Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

Kommentoitu viesti

% sinne toinen tänne

#1744 En ole ympäristörikollinen

24.03.2014 01:07

Jos ihmiset eivät riitele, vaan asiat, niin miksi sitten syyttää ihmisiä rikollisiksi? Olen saanut tarpeekseni esimerkiksi siitä, että minä, laillinen piensijoittaja olisin oman sijoitustoimintani takia ympäristörikollinen, vaikka mahdollinen ympäristön tuhoaminen tapahtuisi siellä kaivoksissa jonkun tai joidenkin muiden toimesta kuin minun, joka en edes pääse sinne kaivosalueelle. Jos jokin kaivosyritys asettaa myyntiin osakkeitaan ja vaikka minä satun niitä laillisesti ostamaan, niin se ei varmasti tee minusta ympäristörikollista, koska minä en toimi siellä kaivoksessa enkä anna edes ohjeita sen toimintaan, enkä voi edes mitenkään vaikuttaa kaivoksen toimintatapoihin tai muuhunkaan, vaan voin vain odotta mahdollista tuottoa omalle sijoitukselleni. Jos minä en osta niitä osakkeita, niin joku muu ne ostaa tai on ostamatta, mutta ne osakkeet on jo silti olemassa ja joku ne omistaa joka tapauksessa, ehkä vaikka yrityksen perustaja. Sijoittajille ei tietenkään kerrota osakkeiden myyntihetkellä sitä, että kaivos saattaa tuhota ympäristöä, vaan se esitellään mahdollisimman hyvänä sijoituskohteena. Annan vielä tähän asti anteeksi aiheettomat syyttelyt meitä sijoittajia kohtaan, mutta tästä lähtien kaikki loukkaavat nimittelyt ja syyttelyt käsitellään jo vakavasti toisaalla.

Vastaukset

Myin Talvivaaran osakkeeni ennenkuin olin ostanut niitä

#1746 Re: En ole ympäristörikollinen

2014-03-24 05:03:14

#1744: % sinne toinen tänne - En ole ympäristörikollinen 

 Uraani kaivos tuhoaa vesistöt sekä laajat maa-alueet, se Uraani  kun on vielä vesiliokoinen tappava myrkky.

 Uraanikaivos talvivaaran tuhoja ei voi puollustella millään tavalla.

 

Tellervo

#1751 Re: En ole ympäristörikollinen

2014-03-24 13:34:24

#1744: % sinne toinen tänne - En ole ympäristörikollinen 

 Emme tiedä mikä olet, mutta olet ostanut Uraanikaivos Talvivaaran osakkeita hyöty tarkoituksessa .

 Kyllä jokaisen tämän päivän ihmisen pitäis tietää mikä uraani on !