Tasa-arvoisten palkitsemiskäytäntöjen puolesta

Kommentoitu viesti

janne Maunonen

#10 Oletko yhtään miettinyt mitä kilpailuiden järjestäminen maksaa?

04.12.2015 09:39

EN aio allekirjoittaa adressia.

Syynä se, että perustamani NLO sekä muut joko yksityisten henkilöiden tai pienten seurojen järjestämät kisat ovat otettu tässä negatiivisesti huomioon. 

Olen tehnyt NLO kilpailuita vuodesta 2007 omalla rahalla ja riskillä  olen niistä rahallisesti lähes omillani  viimeiset kaksi vuotta ystäväni Tomi Kaarela on hoitanut kisojen järjestämisen  

Laskin tuossa, että kisojen tuomarit, toimitsijat, ruokailut, hotellit ja salivuokra on yhteensä n.4000€ ja mitalit 5€/kpl niin jos kilpailijoita on 200 tarkottaa se 25€/ottelija. Tähän kun laskee avoimen palkinnot 300€/sarja niin siitä voi laskea, että paljon pitäis tulla tyttöjä että sais maksettua tytöillekkin avoimesta rahaa ilman että tulee tappiota. Puhumattakaan superfightin 1000€.
Voin sanoa että 200 kisaajalla jää avoimiin 0€ ja superfightista ei uskalla ees kuiskata.
Tasapainottele siinä sitten sellasten pyyntöjen kanssa kun "NLO pois Oulun salilta ja takas Jyväskylän Monnarille." "Kunnon superfightit takas. Ei mitään Simoloita." "Naisille saman verran rahaa avoimesta painoluokasta."

Vastaukset

Adressin kirjoittaja, lukion lyhyt matikka

#12 Re: Oletko yhtään miettinyt mitä kilpailuiden järjestäminen maksaa?

2015-12-04 10:26:37

#10: janne Maunonen - Oletko yhtään miettinyt mitä kilpailuiden järjestäminen maksaa? 

Hei,

Minulla ei ole hajuakaan, mitä erinäisten kilpailuiden järjestäminen maksaa, mutta ihmettelen sitä, miksei tuosta avoimen 300 € potista voisi jakaa naisille esim. 50 € ja miehet saisivat 250 €? Saattaisi lisätä naisosallistujien ja heidän maksamiensa osallistumismaksujen määrää kilpailuissa. Tiedän, että nykyisessä tilanteessa monet naiset jättävät osallistumatta muihin kuin BJJ-liiton kilpailuihin heikompien palkintojen vuoksi. Ja kuten olen jo aikaisemmin maininnut, järjestävät tahothan voivat asettaa palkinnolle vähimmäisosallistujamäärän. Jos osallistujia on riittävästi -> tarpeeksi osallistumismaksuja -> palkinnosta aiheutuvat kulut saadaan katettua. Nykyisessä tilanteessahan naiset osallistuvat periaatteessa miesten palkintojen kustannuksiin.