Vetoomus vankilapastoreiden virkojen säilyttämisen puolesta

pitäisihän sitä jostain vähäarvoisemmasta säästää

#1 Pastoreiden merkitys on hyötyyn nähden kovin vähäistä.

15.10.2014 06:36

Ei kannata enää tehdä vankiloissa mitään uskonnon varjolla,levittää uskonnollista levinneisyyttä,koska se vain pahentaa entisestää yhä vaikeammaksi käyvää nyky tilannetta, rikollisuuden räjähdysmäisesti kasvaessa ja levitessä.

Kaikkihan sen tietävät,että uskonnollisuus suojaa ja puhdistaa rikollisuudelta näennäisesti ja peittää toduuden. Islamilaisessa kulttuurissa ja kristillisessä kulttuurissa keskinäiset valheet ovat toinen toistaan parempaa kuultavaa.

"talouden hoitajakin linnassa"

#2 Mielellään varmaan..,mutta ei ole rahoo

15.10.2014 06:44

Tosi kalliita virkoja,jotka eivät tuota yhtään mitään.Niihin liittyy vielä nykyisin eläkekustannukset.Yksi hoitaa virkaa,kaksi kolme jopa neljä edellistä viranhoitajaa,joille maksetaan eäkettä, on sairasloman tuuraajaa,lomalaista, isyys/äitiys loman tuuraaja jne.


Vieras

#3 Tarpeeton adressi

15.10.2014 12:51

Tällaiset adressit, vähänkään kristinuskoon liittyvät,  keräävät sankoin määrin epäasiallisia allekirjoituksia ja mielipidekommenetteja Aku Ankasta Hitleriin, joten tämä adressi on aivan turha. Tällainen on vain esimurrosikäisten pelleilyareena.

Ex-pamppu

#4 Ei valtion pussista.

15.10.2014 16:41

Vartijana toimineenä olen nähnyt mitä se vankien "uskoon tuleminen" oikeasti on. Yhtenä päivänä veisataan ilovirttä ja seuraavana päivänä jo puukotetaan kaveria suihkussa. Seurakunnat maksakoot omasta pussistaan venkuloiden käännyttäjät jos luulevat siitä jotain hyötyä olevan.

sijaiskärsijät

#5 No ei tosiaankaan

15.10.2014 17:09

On tosi ikävää,että uskonnon varjolla teeskennellään pois muka rikollisuuden leveältä tieltä.

Tarvitaan ehdottomasti kovaa kuria ja orjentoitumista päästä pois totutulta ja tavaksikin tulleelta rikoksen tieltä.

Uskontoa käytetään hokkus pokkus konstina näyttää jaloa mieltä.KYLLÄ SE VAATII VARHAISKASVATUSTA,EIKÄ MITÄÄN HOMOJEN HOMMIA,SUURIA VIRKOJA JA PALKKOJA MAHTAVINE ELÄKKEINEEN,eli valko hansikas rikollisia.

Uskova

#6 Todella tärkeä asia!!

15.10.2014 17:14

Itselläni taas on hyvin erilaisia kokemuksia tästä aiheesta edellisiin kirjoittajiin verrattuna. Itse tunnen monta ex-vankia, jotka ovat tulleet uskoon ja muuttaneet todellakin elämän suuntaa. Tämän lisäksi he ovat auttaneet todella paljon samassa tilanteessa tai muuten vaikeuksissa olevia ihmisiä. Olen myös kiinnittänyt huomiota, että vankeus itsessään kaikkine yhteiskunnallisine ohjelmineen ilman uskoa ei ikävä kyllä muuta ketään. Toki varmasti on sellaisiakin vankeja, jotka joko esittävät olevansa uskossa parempien etujen toivossa tai sitten sellaisia, jotka ovat kiinnostuneita uskon asioista ja jopa tulleet uskoon, mutta prosessi on vielä niin alkutekijöissään, että vanhoihin tapoihin on sorruttu liian herkästi. Omasta kokemuksestani jo voin kertoa, että uskoon tuleminen ja Jeesuksen seuraaminen on pitkäkestoinen prosessi johon ja jossa jatkuvasti kasvetaan. Kuitenkin itse olen sen niin monta kertaa nähnyt, että reippaasti suurin osa vankien elämänmuutoksesta parempaan päin on uskoon tulon eli Jumalan ansiota. Vankilapapit ja -diakonit ovat tehneet tässä kyllä hyvää antaumuksellista työtä. Suuri kiitos siitä heille!!! Tämän vuoksi tämä adressi on tärkeä!!


Vieras

#7

15.10.2014 18:10

Päihdetyö- vankilatyötä tehneenä..nyt eläkkeellä olevana sanoisin, siinä tehdään suuri virhe jos pastorit otetaan vankiloita pois.

Vieras

#8 Re: Todella tärkeä asia!!

15.10.2014 18:12

#6: Uskova - Todella tärkeä asia!! 

 Olen todellakin samaa mieltä.

