Turvetuotantoa/turvepeltojen raivaamista ei saa lopettaa

Kommentoitu viesti

urkki

#227 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tarkennuspyyntö

11.11.2012 11:07

#219: JK - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tarkennuspyyntö 

Olen aivan samaa mieltä kanssasi siitä, että turha syyttely, koskee se metsätaloutta, maataloutta kuin turvetuotantoa - ei edistä yhtään asioiden eteenpäin viemistä. Kaikissa on on tehty virheitä aikojen saatossa ja ne kaikki ovat Suomen kansantalouden ja elinvoimaisen maaseudun kannalta välttämättömiä. Asiallista kritiikkiä toki tarvitaan, että asiat kehittyvät parempaan suuntaan.  "Vihreät" ovat erittäin iloissaan, mikäli me syyttelemme täällä toisiamme ja sitä kautta myös osa henkilöistä, jättää adressin allekirjoittamatta.

 

Vastaukset

metsuri

#228 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tarkennuspyyntö

2012-11-11 11:34:04

#227: urkki - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tarkennuspyyntö 

 Olen huomannut, että monissa kommenteissa on otettu kantaa metsätalouteen (ojitus, muokkaus) ja verrattu turvetuotannon vastaavia lukuja siihen. Maalla asuneena ja metsästä ja pellosta leipääni hankkineena on se tuonut mieleeni ristiriitaisia tunteita ja itse adressin allekirjoittaminenkaan ei ollut aivan yksinkertainen juttu em. takia, vaikka hyvän ja tärkeän asian puolesta tässä toimitaankin.

Metsät ovat Suomen vihreää kultaa ja metsäteollisuuden vaikutus Suomen kansantalouteen on erittäin suuri, valitettavasti pienenee koko ajan, kun tehtaita laitetaan kiinni ja samalla työntekijöitä työttömiksi.

Ajetaan yhdessä niin metsätalouden, turvetuotannon kuin maataloudenkin asiaa, koska nämä kaikki liittyvät yhteen tavalla tai toisella ja koskettavat moni ihmisiä niin kaupungissa kuin maallakin.