hiusalan alv-kokeilu päättymässä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista hiusalan alv-kokeilu päättymässä.

Niina Alho

#126 Re: Re: Oma moka

07.09.2011 13:38

#9: KampaamoYrittäjä - Re: Oma moka 

 Voin vain nyökytellä ja yhtyä edellisen kommentoijan mielipiteeseen.

Kyllä pisti vihaksi kun tuli jännetupen tulehdus käpälään ja viikon pätkissä piti pitää sairaslomat, jotka näin ollen eivät auttaneet niinkuin olisi olllut toivottavaa. Mutta miten olisinkaan voinut yhteen niitä pitää, jos on kolme viikkoa töistä pois niin ainakaan kelan tuilla ei perhettä elätetä tai lainoja maksella.

Meillä alv laskun aikoihin 30min leikkaus maksoi 20€ joten siitäpä on hyvä lähteä vähentelemään kuluja joista sitten vielä tuo veron alennus. Melkein voisin vannoa ettei paljon leipärähaa jää.


Vieras

#127 Re: 20€ pojan hiustenleikkuu

07.09.2011 14:28

#73: Huh heijaa - 20€ pojan hiustenleikkuu 

 Myös sen pikkupojan hiusten leikkaukseen vierähtää iloisesti sen puoli tuntia. Siitä miten tuo hinta jakautuu palkan ja kulujen osalta voisit vaikka lukea edellä mainituista esimerkeistä ja otathan laskimen käteesi siltävaralta jos ei päässä lasku sattuisi onnistumaan =(


Vieras

#128 Hyvä näin!

08.09.2011 15:49

Kauneushoitolaoilla on ollut koko ajan 23% (ennen tietysti 22%) alv. Kampaamot tarjoavat 9% alvillaan halvemmalla kuluttajahinnalla samoja palveluita kuin kauneushoitolat mm. ripsien värjäystä, kynsien laittoa yms.
Tämä on väärin! Hyvä kun alv nousee, tai sitten kauneuhoitoloiden alv pitäisi laskea myös 9%. Jotain tasa-arvoa!

Vieras

#129 Eipä näy alennukset hinnoissa..

08.09.2011 16:03

Toki 2007 laskettiin hintoja, mutta nehän korotettiin heti 2008 reilusti vanhalle tasolleen.. http://www.dog.liitin.net/watch/parturi.html

Vieras

#130 Re: Re: Narinaa

08.09.2011 16:19

#80: Vieras - Re: Narinaa

Kakka puhetta. Mitenkäs kauneushoitolat? He myyvät palveluita mutta alv 23%. Kampaamot ovat "ryöstäneet" asiakkaat tarjoamalla samoja palveluita kuin kauneushoitolat, mutta tottakai halvemmalla hinnalla ja 9% alvilla.


Vieras

#131 Re: Re: Re: Narinaa

08.09.2011 19:54

#130: - Re: Re: Narinaa

Kampaamoilla on kaksi alv-verokantaa. Kauneushoitoloiden perinteiset työt siis tehdään myös samalla 23% alv-verokannalla.  Vain parturi-kampaamotyöt ovat alv 9%


Vieras

#132

13.09.2011 02:30

Olen täysin samaa mieltä kaikesta mitä adressi tuo esille.Totuus on että jos alv nostetaan niin todella monet joutuu ahtaalle,kaikki siinä häviää:Kampaajat(muutenkin pienet tulot jotka pienenee entisestään kun asiakkaat vähenee hintojen nousun takia),Asiakkaat(kaikilla ei ole varaa maksaa korkeita hintoja,myös käynnit kampaajalla harvenee) ja Valtio(syntyy työttömiä ja enemmän pimeätä työtä)..Jos päättäjät toimivat viisaasti ja alv pysyy samana niin kaikki hyötyvät:Kampaajat,asiakkaat ja myös Valtio!Ajan myötä varmasti syntyy lisää uusia kampaamoita jos verotus on kohtuullista,silloin yrittäjän kannatta tehdä työtä!Jo nyt maksamme ihan tarpeeksi veroja!

