Koulukiusaamisen lopettamiseksi. Tomin muistolle.

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Koulukiusaamisen lopettamiseksi. Tomin muistolle..


Vieras

#276

14.03.2015 18:24

Jokaisella lapsella pitää olla turvallinen kouluympäristö, jota ei vaaranna mikään! Kiusaamiseen on puututtava vahvoilla keinoilla aivan alusta lähtien, jotta se ei jatku. Koulun ja kodin yhteistyö, sanktiot, lainsäätäjien velvoitteet yms. on saatettava sellaiselle tasolle, että jokainen oppilas voi turvallisin mielin opiskella ja toteuttaa tulevaisuuden toiveitaan pelottomasti.

Vieras

#277

15.03.2015 10:51

Tehdään tästä asiasta numero. Itsestään kiusaaminen ei varmasti minnekään häviä.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

15.03.2015 21:23



Vieras

#279

16.03.2015 06:23

Allekirjoitin, koska oma lapseni joutui koulukiusaamisen kohteeksi Helsingin Saksalaisessa Koulussa (Deutsche Schule Helsinki, DSH), koska hän on erityislapsi. Koulun alaluokkien johtaja sekä eräs opettaja, psykologi ja kuraattori savustivat toistuvilla aiheettomilla soitoilla kesken koulupäivän/työpäivän, että kuulemma lapsi on poistettava koulusta, ulos. Ovat tehneet myös lisää harmeja, joiden takia lapseni masentui. Haluan, että sille koululle tulisi huomautukset ja ankarat seuraamukset siitä, mitä he tekivät minun ja muille lapsille.
Tomin äiti

#280 Kiitos allekirjoituksista ja kommenteista

16.03.2015 10:23

Kiitän taas kaikkia allekirjoittaneita ja adressin jakaneita. Luen kaikki kommentit, mutta en mitenkään voi kaikkiin vastata yksityisesti. Aurinkoista päivää kaikille.

Adressiin on tarkoitus kommentoida koulukiusaamiseen liittyviä asioita. 

Vieras 278, kommenttisi oikea osoite taitaa olla muualla.

 


Vieras

#281

16.03.2015 15:13

Kirjoitin adressin koska olen joutunut kokemaan henkistä sekä fyysistä väkivaltaa 9 vuotta. Olen nähnyt koulujen toiminnan, poliisin toiminnan sekä yhteiskunnan toiminnan. On aika tehdä radikaaleja muutoksia.

Vieras

#282

16.03.2015 18:51

Tällainen mieletön väkivalta on saatava loppumaan, uhreja on puolustettava!!!
Oikeudenmukaisuutta kouluun!

Vieras

#283

16.03.2015 19:50

10 vuoden koulukiusattuna oleminen vaikuttaa mielenterveyteen vielä nykyäänkin ja kovaa hintaa saa maksaa siitä ettei kukaan puuttunut. Jokainen kiusattu on liikaa.

Vieras

#284

16.03.2015 22:53

Allekirjoitin sen takia, että vaikka asialle on tehty jotain, ja hyvä niin, tekemistä on kuitenkin moninverroin.
Valitettavan usein kiusaamisen moottori on opettajakin.
Rexit on liian usein liiallisen työtaakan ja kermaa hanurissa osaton henkilöitä, joille on tärkeämpää koulun maine, kin kiusatun vaikea asema.Sehän on suora signaali kiusaajille, että hyvin menee.
En yleistä, mutta kuinka se on mahdollista, että niin usein kiusattu joutuu vaihtamaan koulua.
Siihen ja koko kiusaamisen olemassaoloon on saatava muutos mitä pikimmiten.
Suomi on yhteiskuntana minusta sairas. Ihmisten ahdinko, geneettinen ongelma, ihmisviha, nuorisoviha ovat minusta suuri ongelma.

Vieras

#285

18.03.2015 19:48

Koska jouduin itse koulukiusaamisen kohteeksi kun olin 11-vuotias. Kiusaaminen loppui kun menin lukioon. Kiusaaminen johti masennukseen, univaikeuksiin ja siihen etten halunnut mennä kouluun. Murrosikäisenä elämä oli yhtä helvettiä, mutta kotona olin turvassa koska minulla oli rakastava perhe.

