KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Kommentoitu viesti

Vieras
Vieras

#47 Re: yhdistyslaillisesti laiton päätös?

07.12.2010 18:09

#7: tyrmistyttävää - yhdistyslaillisesti laiton päätös? 

Viime keväänä KKY:n hallitus vuokrasi tilat kissojen väliaikaiseen hoitoon. Tämän piti olla vain väliaikainen paikka kissoille, mistä kissat piti edelleen sijoittaa KKY:n ensikoteihin.

Kolme viikkoa tilat olivatkin käytössä. Minkä jälkeen ruton vuoksi tilat suljettiin. Kukaan ei ollut halukas siivoamaan tiloja. Joillekin matkan vuoksi siivoaminen ei käynyt. Ja yhdistys maksoi tyhjillään olevasta tilasta koko ajan vuokraa.

Ihmettelempä miten tämän kaltainen parjaajien joukko kykenee siivoamaan kokonaisen talon taudin siellä puhjettua.

Joillain vain ei ole jalat maassa. Eikä tämä kyseinen joukko koskaan ole yhdistyksen keräyksiin osallistunut. Mistään muustakaan varainhankinnasta puhumattakaan.

Hyvä on vaatia muita tekamään työt. Eikä tämä joukko voi itse aivan omalla joukolla laittaa pystyyn oman yhdistyksen. Kerätä siihen varat ja siten toimia omalla tavallaan.?

 

 

Vastaukset

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

2010-12-07 18:41:00


Vieras
Vieras

#50 Re: Re: yhdistyslaillisesti laiton päätös?

2010-12-07 18:52:20

#47: Vieras - Re: yhdistyslaillisesti laiton päätös?

Ensikotien pitäjät eivät voineet tulla siivoamaan, koska jokaisella on kissoja joihin rutto olisi voinut levitä. Tästä on meitä (ja etenkin eräitä henkilöitä) syyllistetty jo tarpeeksi. Miksei kirjoittaja itse mennyt siivoamaan?

Mitä tarkoitat "kyseisellä joukolla"? Mistä tiedät ketä tässä keskustelussa mukana olevista ovat osallistuneet keräyksiin? Eikö ensikotina toiminen tai lahjoitusten antaminen riitä? Syyllistämälläkö kannustetaan mukaan keräystoimintaan. Se, että rahoja kerääntyy, mutta niitä ei käytetä lahjoittajien toivomilla tavoilla ei kannusta ketään mukaan keräystoimintaan.

Itse olen melko uusi ensikoti ja olin halukas toimimaan yhdistyksessä aktiivisesti. Nykyinen touhu tuli yllätyksenä eikä missään muodossa kannusta toimimaan tämän yhdistyksen hyväksi. Meillä on kuitenkin kissat vielä etusijalla.

Ainahan uusi yhdistys on mahdollisuus, mutta miksi heittää hukkaan KKY:n (ainakin vielä) hyvä maine? Eikö KKY (hallitus) aiheuta itselleen hallaa ajamalla ensikodit/jäsenet muihin yhdistyksiin?

Millä tarkoitat väitteelläsi "hyvä on vaatia muita tekemään työt"? Millä olet itsellesi todistanut, etteivät tässä keskustelussa/adressissa olevat ole tehneet mitään kissojen hyväksi? Oletko itse täydellinen? Mukana on opiskelijoita ja työssäkäyviä joilla ei ole montaa vapaata tuntia viikossa, eläkeläisillä toki on aikaa panostaa enemmän, mutta tulisi muistaa, että monella ei resurssit riitä auttamaan niin paljon kuin haluaa.

Avoin mieli on positiivinen asia! Luethan tämän ajatuksella ilman ennakkoluuloja ;)

Sanna
Vieras

#332 Re: Re: yhdistyslaillisesti laiton päätös?

2010-12-12 17:35:09

#47: Vieras - Re: yhdistyslaillisesti laiton päätös? 

Hyvä kommetti oli jo tuolla jäljempänä.. sama tuli itselle mieleen kun tämän tekstin luki: yhdistys ei ole hallituksen hiekkalaatikko,jossa hallitus päättää mitä leikkejä leikitään jäsenten ja lahjoittajien antamilla varoilla . JÄSENET PÄÄTTÄVÄT MIHIN RAHAT KÄYTETÄÄN JA MITEN, VALITSEMALLA HALLITUKSEN JOKA NOUDATTAA SITÄ TOIMINTALINJAA MITÄ JÄSENET HALUAVAT SEN NOUDATTAVAN. Uskomatonta...