Taidepoliittisen asiantuntijaryhmän hallitusohjelmatavoitteet

Adressin psta

#51 Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet

26.03.2015 06:46

#50: Markku Laitinen - Re: Re: Taiteen julkiset tuet 

 Sorry Markku että nauroin! Tämä vastaus oli yhtä hassu kuin toi edellinen pitkä kirjoituksesi. 
Taidat elellä ihan "omissa sfääreissäsi"  ;)

Markku Laitinen

#52 Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet

26.03.2015 07:48

#51: Adressin psta - Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet 

 Hienoa että osaat nauraa ihmisoikeusrikollisuuden puolustamisellesi sieltä nimimerkkiesi takaa, omalla nimellä se olisikin hiukan vaikeampaa. Samoin kuin tuo keskustelun jatkuva kääntäminen koskemaan sivuasioita, eli minua, sekään ei onnistuisi jos kirjoittaisit omalla nimelläsi, koska paljastaisin henkilökohtaisen kaunan kirjoitusten kääntämisen takaa.

Joten yritetään nyt pysyä asiassa, siinä että tuki taiteelle on aina samalla tuki Ihmisoikeusrikollisuudelle. Eli älä tue taidetta, taistelet Ihmisoikeusrikollisuutta vastaan.

Tämä keskustelu on loistava esimerkki siitä minkälaisia keinoja virallinen taidekenttä käyttää sellaisiia taiteilijoita vastaan jotka eivät kuulu näihin taidealan järjestöihin. Samalla tämä adressi on loistava esimerkki siitä miten taide ei ole vapaata ja että se on pienten elitistipiirien hallussa, jotka ajavat vain omia etujaan, ei alan kaikkien toimijoiden etuja. Taidealalla siis pieni elitistitaiteilijoiden joukko ajaa omia etujaan valheellisin väittein ja yrittävät saada itselleen valtavan kilpailuedun verrattuna niihin taiteilijoihin jotka eivät näihin alan järjestöihin kuulu, niiden etujen lisäksi jotka ovat jo saaneet itselleen.

Adressin psta

#53 Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet

26.03.2015 14:36

#52: Markku Laitinen - Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet 

 Valitettavasti sinun "ajatteluvälineesi" ei toimi nyt loogisesti. Pyydät muitakin kirjoittajia jankkaamaan samalla tavalla kun sinäkin toistelet noita tuttuja ja kieltämättä tyhmiä mantrojasi. Niihin olet jo saanut täällä vastaukset. 
Tottakai silloin fokus kääntyy itse kirjoittajaan kun näyttää siltä että mikä on kun vastaukset eivät kelpaa eikä tyydytä ikäänkuin niitä et olisi saanutkaan. Ihmiset haluavat katsoa mikä tällainen Markku Laitinen onkaan miehiään.  Usko pois, tuo asia kyllä selvisi jo tuosta pitkästä viestistäsi ja lupaan että täst'edes en sinua enää ahdistele. Mutta jatka sinä edelleenkin noita Mantrojasi.  ;)

Markku Laitinen

#54 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet

26.03.2015 21:14

#53: Adressin psta - Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet 

 Kiitos että lopetat ahdistelemiseni, onhan tuo nyt sanoinkuvaamattoman raukkamaista tehdä tuollaista nimimerkkien suojasta. Tosin esimerkkinä siitä minkälaista peliä virallisen taidekentän toimijat pelaavat yhtä erilaisia mielipiteitä omaavaa taiteilijaa vastaan, tuo ahdistelusi on loistava. Kaikki likaisimmatkin keinot ovat käytössä.

Adressin psta

#55 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet

26.03.2015 21:25

#54: Markku Laitinen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet 

 Oikaisenpas tässä vielä harhaluuloasi että olisin "virallisen taidekentän toimija".  Tai tuskin edes tuota itsekään uskot, se vain kuulostaa mielessäsi niin erityiseltä ulospäin sanottuna. 
Ei, en ole edes taiteilija, vaan yksi henkilö joka bongaa mielellään kaltaisiasi....sanoisinko nyt suoraan että "syyntakeettomia" höpöttäjiä.

Markku Laitinen

#56 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet

26.03.2015 23:02

#55: Adressin psta - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet 

 Hyvä yritys tässä kohtaa esittää väite ettet olisi muka taiteilija, koska olet jo pilannut taiteen virallisen kentän maineen totaalisesti toiminnallasi minua vastaan tässä keskustelussa ja varmaankin virallisten tahojen taiteilijakaverisi antoivat neuvon lopettaa ahdistelemiseni tuollaiseen väitteeseen, jota nyt kukaan ei enää usko.

Hyvä yritys, vain niin läpinäkyvä.

Tahtoo sanoa

#57 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet

28.03.2015 09:05

#56: Markku Laitinen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet 

 Sehän on periaatteessa sun häpeäsi uskotko vai et, siihen sinulla on oikeus.  Oikeasti olet jo nolannut itsesi perusteellisesti täällä puhumalla noista omista lillukanvarsistasi. Niihin lillukanvarsiin ne sun puheesi kääntyy aina säännönmukaisesti myös tuolla meidän taiteilijaseuran FB-ssäkin. Puhut aina asian vierestä.  Siellä en viitsi niihin kommentoida koska olen kuullut että sen jälkeen saan sinusta ikuisen riesan itselleni jos nolaan sut julkisesti.

