Mopon viritys lailliseksi suomessa

Kommentoitu viesti

MUISTAKAA HIDASTAA RISTEYKSISSÄ TOLLOT!

#154 jep...

19.09.2011 22:16

Ennen tuntskat sai kelata viiskymppiä ja ei ollu kypärää käytössä, niitä viritettiin, usein menivät 60 kilsaa tunnissa. Mun vuoden 95 suzuki s1 on rummuilla pysähtynyt hyvin, ja kypärä päässä. Menee viiskymppiä, mutta ei koskaan sattunut onnettomuutta. Halvatun Eu... onko nyt niin väliä jos mopot menee suoralla 50-60, on se tärkeämpää että hidastetaan ennen risteystä, siinä sakkia kuolee enemmän kun kaatuen 70km/h

Vastaukset


Vieras

#184 Re: jep...

2012-06-13 19:26:48

#154: MUISTAKAA HIDASTAA RISTEYKSISSÄ TOLLOT! - jep...

"Halvatun Eu... onko nyt niin väliä jos mopot menee suoralla 50-60, on se tärkeämpää että hidastetaan ennen risteystä, siinä sakkia kuolee enemmän kun kaatuen 70km/h"

Ilmeisesti et ole kaatunu yli 70km/h vaihdista? Itse olen kaatunut moottoripyörällä 80km/h vaihdista ja rumaa jälkeä tuli vaikka oli uudet ja todella laadukkaat ajovarusteet päällä. Toisin kuin nykyajan pojat ajelee huoletta pelkällä t-paidalla, järki käteen niiden ajovarusteiden kanssa. Ihan pienenä varoittavana esimerkkinä, vaikka TV:ssä ajavat motoGP:tä eikä saa minkään moisia vammoja kaatuessaan, nii se ei tarkota etteikö liikenteessä saisi. Omasta kokemuksesta voin sanoa että liikenteen seassa olevat katuvetykset ja liikenteen jakajat eivät ainakaan pehmennä sitä kaatumista vaikka olisikin vaan vauhtia se turvallinen 45km/h.

Nimim. solisluu murtuma, molemmat ranteet murtunut ja vasen jalka kahdesta eri kohtaa murtunut --> 3kk pyörätuolissa, ja kuitenki oli "vaan" se 80km/h vauhtia.