EU:n ulkopuolelta tulevien ulkomaalaisten oikeutta ostaa Suomesta maata tai kiinteistöjä tulisi rajo

Kommentoitu viesti

Noza

#44 Ulkopoliset ostajat saako antaa asuntosi vuokraksi?

02.02.2013 09:28

Hei, mun yksi kaveri Canadalta saako hän ostaa suomesta asuntoa? Eikö tule asunton hintaan lisaa veroja? Ja onnistuko hän heti antaa asuntoasi vuokrattavaksi?

T. Noza

Vastaukset

Totuus rajan läheisyydestä

#45 Re: Ulkopoliset ostajat saako antaa asuntosi vuokraksi?

2013-03-26 10:28:40

#44: Noza - Ulkopoliset ostajat saako antaa asuntosi vuokraksi?

Keskustelu tämän asian tiimoilla on näköjään hieman rauhoittunut kun on tullut Kreikan ja Kyproksen kriisit tärkeämmiksi puheenaiheiksi.

Kannattaa miettiä mitä on Suomalaisuus. Suomi oli itsenäinen eli valtio joka määräsi itse tullinsa sekä lakinsa. EU:n myötä itsenäisyys menetettiin ja nykyään EU määrää suurimmasta osasta meidänkin laeista ja säädöksistä.

Suomi ei ole enää itsenäinen. Vai mitä käsitätte sanalla "itsenäisyys". Meidän maamme on myytävä muun maan kansalaisille tai yrityksille emmekä saa itse siihen puuttua. Meidän yrityksemme on myytävä ulkomaille emmekä voi lainsäädännöllisesti siihen puuttua. Meille saa tulla asumaan ulkomaiset emmekä voi itse säädellä kuka saa asua Suomessa.

Mielestäni valtio on yhtä kuin maapohja. Kartallakin valtiot erotellaan maapohjan perusteella vaikka valtion sisällä asuisikin useita eri heimoja tai kieli/uskontoryhmiä joilla on omat "lakinsa". Maapohja on mielestäni viimeinen asia josta saisi luopua. Minkälainen on itsenäinen SUOMI jos 60% maista on vaikka Norjalaisomistuksessa?

Maiden omistus pitäisi sallia vain Suomen kansalaisille. Ulkomaisille maapohjaa voisi vuokrata. Vuokrasopimuksen voisi tehdä esim. Venäläisen kesämökkeilijän kanssa vaikka 60 vuodeksi - joka tarkoittaa että Venäläinen mökkeilijä ehtii nauttia mökistään tarpeeksi pitkään MUTTA maapohja olisi silti mahdollista palautua takaisin Suomelle vuokra-ajan päätyttyä.

Aina puhutaan siitä miksi ihmiset ovat niin itsekkäitä ja ajattelevat vain omaa etuaan. Syy on se että kukaan muukaan ei meidän etua ajattele joten itse on oltava röyhkeäkin jotta pärjää. Suomen valtio on myynyt sielunsa EU:lle ja tuntuu nylkevän kansalaistensa selkänahasta kaiken joten kansalaisen on itse yritettävä haalia omaisuutta keinolla millä hyvänsä jotta pärjäisi kun EU:n alueella alkaa todellinen kriisi ja talous romahtaa totaalisesti.