Vieras

#133 Re: Hyvä näin!

13.09.2011 02:37

#128: - Hyvä näin!

Kampaajana olen sitä mieltä että teitä kohdellaan vääriin ja kauneushoitoalalla (kosmetologit,kynsien laittajat..) alv pitää olla myös 9%,eli se pitäisi ehdottomasti laskea!

***

#134 uudehko yrittäjä

13.09.2011 10:42

Olen alottanut yrittäjyyden 8% alv.n aikaan. Hinnoittelu on laskettu sen mukaisesti. Nyt on sitten kurja siirtää korotus hintoihin. Päivät on täysiä ja tuntuu silti ettei mitään jää nyttenkään käteen.
Vanha rouva

#135 Vanhoja muistellen

16.09.2011 08:33

Kun alv 22% tuli suuren laman aikaan,minulla oli 4 työtekijää josta 2 jäämässä äitiyslomalle.Itsellä oli kaki pientä lasta ja miehen rakennusliike juuri tehnyt konkurssin devalvaatioiden seurauksena.
Töitä tein 10 tuntia vrk,lapsia ei juuri nähnyt.Viisi vuotta tätä kestin ,sitten sairastuin,mutta sain tehtyä työntekijöiden äitiysrahat ja elätettyä vielä omankin perheen. Sen jälkeen olen tehnyt vain yksin senverran kun jaksan,tämä työ ei ole kevyttä.
Nyt on taas nuorempien aika maksaa lamaa,mutta onhan aika vähän parempi kuin -90 luvulla,siirtäkää alv hintoihin,hullu se joka omasta palkastaan sen maksaa.
Terhi

#136

22.09.2011 10:15

Mieheni on yrittäjä ja tekee kaiken käsin ja hänen alv 23 prosenttia. Milelestäni ei ole reilua, että toiset pääsevät pienemmällä arvonlisäverolla. Se on kaikki tai ei kukaan. Ei ole mukavaa maksaa 8000 kuukausitulosta 1000 euroa arvonlisäveroa. Ja tulla toimeen joyenkuten

Vieras

#137

23.09.2011 11:32

Artikkeli ja sen tuomat näkymät alv:n jättämisestä tai sen nostamisesta ovat täysin totta.

Vieras

#138

23.09.2011 16:36

Omalle, mainiolle kampaajalleni terveiset. t. Helena

Vieras

#139

27.09.2011 09:13

Tämä veromuutos koskee myös meitä tatuoijia ja aiheuttaa saamaa kuin parturi-kampaajille.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

29.09.2011 23:35


Parturi-kampaaja83

#141 Tuohtunut kampaaja

29.09.2011 23:52

Kyllä hämmentää lukea monien kommentteja jotka eivät taida tajuta kampaajien alasta hölkäsen pöläystä. Jos täytyy valittaa siitä, ettei kampaamot laskeneet tarpeeksi hintojaan alvi ollessa 8%, kertoo siitä ettei kampaajien työtä vain yksinkertaisesti arvosteta. Menkää itse kokeilemaan yrittäjyyttä kampaamoon ja saatte huomata kaikenmaailman kuluja mitä siinä ohella pitää maksaa. Ei siitä käteen sitten paljoa jääkään. Ja muistakaa nyt se hyvät aikuiset ihmiset, että meillä ei ole niitä palkkarahoja eikä sairasloma rahoja. Jotenka ei tässä ahneudesta ole kyse. Jos haluaa erinomaista palkkaa, niin ei tällä alalla kannata olla. Että lopettakaa siellä se napina. Jos alvi nousee, joudun miettimään vakavasti mitä tässä tekisi. Nimittäin minun kohdallani on, että 40% menee tuolista ja jos siihen laitetaan alvi 23%, niin hurraa. Ja tästä 37%:sta mitä mulle jäisi, minä maksaisin kaikki yrittäjäeläke maksut, ennakkoverot + muut yrittäjä vakuutukset. Niin... mitähän mulle siitä työstä sitten jää? Haloooo!! Ja lisään vielä, että jos joku luulee että meidän työ on vaan tukan napsimista sieltä ja vähän täältä, isketään värit päähän ja sillä siisti, niin ei se niin mene. Kaiken ajattelutyön lisäksi, tällä alalla seisotaan, ja paljon. Selkä ja hartia kivut siihen 23 alvin päälle, niin ei hymyilytä.

nouskaa parrikadeille!

