Vastustamme oikeuden päätöstä palauttaa amerikanbulldoggi, sitä parvekkeelta roikottaneelle omistaja

jessica
Vieras

#476 Re: Re: jos menette..

28.10.2010 22:51

#474: Vieras - Re: jos menette..

Missä hoidossa?

^^mikko on joutunut hoitoon, ihan lääkärin diagnoosin perusteella on syytä epäillä alkavaa skitsofreniaa. mikko oli viimeaikoina kärsinyt mielialahäiriöistä, väkivaltaisuudesta sekä aggressiivisuudesta joten hänet vietiin väkisin hoitoon. en tiedä missä on "toipumassa" mutta toivottavasti ei pääse pois pitkään aikaan! itse en tunne mutta veljeni on liikkunut/liikkui mikon kanssa samoissa piireissä.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

28.10.2010 22:52



Vieras

#478

28.10.2010 22:52

Täytyy sanoo et ei tollanen voi olla ainakaan mieleltään terve.!! En muutenkaan ymmärrä kuka voi oikeesti tehä eläimelle noin... Omaakin koiraa kun katsoo niin tuntuu pahalta ajatella mitä se koira on joutunu kokemaan..
Älytön mulkvisti tuomari taas ollu asioita päättämässä..!

Ei sitä turhaan sanota et mieti kaks kertaa ennen kun otat koiraa.. Jos ei hermo kestä ni olis jättäny koiran aikoinaan ottamatta tai antanut sen suosiolla parempaan kotiin..

Nim. Amerikanbulldogin omistaja
-.-
Vieras

#479

28.10.2010 22:53

On julmaa tehdä eläimelle jotain tuollaista
Vieras
Vieras

#480 Re: Re: Re: jos menette..

28.10.2010 22:56

#476: jessica - Re: Re: jos menette..

Säpäs kun tiedät tästä tapauksesta enemmän niin  voisit tehä asian eteen jotain ettei se saa sitä haukkua takasin.. ihan jo ton diagnoosinkin perusteella, sehän on vaarallinen omistaja koiralle..

Tui__
Vieras

#481

28.10.2010 22:58

Suomessa aika monessa lakipykälässä olis kyllä parantamisen ja tiukentamisen varaa! Täähän on ihan lässynlässyn valtio tuomioiden ja rangaistuksien suhteen. Kuten esim. lasten hyväksikäytön ja eläinten oikeuksien kohdalla! Kaikista viattomimmat ja puolustuskyvyttömimmät olennot maan päällä ei saa kunnon suojaa lain osalta, ja mitähän vittua mm. meidän "ammattitaitoiset" kansanedustajat tekee asioiden eteen oikeasti?? ja MISTÄ niille maksetaan.. Ei ainakaan tärkeiden asioiden eteen työskentelystä....

Ja tosiaan, mitähän on koira tehnyt, että tällaisen "kertaluontoisen" kurituksen on ansainnut. Ja toisekseen sille, jonka kommentissa oli, että jos koira esim. puree, niin se tarvitsee astetta kovemman rangaistuksen, muttei tietenkään tällaista: Oletko tietoinen, että hyvin useasti, jos ja kun koira puree ihmistä, oli se sitten lapsi tai aikuinen, se on ihmisen oma vika. Koira puree, jos se tuntee olonsa todella uhatuksi, se on sen viimeinen vaihtoehto!
Ja yleensä takana on kovaa fyysistä kuritusta koiralle, joka aiheuttaa patoutumat sen mieleen ja yhdistää ihmisen käden uhkaan joka on "tuhottava"..
Ihminen itse yleensä aiheuttaa koiran "luonneviat", surullista mutta totta....
Huolestunut Suomalainen
Vieras

#482

28.10.2010 22:59

Käsittämätöntä, mutta jälleen on todettava että systeemi kusee! Kun koira puraisee ihmistä, niin koiraa ollaan heti vietämässä lopetettavaksi, mutta kun ihminen tekee koiralle puraisua MONTA KERTAA vakavempaa, niin eikö vaan ihmiselle sakot ja koira takaisin. Koiraihmisenä ei voi muuta sanoa kuin huh huh.

