Vetoomus Meri-Rastilan, Kivinokan ja Vartiosaaren puolesta

Vetoomus Meri-Rastilan, Kivinokan ja Vartiosaaren puolesta / Tiedotteet / Vetoomus Helsingin metsien säilyttämiseksi / Kommentit

12.08.2014 11:10

Hesari ei huilaa kesälläkään - rakennusrundereiden puolesta se tekee hartiavoimin työtä. kansalaisten on syytä olla valpaina JATKUVASTI!

#2 Re:

12.08.2014 11:18

#1: -

Jep. Lopettaisin pitkäaikaisen kestotilaukseni, mutta en uskalla, kun on pakko seurata, mitä asioita Hesarilla milloinkin on agendallaan.

12.08.2014 12:38

Metsät ovat kaupunkimme keuhkot, lisääntyvän liikenteen haittatekijät on puhdistettava säilyttääksemme pääkaupunkimme elinkelpoisena. Tähän tarvitsemme metsiä, emme vain puistoja. Metsät ovat myös monipuolisuudessaan arvokkaita vapaa-ajan viettoon.
KantaSuomalainen

12.08.2014 12:54

Hei ja kiitos tiedosta.

Vartiosaari pitää jättää siihen tilaan missä on nyt eikä rakentaa lisää. -Kivinokasta en tiedä, ja Meri-Rastila on tuntematon minulle.Ne ketä asia koskee saavat toki vastustaa metsien tuhoamista kokonaan.

Onhan Lontoossakin elävää kaupunkiluontoa säästetty tai Tukholman saaristossa joka näkyy laivareitille, joten miksi se sopiva rakentaminen ja luonnon monimuotoisuuden varjeleminen eivät voisi toimia yhtä aikaa myös Helsingissä. Ja sitten kun rakennetaan, niin rakennetaan ylöspäin enemmän kuin se perinteiset 10 kerrosta, jotta saadaan se arvokas tontti käytettyä tehokkaasti! Eikä, että vallataan kaikki arvokkaat luontoalueet ja rakennetaan sinne jotain rikkaiden mini-kerrostaloja tai toimistoja. Esim. Kamppi.Leppävaara.

Toimistoneliöitä Helsingissä on jo tarpeeksi! Tavallisia ja vuokralta edullisia asuntoja ja viihtyisiä ja rauhallisia asuinpaikkoja on liian vähän tai ei ollenkaan. Yli 400euron vuokra/kk+muut kulut niin rupeaa olemaan sula mahdottomuus pienituloiselle työssäkävijälle saatikka sitte työttömälle, ilmankos niitä asunnottomia on kadut ja yömajat tulvillaan!:( Ahneudelle rajat!

Ja miksi niille "mamuille" annetaan ja osoitetaan asuinpaikat jostain ns.hyviltä paikoilta kaupungeista joihin tavallisilla suomalaisillakin on vaikea päästä koska korkeat hinnat, huono politiikka, kettumainen hierarkia. Siis miksi maahantulijoita suositaan enemmän asuntojonoissa ja koulutuksissa, esim. Helsingin kaupunki järjestää vain vaikka somaleille raitiovaununkuljettaja kurssia? Hiton syrjintää. Siis suomalaisten syrjintää.

Mehän täällä raadetaan ja he(mamut) kävelevät valmiiseen pöytään ja hetken päästä ylimielisesti arvostelevat ja naureskelevat Ylessä(fatbarde, ali, husu) suomalaisille duunareille joita Eu-ja sekoomuksen politiikka lievästi sanottuna vituuttaa kun sössivät kaikki asiat. Esim. Meillä on valtionvelkaa sellaset 110 miljardia euroa nyt ja kun Katainen aloitti sitä oli vain 70 miljardia euroa. Että hitto kun kansa on tyhmää ja äänestää demareita ja kansallista sekoomusta valtaan. Menis oikeisiin töihin twiittailemasta se herra twiitti pelle, jota ei vaaleilla valittu Suomen pääministeriksi joka tykkää juosta maratonia ja pyöriä väkipyörässä kuin mikäkin narri.

Missä ovat nykyaikaiset kerrostalot jossa asuminen on edullista kompakteissa yksiössä ja kaksioissa ja hissillisessä talossa?

Miksi grynderit ja sijoittajat saavat kikkailla vapaasti lainsäädännön sitä estämättä ja keinotella Pääkaupunkiseudun asuntotilanteen ihan p'skasti?

Terveisin Suomessa syntynyt kantasuomalainen ja Suomen Kansalainen jolla joskus oli asunto Laru:ssa Länsiväylän vieressä, ja se oli vielä ihan jees vaikka parkkipaikkoja ja hissiä ei ollut.

Niitä olisin toivonut, mutta liian vanha talo ja ahdas miljöö. Siksi myimme sen. Helsingissä on kiva käydä mutta siellä on mahdoton asua vaikka olisikin työpaikka, pitäisi myös olla joku rauhallinen asuinpaikka. Mutta noin vähillä poliisimäärillä ja p'skalla ilmapiirillä niin Ei kiitos.

Mitä lähempänä keskustaa sen ilkeämpää vastaantulijaa löytyy..toki poikkeuksiakin on. Mieluummin vaikka landella täällä sitä tilaa/ lebensraumia on vielä edes vähän enemmän jopa työttömälle. Toki täälläkin on omat ongelmansa, kyynärpäiden Suomi on koko maa.Valitettavasti.