Vieras

#286

19.03.2015 17:21

Tämä Tomin äidin kirjoitus,joka oli jaettu facebookissa, kosketti sanan varsinaisessa merkityksessä. Toivon ettei kenenkään tarvitsisi enään ikinä kokea tälläistä. Ja nimenomaan tämä adressi on TOMIN muistolle.
Tomin äiti

#287 Kiitos, kiitos ja kiitos!

19.03.2015 19:32

Adressin allekirjoittaneille ja sitä jakaneille lämmin kiitos. Jatketaan samaan malliin.

Toivon myös todella, että kenenkään ei tarvitse kokea tällaista. Siksi ja siitä syystä Adressi kulkee Tomin muistolle.

Enkelipoikani toivottavasti herättää kaikki ihmiset tajuamaan, että koulukiusaamiseen on puututtava suuresti, ettei yhdenkään lapsen/nuoren tarvitse joutua koulukiusatuksi. Kiusaaminen voi johtaa pahimmillaan Tomin kohtaloon, siksi kerroinkin meidän tarinan. (Tarina tietysti on väärä sana kuvaamaan tapahtumia, koska ei nämä ole tarinaa vaan täyttä totta, tositarinaa)

Monet koulukiusaamiset, vaikka eivät vaikuttaisikaan niin vakavilta ulkopuolisten silmissä ja korvissa, voivat olla kiusatulle loppuelämään vaikuttavia asioita. Kiusaamista ei missään tapauksessa saa vähätellä, vaan on heti puututtava ja otettava vakavasti.

Tehdään koulukiusaamisesta LOPPU!


Vieras

#288

20.03.2015 09:03

Koulukiusaaminen on vaikea ongelma, koska lapsen empatiakykykin kehittyy n. 10 vuotiaana. Koulukiusaamiseen pitää puuttua jo ala-asteen alussa. Ongelma on se, että kiusaaja voi kokea saamansa huomion positiivisena - pitäisi selvittää kiusaamisen syy ja puuttua siihen. Esim. kiusaaja on huomionhakuinen, kiusaaja ei osaa hyväksyä erilaisia ihmisiä, kiusaajalla on ongelmia kaverisuhteissa tai kotona jne.

Nuorten kiusaaminen voi johtua kateudesta, kiusaajan omista ongelmista, siitä kun kaikki tekee niin ja kaikki on aina tehnyt niin. Aiemmin kiusatun on ehkä vaikea kaverustua entisten sivusta seuraajien kanssa, kun ei tiedä mitä he ajattelevat kiusatusta (omaa kokemusta..).

Kiusaaminen on rikos ja siihen pitää puuttua niin koulun kuin kodinkin ja selvittää syy. Rangaistukset voi pönkittää kiusaajan asemaa.


Vieras

#289

21.03.2015 11:16

Koska kiusaaminen jättää niin syviä haavoja lapsen sieluun.

Vieras

#290

24.03.2015 18:30

Kosketti läheltä <3 Oma poika oli myös koulukiusattu.....

Vieras

#291

25.03.2015 14:43

Allekirjoitin koska aikanaan itse jouduin kiusatuksi tosin vain vähän ja sitten lähdin myöhemmin mukaan porukkaan jotka kiusasivat yhtä ujoa tyttöä,kadun sitä.Hänelle oli kouluun tuleminen vaikeaa,välillä vanhemmat saattoivat kouluun.Tapahtui 70-luvulla.Minut hakattiin silloin kotimatkalla aikanaan ja vanhemmat ei välittänyt.noh se ollutta ja mennyttä.Se koulukiusaaminen oli jo 70-luvulla todella rankkaa.

