Pelastakaa Kaskenkatu 15:n puutalot Turussa!

Kommentoitu viesti

Vieras
Vieras

#12 Re: Re: Re: Idyllinen pihapiiri

07.11.2010 12:13

#10: Vieras - Re: Re: Idyllinen pihapiiri

No niin mielenkiintosta, me muutettiin tähän Itäisen ja Kaskenkadun kulmassa olevaan kerrostaloon vuonna 1955 ja asuttiin johonkin vuoteen n. 1975, olin silloin muuttaessa 5 vuotias ja meitä oli myös kaksoisveli ja sisko. Tuossa kadunpuoleisessa 1831 rakennetussa talossa asui parhaat kaverit Pyyhtiän Pekka ja Uolevi, ollaan nukuttu monta kertaa sen talon vintillä. muistan myös kun velipojan kanssa hajotettiin Eurannon ikkuna (vahingossa), ja Alm Harri oli myös silloin asukkaana siinä isossa talossa.

terveisin Markku Lindeman

 

Vastaukset

Vieras
Vieras

#13 Re: Re: Re: Re: Idyllinen pihapiiri

2010-11-07 19:42:56

#12: Vieras - Re: Re: Re: Idyllinen pihapiiri

Kiitos Mikael Sjövallille ÅU-vihjeestä! Mietin, olisiko Turku-Tv kiinnostunut tekemään ohjelman asiasta. (Minulla ei kyllä ole suhteita mediaväkeen).  Mitä tulee gradun tekijään, uskoisin että Paul Meriharju on tarvittaessa paras tietolähde, koska on asunut pihapiirissä niin pitkään. Minä asuin empiretalossa kymmenkunta vuotta.

Rakennussuojeluun eivät tietenkään kuulu lapsuuden leikit, mutta koska tässä avautui väylä muisteluun, menköön! Kyllä on sykähdyttävää kuulla lapsuuden tutuista 50 vuoden takaa! Muistan tietenkin naapuritalon villit kaksospojat. Siskonne Leenan kanssa leikin joskus ja kävinpä teillä kylässäkin. Pyyhtiän pojista Pekka oli parhaita leikkitovereitani. Tuleepa nostalginen olo, pitäisikö järjestää Kaskenkadun kakaroiden tapaaminen luokkakokousten tapaan!?

Terveisin Riitta Aalto