#142 Re: Tukea hiusduunareille!

09.10.2011 17:25

#16: Juha-Pekka Väisänen - Tukea hiusduunareille!

Jonkunhan täytyy maksaa kansanedustajien palkat sekä eläkkeet...

 

yrittäjä 21 vuotta

#143 Re: Oma moka

12.10.2011 00:42

#3: Ihmettelen vain - Oma moka

oma moka!? et taida olla etkä tule olemaan koskaan yrittäjä.ei kannata puhua asiasta josta ei tiedä mitään!


Vieras

#144

19.10.2011 10:52

Hieno homma:)

Vieras

#145 Re: Re: Re: sivusta seuranneen yrittäjän kommentteja

20.10.2011 11:36

#40: Sivusta seurannut yrittäjä - Re: Re: sivusta seuranneen yrittäjän kommentteja

oletko kenties itse pienyrittäjä kun tunnut tietävän niin hyvin tästä meidän alasta.... ja yrittäjyydestä... kysynpähän vain...


Vieras

#146 Re: 20€ pojan hiustenleikkuu

20.10.2011 11:48

#73: Huh heijaa - 20€ pojan hiustenleikkuu

jeps, et varmaan ymmärrä että toi kakskymppinen ei heilahda suoraan kampaajan taskuun, siitä maksetaan verot ja muut kulut eli todellisuudesta siitä parikymppisestä ei paljoa jää... paljonkohan itse saat palkkaa työstäsi, voisin veikata että et olisi tyytyväinen siihen mitä suurinosa kampaajista saa kuukaudessa käteen, se ei ole kuule päätä huimaavaa.... suututtaa tollaiset valitukset, jos olet kerta niin saata..n hyvä ja luulet että kampaajat kylpee rahoissa niin miksi ihmeessä itse et alkanut tämän kultakaivoksen yrittäjäksi:)

k

#147 Re: Hyvä näin!

20.10.2011 19:50

#128: - Hyvä näin!

kyl ripsissä ja kulmissa ja kynsissä on alv 23 myös partureilla!

MuuMuu

#148

26.10.2011 10:30

Meillä niin edulliset hinnat, että varaa nostaa jos 23% astuu voimaan, hinnat nousevat sille tasolle joissa nyt pyörii lähes kaikkien muiden hinnat ;)
Christiina Kettunen

#149 Re: Oma moka

28.10.2011 11:38

#3: Ihmettelen vain - Oma moka

Olen aivan samaa mieltä. ALV kun laski hinnat ei eikä työpaikat lisääntyneet vaikka niin luvattiin

uusi yrittäjä

#150

02.11.2011 21:21

valmistuin keväällä ja laitoin heti oman kampaamon ja on kyllä tullut huomatuksi että vaikeaa se on pitää omaa yritystä. ja nyt jos alv nousee niin kyllä suoraan sanottuna pelottaa! on asiakkaita jotka moittivat hintoja ja on asiakkaita jotka sanovat että saisin nostaa hintaa. no nyt niitä toki joutuu nostamaan pakostakin. Mutta tosi kiva uutena yrittäjä kun heti on alv:t nousemassa. Ja sen voin kanssa sanoa että on kyllä saanut töitä tehdä että on vuokrat ja muut kulut saanut maksettua ja että ruokaa on kaapissa. Ei tälläinen elämä mitään herkkua ole. elämä ei ole pelkkää suklaankaltaista herkkua.