Paperiresepti on säilytettävä sähköisen reseptin ohella.

Kommentoitu viesti

Omainen

#5 En ymmärrä

25.10.2013 09:09

En ymmärrä, miksi tämä reseptin kirjoitusmuoto on noussut tällaiseksi ykköstärkeäksi asiaksi Suomessa. Sitä luulisi, että potilaan kannalta on tärkeintä saada lääkemääräyksensä mahdollisimman nopeasti eikä se, miten se määräys tehdään.

Euroopan laajuudelta ajatellen luulisi, että suurempi mielenkiinto kohdistuisi siihen, mitä tällä alueella pidetään sallittuna lääkkeenä. Etelä-Euroopassa menet apteekkiin ja kerrot, että särkylääke jäi kotiin. Saat sillä puheella vaivasta riippuen lääkettä, johon täällä tarvittaisiin mahdollisesti huumeresepti. Lääkäri saattaa kirjoittaa lääkemääräyksen tyhjälle paperille, johon länttää nimensä (ja leimansakin joskus). Apteekissa ei edes ihmetellä.

Vastaukset

Kaveria ei jätetä-

#6 Re: En ymmärrä

2013-10-25 11:40:05

#5: Omainen - En ymmärrä

- On varmaan noussut ykkösasiaksi sen vuoksi, että kaiki ikäihmiset eivät ensinnäkään omista tietokonetta (eivätkä osaa sitä käyttää) ja kaikillahan ei suinkaan ole älypuhelimia, ei ehkä tavallista kännykkääkään. Itse käytän e-reseptejä katsoakseni, milloin pitää uusia j.n.e, mutta esim. mieheni ei osaa itse koneelta katsoa omia tietojaan, vaan minun pitää se tehdä. Mitenkäs sitten, jos jostain syystä en olisikaan paikalla.