Koirapoliisin hankkiminen Suomeen olisi jo jotakin.
Vieras
Vieras

#483 Re: juuri

28.10.2010 23:01

#8: oikeus - juuri

Vain sinunlaisesi väsyneet kohtelevat eläimiä tai itseään heikompia näin.. mene sinä sinne kaveriksi tälle tyypille jos niin kovasti fanitat,jos pidät tätä jotenkin oikeutettuna voitte samalla tehdä jotain "muutakin mukavaa" yhdessä.. vaikka kimppa roikutusta.. mä tarjoon kyllä kuristysketjut teille kummallekin .. niin katsotaan kuka ruikuttaa.. Paskahousu äijiä sanon minä ku ei muuhun pysty kun eläimiä , naisia tai lapsia kiusaamaan.. noloja!

Itselläni 2 dobermannia
Vieras

#484 Re: se sai mitä ansaitsi!

28.10.2010 23:03

#43: Hän - se sai mitä ansaitsi!

"Kurinpalautusta". Jos kuristuspannasta roikottaminen, kunnes iho hiertyy auki ja ketju uppoaa lihaan, on mielestäsi oikea tapa kurittaa koiraa, niin olet järjeltäsi todella köyhä. On totta että koira täytyy kouluttaa tottelemaan omistajaansa, ja tiettyjen rotujen kanssa täytyy käyttää enemmän alistamista kuin toisten, mutta alistaminen EI  ole yhtä kuin kiduttaminen!

Minä vaan
Vieras

#485 Aina vaan paranee...

28.10.2010 23:05

Rääkkääjän henkilöllisyys selvisi - ja nyt vielä virallisestikin diagnosoitu hulluksi. KUKA tuomari määrää koiran palautettavaksi pakkohoidossa olevalle aggressiiviselle mielipuolelle? Saisi astua tuomarikin esiin ja perustella (turhaan) toimiaan. No, josko tässä vielä oikeus voittaisi ja Muffe pääsisi hyvään kotiin sillä välin, kun Aaltonen yrittää parannella itseään hoidossa. Ja hyvä niin, että on hoidossa - toivottavasti pysyykin ja kauan - sillä jo tämän keskustelupalstan perusteella joku tulisi kaverin päästämään hengiltä joka tapauksessa. Ja väärinhän sekin olisi...
jessica
Vieras

#486 Re: Re: Re: Re: jos menette..

28.10.2010 23:06

#480: Vieras - Re: Re: Re: jos menette..

Säpäs kun tiedät tästä tapauksesta enemmän niin voisit tehä asian eteen jotain ettei se saa sitä haukkua takasin.. ihan jo ton diagnoosinkin perusteella, sehän on vaarallinen omistaja koiralle..

 

^^ voi kun mä niin mielelläni tekisinkin mutta mä myöskin pelkään sitä ihmistä sanoinkuvaamattoman paljon! ei tuollaisista mielenvikaisista tiedä. mä en halua olla kys. ihmisen kanssa missään tekemisissä, kerran olen siitä eroon päässyt ja toista kertaa en halua edes "tuntea"!


Vieras

#487 jeps

28.10.2010 23:08

Suomessa tarvittaisiin myös erikseen "eläinpoliiseja" joita ulkomailta löytyy. NYCissä ihmisiä enemmän kuin koko suomessa ja vain n.8kpl näitä "eläinpoliiseja" mutta sekin on jo jotain. Suomessa kun tavalliset poliisit eivät reagoi kovinkaan helposti jos VAIN eläin kyseessä.

Mitä me tästä opimme? Olemme vahvoja yhdessä! Koitetaan vaikuttaa. Olen kyllästynyt kansanedustajien touhuun jossa mitään ei saada aikaiseksi siihen nähden mitä palkkoja siellä revitään.
Sarah Luolamo
Vieras

#488 !!

