Jatkukoon Radio Suomen "Pop eilen - toissapäivänä"!

Kommentoitu viesti

Sinikukka

#208

10.11.2014 11:11

Tämä ohjelma joutaa lopettaa, olen toivonut tätä jo vuosia.

Perustelut:

* Yleisradio ei voi jatkuvasti vuosikausia suosia yhtä artistia.

* Samanlaista musiikkia tulee yleltä muutenkin paljon.

* Tämä Harman hirveä ruikutus asiasta on viimeinen pisara, ei muutenkaan mukava juontaja.

* Aikansa kutakin, yle on muutenkin liian jämähtänyt.

Kuunelkaa Spotifytä, saatte haluamaanne musiikkia ympäri vuorokauden ja voitte karjahdella itse.

Tämä on Yleisradion paras teko moneen vuoteen, jos saisi vaikka joskus vähän perustehtävän toteutusta, kansan sivistystä.

Vastaukset


Vieras

#215 Re: Teitkö suurteoksen?

2014-11-14 00:00:36

#208: Sinikukka -  

 #208

10.11.2014 14:11"Tämä ohjelma joutaa lopettaa, olen toivonut tätä jo vuosia.

Perustelut:

* Yleisradio ei voi jatkuvasti vuosikausia suosia yhtä artistia.

* Samanlaista musiikkia tulee yleltä muutenkin paljon.

* Tämä Harman hirveä ruikutus asiasta on viimeinen pisara, ei muutenkaan mukava juontaja.

* Aikansa kutakin, yle on muutenkin liian jämähtänyt.

Kuunelkaa Spotifytä, saatte haluamaanne musiikkia ympäri vuorokauden ja voitte karjahdella itse.

Tämä on Yleisradion paras teko moneen vuoteen, jos saisi vaikka joskus vähän perustehtävän toteutusta, kansan sivistystä."

 

Voi Sinikukka,

paljon olen elämässä nähnyt, mutta en vielä yhtään näin itsekästä mielipidettä.

Olet ihan vuosikausia ehtinyt toivoa, että radiossa ei olisi PET-ohjelmaa. Melko erikoinen mielipide ihmiseltä, joka ei luultavasti edes kuuntele kyseistä ohjelmaa.

Minä en elämäni aikana ole ehtinyt toivoa minkään ohjelman lopettamista millään foorumilla. Minä en kuuntele enkä katso sellaisia ohjelmia joista en pidä, niin yksinkertaista se on.

Sellaisen toivominen, että joku ohjelma lopetettaisiin sen takia, että minä en siitä pidä, pitää sisällään valtavan vastuun muista ihmisistä. Sitä vastuuta mitä minun toiveeni toteutuminen aiheuttaisi muille ihmisille en ikipäivänä kykenisi kantamaan. Niin pahantahtoinen en voisi olla, että toivoisin heille ilosta luopumista.

Mitä sinua liikuttaa, että ihmiset haluavat kuunnella sunnuntaiaamuisin laadukkaasti toimitettua musiikkiohjelmaa, jos itse kuitenkin kuuntelet Nymania? Onko muiden ilo sinun elämästäsi pois? Luuletko saavasi tupla-annoksen Nymania, jos Heikki poistetaan eetteristä? Jos toiveesi toteutuu saat -jos hyvin käy- sunnuntaiaamuun kotimaista iskelmämusiikkia ihan nonstoppina iltaan asti. Jos huonosti käy saat jotain ihan muuta.

Sekoitat tässä nyt kaksi asiaa; toimittaja Heikki Harman ja muusikko Hectorin. Toimittaja Heikki edustaa ehdottomasti Suomen toimittajien eliittiä. Muusikko/taiteilija Hector myöskin edustaa Suomen musiikkihistoriassa yhtä suurimmista kynäilijöistä ja äänistä. Mutta Yle ei suosi muusikko/taiteilija Hectoria, Ylellä on ollut kunnia pitää yhtä Suomen ammattitaitoisimmista ja suosituimmista toimittajista palkkalistoillaan, veronmaksajien palkkalistoilla.

Musiikkiohjelman toimittamisesta vastaa Heikki ei taiteilija Hector, vaikka kuuntelija toki hyötyy siitä, että toimittaja Harma on sama henkilö kuin äärimmäisen hienoa musiikkia tehnyt Hector.

Yli 400 000 kuuntelijaa on sitä mieltä, että Heikki on erittäinkin mukava, ammattitaitoinen ja rakastettava musiikkitoimittaja. Sinikukka, vain sinä olet osoittanut vähintäänkin kyseenalaista antipatiaa Heikkiä kohtaan. Tiedä sitten mistä niin voimakas vihamielisyys johtuu, mutta kaiketi sekin asia terapiassa selviäisi.

"Aikansa kutakin, yle on muutenkin liian jämähtänyt."

Ylen tehtävänä ei koskaan ole ollut sinkoileminen uusien villitysten perässä, vaan pitää kiinni perinteistä. Aikoinaan klo 21.00 uutisten aikaistaminen puolella tunnilla aiheutti ison hässäkän katsojien keskuudessa, koska ihmiset olivat luoneet iltarutiininsa klo 21.00 uutisten, ei klo 20.30 uutisten ympärille. Muiden muassa vanhemmat joutuivat miettimään lastensa iltatoimet uusiksi ehtiäkseen seuraamaan pääuutislähetystä. Ylelle on myöskin ollut ominaista pitää samat uutisankkurit eläkeikään saakka, kuten myös kuuluttajansa niin kauan kuin mahdollista. Tällainen toiminta on tyypillistä BBC:n ja Ylen kaltaisille kansallisille televisioyhtiöille. Se on myös osoitus yhtiön luotettavuudesta.

Kun taas uutiset Ylen yt-neuvotteluista antaa sellaisen kuvan asioista, että nykyään ei mihinkään voi luottaa, ei edes Yleen.

Uutisissa 12.11.2014: "Ylen 22. syyskuuta 2014 alkaneiden ja nyt päättyneiden yt-neuvottelujen piiriin kuului kolmannes yhtiön työntekijöistä eli noin tuhat työntekijää."

Kenties vuonna 2015 on odotettavissa toimittajien vuoro. Ehkä sinäkin sitten päädyt Spotifyn puolelle. Sinne todellakin päädytään, kun perinteinen radiotoiminta revitään tuhannen päreiksi.

Minusta tämä on Ylen puolelta kaikkea muuta kuin jämähtämistä. Tämä on yksi isoimmista jutuista mitä he ovat tehneet, tosin ei mikään loistava uudistus, mutta kuten toivoit, niin Yle lakkasi jämähtämästä ja porukkaa putoaa nopeammin kuin huomaatkaan.

Viisas tietää mitä kannattaa toivoa, jos vaikka toive toteutuisikin. Kiitä itseäsi, toiveesi toteutuu, tosin muiden kustannuksella.