Vieras

#292

25.03.2015 17:00

20 vuotta on politikot suunitellusti tuhonnut koulu kurin varsinkin nais politikot vielä viime metreillä yritti,tosi julmia.kuri poistettiin kouluista,ja oppilaat sai vallan.nyt ne ajetaan sitten ahtaalle lopettamalla kouluja,ym,ym,ym.montako hirmutekoa poliisi valtio tarvitsee ennen kuin syttyy lamppu,esim PAATERON lantussa

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

25.03.2015 17:18


Kiusaamisesta selvinnyt

#294 Tarvitaan uusia kenoja kiusaamisen lopettamiseksi

27.03.2015 22:17

Kiusaamista on yritetty jo kymmeniä vuosia vähentää korostamalla opettajien ja vanhempien puuttumista. Se ei toimi. Olen itse kokenut ala ja yläasteasteajan jatkuvasta kiusaamisesta. Opettajat puuttuivat kyllä kiusaamiseen ja se loppui välillä, mutta alkoi taas uudestaan. Vanhemmat yrittivät myös puuttua siihen, mutta valehtelin vanhemmilleni, ettei minua kiusata. Opettajien ja vanhempien puuttuminen oikeastaan pahensi ainakin omia kokemuksiani, koska silloin koin häpeää, kun kukaan oppilaista ei puuttunut tilanteeseen vaan siihen tarvitsi opettajan. En sano, etteikö opettajan pitäisi puuttua kiusaamiseen, koska tottakai pitää, mutta se ei ole ratkaisu kiusaamisen lopettamiseen. Omalla kohdalla kiusaamisesta ei ole jäänyt traumoja. Kärsin pitkän aikaa masennuksesta, mutta en tiedä oliko kiusatuksi tulemisella osuutta siihen. Nyt olen 33-vuotias ja ihan hyvin menestynyt. Toisin kuin kiusaajat, joista moni on kuollut huumeisiin. 

Ratkaisuna tulisi lisätä oppilaiden sosiaalisia taitoja ja yhteishenkeä kohottavia harjoituksia. Myös erilaisia myötätuntoharjoituksia voisi kokeilla. Lisäksi tulisi lisätä koulupsykologien määrää kouluttamalla lisää koulupsykologeja. Kiusaajat tulisi pakottaa osallistumaan koulupsykologille. Myös kiusatuille tulee tiestysti tarjota mahdollisuutta koulupsykologiin. 

Toivottavasti tällä adressilla saadaan aikaan muutoksia. Toivon vain, ettei tyydytä taas samoihin kaavoihin ja hakata päätä seinään kokeilemalla keinoja, jotka eivät ole toimineet ennenkään. 


Vieras

#295

28.03.2015 09:34

Koska jokainen lapsi ansaitsee turvallisen opiskeluympäristön

Vieras

#296

28.03.2015 19:48

Siksi kun aivan kauheita on tapahtunut.
Ei omat lapseni siihen koskaan ole joutunut eikä ollleet kiusattuja.
Olen Arjan puolesta pahoillani , sekä kaikkien muiden joiden lapsia kiusataan.

Vieras

#297

28.03.2015 20:51

Siksi kun kauheuksia tapahtuu.
Niin paljon kuulee näistä ja jos edes pystyy näin asiaa viemään eteenpäin.
Brina

#298 Jaettu facebookissa ja sähköpostilla eteenpäin

29.03.2015 09:11

Eilen tuli taas tieto 8-vuotiaan pojan pahoinpitelystä. Nyt hän taistelee elämästä sairaalassa...ei välttämättä selviä! Nostakoon kätensä, joka haluaa, että hänet pahoinpidellään kuoliaaksi!!


Vieras

#299

29.03.2015 14:21

Koulukiusaaminen, samoin kuin työpaikkakiusaaminen on sairasta ja typerää. Kiusaajat eivät ymmärrä kuinka suurta vahinkoa voivat kiusatulle aiheuttaa. Toivottavasti se saataisiin jonain päivänä loppumaan.

Vieras

#300

29.03.2015 16:28

Osanottoni trategian johdosta, toivottavasti syylliset saadaan kiinni, Koulukiusaus pitäisi lailla kieltää, Itsellenikin tuttu ongelma kouluajoilta, eikä kukaan välittänyt.