Vetoomus Meri-Rastilan, Kivinokan ja Vartiosaaren puolesta

Vetoomus Meri-Rastilan, Kivinokan ja Vartiosaaren puolesta / Tiedotteet / Helsingin yleiskaavaluonnos on huono Meri-Rastilan ja Vartiosaaren kannalta / Kommentit

27.11.2014 10:26

jos antaisitte osoitteet, niin olisi kiireisten ihmisten helpompi ottaa osaa näihin ponnisteluihin
Lähimetsälover

#2 Urban HKI

27.11.2014 11:21

Tässä Urban Helsingin varjokaava, joka huomattavasti parempi:

Ja tekstiä Itä-Helsingin kehittämisestä ylipäätään: http://maisemat.net/?p=168

Hanna-Leena Ylinen
Adressin tekijä

#3 Re:

27.11.2014 11:51

#1: -

Osoitteet löytyvät täältä:

Pahoittelen, että viesti tästä tiedotteesta tuli vasta kaupunkisuunnittelulautakunnan 25.11. kokouksen jälkeen. En tiedä, miksi se viipyi kolme päivää matkalla. Kaupunkisuunnittelulautakunta käsittelee asiaa kuitenkin vasta kokouksessaan 16.12. eli viestejä luontoalueiden puolesta ehtii hyvin vielä lähetellä.

Vieras

#4 Kopioi tästä osoitteet helposti!

27.11.2014 12:20

27.11.2014 14:18

Uuden yleiskaavan laatimisessa on hyväkytty lähtökohdaksi se, että Helsingin nykyisten rajojen sisäpuolelle pitää saada mahtumaan 260 000 uutta asukasta. Eli siis kuvitelkaa: kaikki Tampereen rakennetut alueet sijoitettaisiin nykyisen Helsingin sisälle. Eihän siitä voi seurata muuta kuin viheralueiden laajamittainen menetys, ei pelkästään Vartiosaaren, vaan muidenkin. Ellei sitten rakenneta yhtä korkeata ja tiivistä, kuin Leningradin esikaupungit. Useat haluaisivat kuitenkin asua inhimilliseen mittakaavaan rakennetussa kaupunkiympäristössä. Pääasia on siksi yleiskaavan asukaslukutavoitteiden muuttaminen.
Lauri Nordberg

27.11.2014 17:04

On aika huomioida elämänlaadun parantaminen, eivät eurot ole lisänneet pienperheiden, eläkeläisten tai työttömien hyvin vointia, mutta retki virkistysalueille vähäisillä kuluilla ( joihin on vielä varaa) voi pelastaa tulevan viikon hyvällä mielellä masennuksen tai vähävaraisuuden pohdiskelulta. Asuntoalueiden luominen tuo raskaan liikenteen rasitukset eikä kohta löydy kaupungin alueelta paikkaa, missä saada olla luonnossa. Rakennettu ympäristö ei ole suomalaiselle luontoyhteyttä, mielen lepopaikka, missä voisi ladata akkuja. Mitä kauemmin olemme kivierämaassa,sitä varmemmin tarvitsemme hiljaisuuden, tuulen vireen antamaa voimaa.
Päättävä taho voi saada tuottoa terveiden kansalaisten vähentyneillä sairauskuluilla, tai virkistyneiden työntekijöiden tehokkuuden lisääntymisellä.
Kaikki rannat tulisi rauhoittaa yhteiskäyttöön, virkistysalueiksi.
Rakennusmaata löytyy kaupunkimme ulkopuolelta yllin kyllin.
Hanna-Leena Ylinen
Adressin tekijä

#7 Re: Kopioi tästä osoitteet helposti!

08.12.2014 10:00

#4: - Kopioi tästä osoitteet helposti!

Osoitteet on parempi hakea linkin takaa kuin laittaa kommentteihin kopioitavaksi. Syynä on se, että lautakunnan jäseniä ja varajäseniä vaihtuu usein myös vaalikauden aikana, joten kommenttiin kirjattu lista osoitteista saattaisi olla voimassa vain lyhyen ajan.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…