28.10.2010 23:08

Sairasta! ei tuommoselle enää takasin todellakaan koiraa! mitä helvettiä ne oikeudessakin ajattelee..
Mika Lindh
Vieras

#489 jep

28.10.2010 23:09

Ei missään nimessä koiraa takaisin kyseiselle henkilölle, taustoja tietämättä en halua arvostella mut kuristspannasta roikottaminen ei ole millään tasolla hyväksyttävää.
Vieras
Vieras

#490 Re: Re: Re: Re: Re: jos menette..

28.10.2010 23:17

#486: jessica - Re: Re: Re: Re: jos menette..

Okei, no jos tää aaltonen on hoijossa ja se koira sillä välin palautettais sille niin tiedätkö kenellä se olis hoidossa?

jessica
Vieras

#491 Re: Re: Re: Re: Re: Re: jos menette..

28.10.2010 23:20

#490: Vieras - Re: Re: Re: Re: Re: jos menette..

Okei, no jos tää aaltonen on hoijossa ja se koira sillä välin palautettais sille niin tiedätkö kenellä se olis hoidossa?

^^en osaa sanoa mutta uskoisin, että ex-puoliso Pia on hyvin kiinnostunut ottamaan koiransa takaisin.. luultavasti Pialle menisi.

Vieras...
Vieras

#492 Re: -..

28.10.2010 23:21

#13: reipari - -.. 

 Koiraa ei jumalauta roikoteta parvekkeelta vaikka se tekis mitä!!! Jos koira puree omistajaansa esim. toistuvasti, niin silloin koira viedään eläinlääkärille lopetettavaksi koska koira on silloin luultavammin sairas ja kärsii siitä myös itse.

Vieras
Vieras

#493 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jos menette..

28.10.2010 23:22

#491: jessica - Re: Re: Re: Re: Re: Re: jos menette..

ja tää piia ei sitten sille aaltoselle sitä enää antais ? toivotaan ainakin.

Lazaros Lazarou
Vieras

#494 Huhhuh

28.10.2010 23:23

Olen joskus kauhistellut eläinsuojelutilanteita 'lämpimämmissä maissa' ja toimivien päätöksenteon/lakien puutetta sellaisissa paikoissa joissa olen KÄYNYT. Tämä juttu hyppäs ykköseks listalla ja vielä massa jossa ASUN.

Vieras

#495 :'(

28.10.2010 23:26

itku kyllä pääsi kun tuon jutun luki. Jotkut ihmiset osaa olla iha hirveitä.. Ei tuommoiselle saa antaa yhtää eläintä =( hirtee koko äijä
jessica
Vieras

#496 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jos menette..

28.10.2010 23:28

#493: Vieras - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jos menette..

ja tää piia ei sitten sille aaltoselle sitä enää antais ? toivotaan ainakin.

^^ aaltonen on uhkaillut piaa ja hänen perhettään.. lue: http://www.facebook.com/pages/Koiraa-ei-saa-palauttaa-kiduttajalle/136219076430538

siellä jossain lukee, että on uhkaillut ja Pia ei halua olla tekemisissä Aaltosen kanssa.

RigorMortis
Vieras

#497 Sijoittakaa

28.10.2010 23:29

tuollaiset *****ihmisen synnyttämät turhat absurdit kusipäät vois ihan ad libitum kiduttaa kuoliaaksi ja nussia niitä henkisesti sairaimpien fantasioidensa saattelemana. tämä pitäisi olla aivan legitiimi käytäntö.mutta byrokratia toimii ja kaikilla kivaa. VITUT
Riikka nivala
Vieras

#498 eihän se voi olla totta että koira annetaan tälle takasin!!

28.10.2010 23:30

sehän on selvää että tämmösessä tapauksessa eläintenpito kielto tälle ääliölle!!!! oikeutta eläin rievulle!!!
Vieras
Vieras

#499 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jos menette..

28.10.2010 23:33

#496: jessica - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jos menette..

Siis ei jumalauta .Aivan ihme hyypiö. Toivottavasti on hoidossa niin kauan aikaa ettei ole vaaraksi sen jälkeen kenellekään.

Vieras
Vieras

#500 Re:

28.10.2010 23:34