poikien ympärileikkaus tulee sallia Suomessa

Kommentoitu viesti

ami

#15 Re:

17.12.2014 10:56

#1: Eve Sani -  

Vastauksissa valitettavasti kuvastuu hyvin millä monet ajattelevat ja onhan se tiedossa että kouluttamattomat 18-35 miehet, ovat kaiken uuden edessä epäluuloisimpia. Mitä tulee ympärileikkaukseen se olisi sallittava vain ja ainoastaan valvotuissa ja hyvin varustelluissa olosuhteissa ja suorittajalla pitää olla länsimaisen lääketieteen kirurgian tutkinto omalla erityisosaamisensa alueella. Tärkein asia koko hommassa on se että leikkaus perustuu ainoastaan lääketieteelliseen tarpeeseen ja että leikattava henkilö ja huoltaja (jos on kysymyksessä alaikäinen)  sekä lääkäri antaa siihen pätevät lääketieteelliset perustelut ja suostumuksensa. 

Sekin on tutkittu, että ympärileikatuilla miehillä on parempi hygienia ja siitä johtuen myös heidän kumppaneillaan on vähemmän erilaisia genitaalialueen tulehdus- tai virusperäisiä sairauksia.

 

Vastaukset

maik

#16 Re: Re:

2014-12-17 22:10:42

#15: ami - Re:  

 "Kyllä" jos asianomainen sitä vain ja itse pyytää.Itse en näe siihen minkään näköistä tarvetta jos kerran ihminen on opetettu peseytymään.Opetetaan ennen hygieniaa kun riskeerataan leikkauksella. Leikkaus on aina riski.

Ulos maasta

#36 Re: Re:

2014-12-29 13:18:39

#15: ami - Re:  

 Tuohon hygieniaan paras lääke on saippua ja vesi.

Usko mihin uskot, mutta kuuntele myös lääkäreitä

#64 Re: Re:

2015-01-26 06:31:36

#15: ami - Re:  

 Itse asiassa on tutkittu, että ympärileikkaus näyttää LISÄÄVÄN sukupuoliteitse hankittujen sairauksien leviämistä, koska kondomin käyttö katsotaan tarpeettomaksi. Seksikumppaneille tämä ei siis ole mikään suoja.