossa suorittamassa kasvatustieteen cumua. Voi sitä itseriittoisuutta!

Kasvatustieteiden opinnoissa ei ainakaan tuolloin kovin paljon viisastunut kunnallisesta päätöksenteosta tai talousasioista. Laskemaan siellä ei joudu oikeastaan mitään. Tilastolliset menetelmät ovat kertakaikkisen vihattuja.

Kyllä ulkomailla vietetyt vuodet antavat kokemusta, mutta en silti ylennä jotain henkilöä sillä meriitillä kaikentietäväksi auktoriteetiksi. Maailmaa kun aika moni nykyään kiertää työnsä puolesta.

Olen harmistunut ja huolestunut siitä, että jotkut Kangasalan nykyiset keskustalaiset julkisesti leimaavat itsensä tietämättömyyden huipuiksi. Talousasioihin olen perehtynyt sekä yritystalouden että kunnallistalouden sektorilla sekä teoriassa että käytännössä, joten tästä minulle ei tarvitse huomauttaa. Kunnalliselämän tarkkailua on takana yli 65 vuotta. Kangasalan kunnanhallituksen ja kunnanvaltuuston esityslistamonisteiden tyhjä puoli oli piirustuspaperiani, kokousselostukset iltasatujani.

Olen myös ihmeissäni, ettei Kangasalla viroissa oleva henkilöstö muka osaa tehdä laskelmia. Kyllä nykyvehkeillä pitäisi lukemia tulla surahtamalla. Ellei surahda, pyydettäköön Tampereen yliopistolta apua.

Ikuinen ruikutus lapsista, sairaista, vanhoista jne. sekin jo kyllästyttää. Aina on ollut vaikea aika, kun jotain on päätetty.

Kyllä jokaiselle jokin diagnoosi nykyaikana saadaan! Onko tosiaankin käytävä vähän väliä mittauttamassa verenpaineensa koulutetulla henkilöllä, kun kotimittareitakin on olemassa? Kun muutkin syövät verenpainelääkkeitä, niin minunkin vissiin pitäisi. Tai onko mitään järkeä rampata mittauttamassa kolesteroliarvojaan, vaikka ne ovat jo hyvin matalia? En nyt puhu niistä todella sairaista, joita on jouduttu ambulanssilla Acutaan viemään ja siksi arvoja tarkkaillaan.

Terveydenhoitomenot saadaan kuriin vain saamalla ihmisten käyttäytyminen kuriin: turhat terveysasemilla ja lääkäreiden vastaanotoilla hyppäämiset pois! Joku tolkku päivittäisiin lääkekourallisiin!

Jos jotkut kritisoivat kulttuuriin kuluvia rahoja, niin minä uskallan kritisoida mm. lapsiin käytettäviä rahoja! Onko tosiaan minun velvollisuuteni sitten kustantaa muiden mukuloiden harrastuksia? Nykyään ei ole aivan pakko lapsia ollenkaan maailmaan saattaa. Ei ainakaan tulonhankkimismielessä! Ei kannata pitää esitelmää eläkkeiden maksajista; se asia on hallinnassa.

Jos Kimmo Pyykkö -museon rahanielu osataan ennakoida, pitäisi osata ennakoida lapsia hankkiessaan, että se kitakin saattaa olla "ikuinen".

Suoraan kun sanot niin pahaksi tulet...