Ps. en äänestä persuja enkä ketään kansankusettajaa/poliitikkoa.

20.08.2014 15:33

no voi jukra!Minusta ei nyt pitäisi Yhdistää näitä kaikkia samaan. Herätys hoi: Kivinokkahan on'pelastettu', joten poistettakoon se adressista - ja nyt olisi keskitettävä kaikki voima ja tarmo älyttömien Vartiosaarta uhkaavien kaavoitus- ja rakentamissuunnitelmien torjumiseen! Eli mahdollisimman isolla Vartiosari pelastettava!Sille oma adressi vaikka ja paljon muutakin huomiota -HERÄTKÄÄ

#6 VARTIOSAARI PELASTETTAVA

20.08.2014 15:56

Minusta  nyt ei pitäisi yhdistää kaikkia asioita/alueita samaan. Kivinokkahan on nyt 'pelastettu'. (Itse olisin kyllä mieluummin uhrannut Kivinokan, jossa valmiina metrorata vieressä ym,)

Sen sijaan Vartiosaaren pelastaminen vaatisi nyt kaiken huomion ja tarmon. Sille oma adressi isolla , ja paljon muutakin huomiota ja toimintaa. Kaupungilla on yhtä aikaisesti useiden alueiden rakentamissuunnitelmat ja jo meneillään esim. Kalasataman ja Kruunuvuoren rakentaminen, Lisäksi on Länsi-Pasilaa ja Länsimetron suuntaa ym. Kalasataman ja Arabianrannan välinen Kyläsaaren pöpelikkökin joutaisi rakentaa pikemmin ja siten yhdistää se em. alueisiin (Kalasatama ja Arabianranta). Eikö näissä riitä vähäksi aikaa?

Luonnontilaisen ja kulttuurisestikin arvokkaan Vartiosaaren rakentaminen olisi menetys, jota ei millään voisi enää koskaan korvata. Vartiosaari tulisi ehdottomasti säilyttää kaupunkilaisten käytössä virkistysalueena, jonka käyttöä voidaan hallitusti lisätä pienin parennuksin, kuten monet ovat ehdottaneetkin. Ei tarvittaisi kuin laituri veneilijöille ja lauttayhteys ("föri")salmen lyhyen matkan päästä Lajasalon Reposalmessa - ja kenties kahvilapalveluita.

Vartiosaaren rakentaminen on täysin hullu ajatus.Lisäksi on visioitu siltoja ja raitovaunulinjaa sinne. Tällaiset suunnitelmat tarkoittasivat koko Itä-Helsingin rantamaisemien (Marjaniemi, Laajasalo ym.) muuttumista peruuttamattomasti. Mikä Helsingissä on hienointa - juuri meren läheisyys ja hienot ranta-alueet ja saaristo kaupunkilaisten käytössä.

Lauma

Hanna-Leena Ylinen
Adressin tekijä

#7 Re: VARTIOSAARI PELASTETTAVA

21.08.2014 15:23

#6: - VARTIOSAARI PELASTETTAVA

Tämä adressi tehtiin syksyllä 2013 kolmen samaan aikaan osayleiskaavoituksella uhattuna olevan alueen puolesta. Emme halunneet "kilpailuttaa" alueita keskenään, sillä olennaista on, että Helsingin kaupunkisuunnitteluun tulisi kokonaisvaltainen muutos: yhtäkään tärkeää luontoaluetta ei saisi uhrata rakentamiselle, vaan asunnoille tulisi löytää tilaa jo rakennetuilta alueilta. Adressia perustettaessa ei vielä tiedetty, ettei Kivinokan asuntojen osayleiskaava tulisi etenemään. Kaavoitusta ja politiikkaa jonkin verran seuranneena en kuitenkaan hämmästyisi, jos asuinrakentaminen Kivinokalle nousisi vielä uudestaan esille.

Helsingin uuden yleiskaavan visioita katsellessa hahmottuu, että Vartiosaari, Ramsinniemi ja Meri-Rastilan metsäalue koko laajuudessaan ovat kaupungin johdolle ja suunnittelijoille samaa Laajasalosta alkavaa "merellisten asuinalueiden" vyöhykettä, jolle on tarkoitus uhrata kaikki Itä-Helsingin luonnonrannat ja jota tullaan perustelemaan samasta suunnitelmasta löytyvällä raitiotiellä. Siksi erityisesti Meri-Rastilan ja Vartiosaaren yhdistäminen samaan adressiin on luontevaa.

Meri-Rastilan osayleiskaavan virkamiehet ja kokoomuspoliitikot lobbasivat joulukuussa 2013 valtuustossa läpi väitteellä, että 85 prosenttia metsästä säästyisi. Tämä oli vedätystä, sillä jo toukokuussa 2013 Laiturilla järjestetyssä kaavakahvilassa oli nähtävissä, että asuinalueen oli tarkoitus jatkua koko nykyisen metsän alueelta Ramsinniemen kautta Vartiosaareen.

Itse koen, että paras tapa myös Vartiosaaren puolustamiseksi, on puolustaa kaikkea metsä- ja rantaluontoa niin Itä- kuin Länsi-Helsingissäkin. Kaavoitus ehkä tarjoillaan palasina, mutta kaupungin osalta kyse pitäisi olla suurista linjoista ja kokonaisuuden hahmottamisesta.

Vartiosaarelle on kyllä olemassa omakin adressi. Se löytyy täältä:

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…