Länsimetron jatkohanke - Sammalvuoren tuhoaminen estettävä

Kommentoitu viesti

Laatija

#102 Re: Re: ASUNTOSÄÄTIÖ EI OMISTA SAMMALVUORTA !!!

22.11.2014 18:58

#79: Ihmettelijä - Re: ASUNTOSÄÄTIÖ EI OMISTA SAMMALVUORTA !!! 

 Jos kyseessä olisi rehellinen ja lainkuuliainen kansalainen, esiintyisi tietenkin omalla nimellään, mutta kun ei ole. Miksi muuten pitää vastustaa adressia, jos sillä ei mitään merkitystä? Sammalvuoren tuhoamishanke on todella lain vastainen, ainakin Perustuslain 14 § vastainen, Yvaa ei ole tehty, naapurikuulemisia ei ole ollut jne. Enemmän ilmenee H:n Hao- ja KHO-valituksista.

 

Vastaukset

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

2014-11-24 08:21:53


ihmettelijä

#106 Re: Re: Re: ASUNTOSÄÄTIÖ EI OMISTA SAMMALVUORTA !!!j

2014-11-24 08:32:19

#102: Laatija - Re: Re: ASUNTOSÄÄTIÖ EI OMISTA SAMMALVUORTA !!! 

Olen rehellinen ja lainkuuliainen kansalainen ja käytän tällä palstalla oikeuttani kirjoittaa nimimerkillä ilman sen kummempaa perustelun tarvetta.

Länsimetron jatko ei ole mikään "Sammalvuoren tuhoamishanke" koska se ei tuhoa Sammalvuorta vaikka sen varikko sijoitetaankin syvälle sen kallioperään. Pääosin sen maanpäälliset rakenteet sijaitsevat yleiskaavan TP eli työpaikka-alueeksi määritellyllä alueella eikä suinkaan V eli virkistysalueella.

Hanke ei ole millään lailla lain vastainen vaan perustuu lainvoimaiseen asemakaavaan ja sen toteutus lainvoimaisiin rakennus- ja toimenpidelupiin. Väite sen olemisesta Perustuslain 14 pykälän vastainen on mahdoton koska kyseinen pykälä kuuluu lain lukuun 2 Perusoikeudet ja käsittelee Vaali- ja osallistumisoikeuksia.

Toteamus siitä, että Ympäristövaikutusten arviointimenettelyä ei ole tehty on oikea mutta kyse ei ole puutteesta saati sitten virheestä koska Uudenmaan ELY-keskus on 12.7.2013 päättänyt, että Matinkylä-Kivenlahti metrohankkeeseen ei sovelleta ympäristövaikutusten arviointimenettelyä. YVA on laadittu aikanaan jo länsimetron aikaisemmassa vaiheessa koskemaan koko aluetta. Hanke ei edes lakisääteisesti olisi edellyttänytkään yva-menettelyä ja se noudattaa yleiskaavaa ja asemakaavaa, joiden laatimisen yhteydessä ympäristövaikutuksia on jo arvioitu.

ELY:n ilmoituksen mukaan "osallistumista ja vuorovaikutusta on järjestetty kaavoituksen puitteissa monipuolisesti ja eri tavoin, myös lakisääteisen kuulemisen lisäksi. Osallisilla on ollut mahdollisuus osallistua suunnitteluun ja saada tietoa tarkoituksenmukaisissa vaiheissa."

ELY-keskus toteaa päätöksessään muun muassa, että "Metro Matinkylä - Kivenlahti on kokonaisuutena ympäristön kannalta positiivinen hanke. Se tukee kaupunkirakenteen eheyttämistä, aluerakenteen tasapainoista kehittymistä pääkaupunkiseudulla ja valtakunnallisten alueidenkäyttötavoitteiden toteutumista. Joukkoliikenteen ja erityisesti raideliikenteen kehittäminen pääkaupunkiseudulla on liikennejärjestelmän janyhdyskuntarakenteen toimivuuden kannalta erittäin tärkeää."

Varmuuden vuoksi vielä maininta, että Ihmettelijä ei ole entinen eikä nykyinen työntekijä sen enempää kaupungilla, Länsimetrolla kuin ELY:ssäkään. Tämä ei estä käyttämästä tervettä järkeä tässä keskusteltavassa asiassa.