Kannatan Heinola-Kouvola vesiväylän kunnostusta

Kommentoitu viesti


Vieras

#2

15.08.2014 15:28

Pitkäkestoinen ja järkevä investointi.
Matkailun ja rahdin osalta.
Jatkossa järkevää yhdistää merelle asti.

Kymijoen ja Saimaan liikennöinnin osalta.
Tärkeätä olisi rakentaa kesken jätetty yhteys valmiiksi. Iisvedeltä - saimaalle.

Wikipediaa lainaten: Keiteleen kautta niin, sanottua Savon kanavaa tai Päijänteen eteläpäästä niin, sanottua Mäntyharjun kanavaa Saimaaseen, josta yhteys merelle jatkuisi Saimaan kanavan kautta. Kolmas vaihtoehto olisi Päijänteen yhdistäminen suoraan Suomenlahteen kanavoimalla Kymijoki.

Vastaukset


Vieras

#4 Re:

2014-10-19 09:50:59

#2: -  

 Hei. ! Yhdyn moneltaosin mielipiteisiisi, ongelmana tässä maassa vaan näyttää olevan se ettei sisävesiliikentgeen kehittämisestä oikein kukaan ole kiinnostunut. Ei, vaikka EU:n valkoisen kirjan mukaan vesiliikenteen osuutta pitäisi lisätä.