Adressi musiikkipainotteisen opetuksen säilyttämiseksi Riihimäellä

Kommentoitu viesti

kohtuuta muillekkin

#1 mitenkäs muut

15.09.2015 09:50

onko tässä tarkoitus muusiikkiluokkalaisista tehdä eliittiä ja muista hävijäjiä. Eiköhän muut joudun silloin isompii luokka kokoihin . Onko muusiikki ja sen ymmärtäjät/osaajat mahdollisuus päästä siedettävin ja oppimisympäristöltä kohtuullisiin opetus kokoihin. 

Jos kerta kaupungilla on rahaa niin siitä vaan mutta taidetaan olla ihan "peppuauki" . 

Vastaukset

hmmhmm

#2 Re: mitenkäs muut

2015-09-15 13:17:04

#1: kohtuuta muillekkin - mitenkäs muut 

 Heips!

Musiikkiluokalla opiskelu ei todellakaan tee lapsesta millään lailla ''parempaa'', kuin tavallisella luokalla opiskelevasta lapsesta. Musiikkiluokan tarkoituksena on tukea ja kehittää muusikillisia lahjoja omaavia lapsia niille sopivalla tavalla. Olen itse käynyt peruskouluni musiikkiluokkalaisena ja koin oppimisen helpompana, kun välillä oli laulamista ja pääsi tutustumaan eri instrumentteihin. 

Mitä luokkakokoihin tulee, niin ainakin minun käsitykseni mukaan kaikki luokat ovat suunnilleen samankokoisia riippumatta siitä onko kyseessä musiikkiluokka vaiko normiluokka. Nykyään kylläkin luokkakoot ovat mielestäni aivan liian isoja jos miettii lapsen oppimista yksilönä.

Pop

#5 Re: mitenkäs muut

2015-09-15 14:18:25

#1: kohtuuta muillekkin - mitenkäs muut 

Miltäpäs vaikuttaa tämän 30-vuotisen historian perusteella; onko musaluokkalaisista tullut eliittiä ja muut hävinneet? Musaluokkalaisten musiikkipainotteinen opetus ei ole milläänlailla muilta pois, sillä luokkakoot ovat samanlaisia. Oppilaat omin esiintymisin ja vanhempainyhdistys erilaisten tapahtumien avulla rahoittavat musiikkiluokkien toimintaa. Opettajat ovat myös sitoutuneet toimintaan tarjoamalla kiitettävästi omaa vapaa-aikaansa musiikkikasvatuksen käyttöön.

Adressin tavoite on säilyttää musiikkipainotteinen opetus, vaikka säästöt jouduttaisiinkin tekemään. = Etsitään vaihtoehtoisia toimintamalleja mieluummin kuin päätetään vaihtoehtoja selvittämättä lopettaa myönteisiä oppimistuloksia ja kouluviihtyvyyttä parantanut toiminta. Eli rahaa tämä päätös ei välttämättä vaadi, vaan pelkkää tahtoa.