hiusalan alv-kokeilu päättymässä

Kommentoitu viesti

Huh heijaa
Vieras

#73 20€ pojan hiustenleikkuu

09.10.2010 12:46

Niin, kyllä arvonlisäveron saa nostaa puolestani takaisin.
Itse kävin lapseni (vielä poika eli ei mitään lettiä päässä) kanssa parturissa, pojan hiukset leikattiin kyllä, mutta hinta näinä alhaisina arvonlisäveroaikoina oli pari viikkoa sitten: 20€:a. Jäin ihmettelemään kampaajan ahneutta! Ja kävimme pikkukaupungin kampaamossa, emmekä missään Helsinki-cityssä!

Jatkankin taas itse pojan hiustenleikkuuta. Ja tiedoksi, osaan myös itse värjätä hiukseni. Tarvittaessa ystävä auttaa. Että se siitä tämänhetkisestä arvonlisäalennuksesta. Ahneita kampaajia, minulta eivät saa euroakaan.

Vastaukset

Vieras
Vieras

#75 Re: 20€ pojan hiustenleikkuu

2010-10-11 23:34:57

#73: Huh heijaa - 20€ pojan hiustenleikkuu

Ymmärräthän, että tuosta 20 eurosta menee päältä pikkusen enemmän kuluja kuin palkansaajalla. Varmasti myös sinä saat tehdystä työstäsi  palkkaa? Otahan asioista selvää kunnolla, ennenkuin alat mutisemaan! Onnea vaan kotihommiin, toivottavasti värjäät kaikki mahdolliset paikat !!

Onniin helppoo olla onnellinen kun tyytyy siihen mitä on
Vieras

#77 Re: 20€ pojan hiustenleikkuu

2010-10-13 13:55:29

#73: Huh heijaa - 20€ pojan hiustenleikkuu

Eli kun on kyseessä lapsi, jolla voi olla yhtä paksut ja vaikeasti leikkatavat hiukset kuin aikuisellakin, niin siitä ei liian suurta hintaa saisi periä, koska kyseessähän on lapsi??!! Jälki pitää olla yhtä siistiä kuin aikusellakin mutta hinta ei saa olla liian kova? itselläni lasten hiustenleikkuu ikäraja on 7v, mutta olen leikannut 5 vuotiaita joilla todella paksut hiukset, tällöin voi aikaa kulua enemmänkin kuin aikusten hiusten leikkaukseen! Esim. tytöillä on usein pitkät hiukset ja usein tytöillä  hiukset on letillä ja saattaneet olla yön yli. Hiukset on kasteltava läpikotaisin jotta leikkaus jälki on siisti eikä letistä ole jäänyt laineita pituuksiin, jolloin tulee epätasaisuuksia. Ja tiedän PALJON poikia joilla on paksut ja pitkähköt hiukset joiden kanssa vierähtää äkkiä puolikin tuntia, niin tästäkö 20€ on paljon!?

Mutta leikkaa toki itse ne hiukset niillä fiskarsseilla tai hoppy hallista ostetuilla "kotiparturisaksilla" niin me voimme jälleen korjata tilanteen sen vaatiessa!!

vieras

#102 Re: 20€ pojan hiustenleikkuu

2011-08-29 23:07:27

#73: Huh heijaa - 20€ pojan hiustenleikkuu

Niimpä niin. Mikähän olisi ollut mielestäsi sopiva hinta poikasi hiusten lekkuusta? Oletko tullut ajatelleeksi että me kampaajat veloitamme leikkauksissa työajasta, emme asiakkaan pään koosta tai hiusten määrästä. Jos lasten hiusten leikkaukseen menee aikaa esim. 30min, on kyllä ihan kohtuullinen hinta tuo 20e. Lapsiasiakkaat ovat usein myös niitä vaativimpia asiakkaita koska eivät tietenkään jaksa välttämättä istua paikallaan sitä puolta tuntia tai saattavat pelätä parturiin menoa niin paljon etteivät kertakaikkiaan anna kampaajan koskea hiuksiinsa.

Ole hyvä vain ja leikkaa lapsesi hiukset ihan itse, osaat sen varmasti paremmin kun me ahneet kampaajat :)


Vieras

#116 Re: 20€ pojan hiustenleikkuu

2011-08-31 14:07:35

#73: Huh heijaa - 20€ pojan hiustenleikkuu

Minäkin osaan itse valmistaa ruokaa, enkä siis aio käydä enää ravintolassa. Osaan myös ostaa buranaa apteekista, joten en enää käy lääkärissä. Pitäkää hauskaa ystävättäresi kanssa kun värjäätte hiuksiasi. Kampaamojen parhaita asiakkaita ovat yleensä ne, jotka sössivät omat lettinsä kotona. Tiedoksi, että 25€ olisi ollut oikeampi hinta tuosta palvelusta, Helsingissä 30€.


Vieras

#127 Re: 20€ pojan hiustenleikkuu

2011-09-07 14:28:34

#73: Huh heijaa - 20€ pojan hiustenleikkuu 

 Myös sen pikkupojan hiusten leikkaukseen vierähtää iloisesti sen puoli tuntia. Siitä miten tuo hinta jakautuu palkan ja kulujen osalta voisit vaikka lukea edellä mainituista esimerkeistä ja otathan laskimen käteesi siltävaralta jos ei päässä lasku sattuisi onnistumaan =(


Vieras

#146 Re: 20€ pojan hiustenleikkuu

2011-10-20 11:48:47

#73: Huh heijaa - 20€ pojan hiustenleikkuu

jeps, et varmaan ymmärrä että toi kakskymppinen ei heilahda suoraan kampaajan taskuun, siitä maksetaan verot ja muut kulut eli todellisuudesta siitä parikymppisestä ei paljoa jää... paljonkohan itse saat palkkaa työstäsi, voisin veikata että et olisi tyytyväinen siihen mitä suurinosa kampaajista saa kuukaudessa käteen, se ei ole kuule päätä huimaavaa.... suututtaa tollaiset valitukset, jos olet kerta niin saata..n hyvä ja luulet että kampaajat kylpee rahoissa niin miksi ihmeessä itse et alkanut tämän kultakaivoksen yrittäjäksi:)

Huh

#153 Re: 20€ pojan hiustenleikkuu

2011-11-13 22:40:19

#73: Huh heijaa - 20€ pojan hiustenleikkuu

No Huh Huh, Ilmaistahan se pitäisi olla. Tekisitkö itse työtä pilkkahintaan. Jälleen kerran ei työstä määrätty hinta ole ahneutta. Kulut ja yhteiskunnan velvoitteet pitäää suorittaa ja työstä pitää saada myös toimeentulo.