Tiedän että monet ovat selvinneet juuri Jumalan avulla kuiville.

Parasta säästöä, kun ei enää tarvitse lusia uudelleen.

entinen vanki

#9 Re: Ei valtion pussista.

15.10.2014 19:39

#4: Ex-pamppu - Ei valtion pussista. 

 Taidat olla ollut unissasi jossain pamppuna jos mielestäsi vankilapastorit on venkuloiden käännyttäjiä. Eli et tiedä lainkaan mitä heidän työhönsä kuuluu. Oletko koskaan itse tehnyt jotain auttaaksesi vankeja kuntoutumaan ? Tuskin kun ottaa huomioon katkeran sävysi vankeja kohtaan. On tosi hyvä ettet ole enää "pamppuna" kun asenteesi on noin kyyninen. Olen itse tullut vankilassa uskoon ja ollut siviilissä 8 vuotta, käynyt töissä ja käynyt vankiloissa lähetystyössä ja olen iloinnut siitä, että nykyään vankilassa on suurimmaksi osaksi asiallista henkilökuntaa joka ymmärtää myös hengellisen työn tarpeellisuuden.


Vieras

#10

15.10.2014 21:11

Asian puolesta!

Vieras

#11

16.10.2014 06:50

Vankilalähettinä minusta on erittäin tärkeätä että vankilapastorien virkaa ei lopetettaisi. Jos tuo virka lakkautetaan, se merkitsisi sitä, wttä evankeliumin vieminen vankiloihin vaikeutuisi aika totaalllisesti, voi jopa loppua kokonaan, joten säästäköön päättäjät jostain muusta kuin pastorien viroista .

Vieras

#12

16.10.2014 12:48

Vankila pastoreita pitää olla ja viellä raamatun ja kirkon laatimilla oikeuksilla ettei vankilat rajoita pastoreiden työtä ,senhän pitäis olla vankejen perheiden auttamista ,siihen pitää olla vankila pastorilla mahdollisuus ,eli samat oikeudet ja mahdollisuudet pastoreille mitä josku viel 70-80 luvulla vankilapastorilla oli :)
viljo syvämeri

#13 Re: Pastoreiden merkitys on hyötyyn nähden kovin vähäistä.

16.10.2014 12:55


Vieras

#14

16.10.2014 14:03

hyvää työtä tekevät

Vieras

#15

16.10.2014 16:56

Säilytetään tottakai

Vieras

#16

16.10.2014 17:44

Ateistivanki tarvitsee vankilapappia. Asioidessaan kansliapäässä, pappi on usein luotettava todistaja. - Papille saa kuka vanki vaan purkaa huoltaan. Pappi on ehdottoman tärkeä henkilö vankilassa.

Vieras

#17

17.10.2014 18:16

Vankilassa pari kertaa vierailleena on todettava että kyllä vankilapastorit olivat monille vangeille hyvin, hyvin tärkeitä.

Vieras

#18

20.10.2014 11:41

Tämän työn täytyy jatkua

Vieras

#19

21.10.2014 14:12

Haluan kannatta tärkeää asiaa !

Vieras

#20

22.10.2014 17:45

Pidän tärkeenä sitä että pastorit saisivat jatkaa työtänsä.
Henry n

#21 Pastoreita tarvitaan, tottakai

23.10.2014 18:45

Hengellinen vankilatyö on yksi tärkeimmistä työmuodoista vankilassa. Sen työn tuloksena hyvin monet ovat muuttaneet tiensä suunnan. Sanokoon kuka mitä tahansa mutta kun vanki tulee uskoon, siis oikeasti ottaa Jeesuksen elämäänsä ja lähtee häntä seuraamaan ja haluaa pyrkiä parempaan, niin hän ei tule enään vankilaan takasin, puhun 38 vuoden kokemuksella. Me jokainen tunnemme entisiä vankeja jotka nyt auttavat toisia laitapuolenkulkijoita , mikä on hieno asia.

Älkää ihmeessä aliarvioiko vankilatyötä, sen työn tuloksena moni lapsi saa uudet vanhemmat ja moni vanhin saa poikansa takaisin uutena miehenä.

Jumalan siunausta kaikille

 

Henry N

#22

23.10.2014 18:49

Tarvitaanko pastoreita . Jos tehtäisiin tutkimus Suomen ex vangeista, millä tavalla he ovat selvinneet vankilakierteestä niin vastaus olisi selvä: Jeesuksen avulla, tulin uskoon ja elämä muuttui.

Tämän saman totesi viisas mies KJ Lång aikoinaan minulle henkilökohtaisesti. 1980  luvulla.


Vieras

#23

23.10.2014 18:59

Vangit tarvisevat evankeliumia siinä, kuin muutkin kansalaiset vankilanmuurien ulkopuolella.

Vieras

#24

24.10.2014 01:06

ERITTÄIN AJANKOHTAINEN ASIJA.

Vieras

#25

24.10.2014 06:49

Lähettääkää Evanlelistoja Vankiloihin