 Minä kyllä ihmettelen tuota sun katkeamatonta katkeruuttasi! Milloin ihmeessä sä teet työtäsi jos nyt kerran itse olet taiteilija?  Taidat olla ihan vihkiytynyt levittämään tuota katkeraa sanomaasi kun jostain syystä olet jäänyt rannalle kaikista hakutilaisuuksistasi.  Et näytä käsittävän että sitäkin apurahaa voit anoa eri tahoilta vuosittain useampaan kertaan.  
Jyrytykset taiteeseen ja gallerioihin pääsyyn ovat tulleet pysyäkseen ja sille et sinä emmekä me voi mitään.  Mikä siitä tulisi jos kaikki itseään ammattitaiteilijoiksi tituleeraavat harrastelijat pääsisivät gallerioihin näyttelyjä pitämään ilman mitään prioirisointia! Ehkä sut sitten on priorisoitu harrastelijaksi- eli toritaiteilijaksi.

Markku Laitinen

#58 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet

28.03.2015 12:07

#57: Tahtoo sanoa - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet 

 Heh heh, ai tällaista nimetöntä selkäänpuukotusta ja mustamaalausta tällä kertaa. Etkös sinä juuri väittänyt ettet ole taiteilija ja nyt sitten tiedätkin että kirjoittelen myös taiteilijaseuran sivuille?!

Eli olet selvästi virallisen taidekentän toimijoita ja vainoat ja ahdistelet minua tällä palstalla raukkamaisesti nimimerkkiesi suojasta, esittäen minusta julkisia valheellisia ja vääriä kateellisia juttujasi.

Syy siihen miksi teet tätä toimintaasi on henkilökohtainen kauna ja jos tekisit sitä omalla nimelläsi, kertoisin julkisesti kaikille mikä on kaunasi syy ja miksi vainoat ja ahdistelet minua jatkuvalla syötöllä nimimerkkiesi suojasta ja syyttelet minua siitä mitä itse teet.

nimetön toistaiseksi

#59 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet

31.03.2015 14:10

#58: Markku Laitinen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet 

 mä en jaksa löytää tosta viestistä mitään selkään puukotusta! siinähän puhutaan pelkästään totta! 

miksi sun kanssasi pitäisi puhua omalla nimellään keskustelussa jossa sinun jutuillasi ei ole mitään järkeä ja olet nolannut itsesi perusteellisesti pitämällä omia kantojasi ainoana oikeana.  olet mennyt ihan täysin harhateille koko jutussa ja puhut ihan asiaan kuulumattomista seikoista.  sellaiseen keskusteluun ei kukaan tahdo lähteä omalla nimellään! 
mutta teepä tänne oma adressi nimen keruuksineen ja avaa keskustelu vaikkapa tuosta  mieliaiheestasi niin saat takuulla osallistujia omalla nimellään.  luulenpa vaan että pelkäät jääväsi toiseksi etkä uskalla otta härkää sarvista.
silloin kun markku hyvä jutellaan ihan oikeista asioista ilman omia "painatuksia" ja "mielleyhtymiä" ja annetaan tilaa oikeille mielipiteille, saat palutteita omilla nimillä ja ilman sarvia ja hampaita.
Uskallatko ottaa haasteen vastaan? 

Markku Laitinen

#60 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet

31.03.2015 16:28

#59: nimetön toistaiseksi - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet 

 Ai tulit siis vielä jatkamaan kateutesi kohteen vainoamista nimimerkkiesi suojasta ja kehtaat vielä puhua toiseksi jäämisestä. jo se että ahdistelet selvästi minua viikkokausia nimimerkkiesi suojasta, kertoo kuka pelkää toiseksi jäämistä. Jos tekisit tuon ahdistelusi omalla nimelläsi, niin kertoisin kaikille mitkä ovat ne henkilökohtaiset syyt ahdisteluusi!


Vieras

#61 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet

01.04.2015 05:00

#60: Markku Laitinen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet 

 "Ai tulit siis vielä jatkamaan kateutesi kohteen vainoamista nimimerkkiesi suojasta ja kehtaat vielä puhua toiseksi jäämisestä. jo se että ahdistelet selvästi minua viikkokausia nimimerkkiesi suojasta, kertoo kuka pelkää toiseksi jäämistä. Jos tekisit tuon ahdistelusi omalla nimelläsi, niin kertoisin kaikille mitkä ovat ne henkilökohtaiset syyt ahdisteluusi!" 

toi on juuri se sun tyylisi. yrität kertoa noin ulkopuoliselle lukijalle että sua "ahdistelee" muka joku tietty heknkilö, pehmentääksesi sitä "totuutta" mitä susta oikeasti ja yleisesti ajatellaan. ei markku, kyllä susta ihan oikeasti ajatellaan noin ihan yleisesti! 

mutta teepä se adressi niin sulle valkeaa se sama myös itsellesi.  et sinä ole mikään maailman parantaja ja taiteilijoiden oikeuksien puolustajahyvä markku!  olet katkeroitunut rähjääjä ja riidankylväjä jolla ei ole mitään rajoja!

Markku Laitinen

#62 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet

01.04.2015 08:01

#61: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet 

 Nimimerkin suojassa on helppo kateellisena ja katkerana esittää mitä tahansa kateutensa kohteesta. Hienoa että näytät minkälaista peli on taidealala, teidän virallisen taidekentän toimijoiden taholta yhtä yksittäistä taiteilijaa vastaan. 


Vieras

#63 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet

01.04.2015 11:05

Markku Laitinen

#64 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet

01.04.2015 11:12

Nimetön toistaiseksi

#65 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet

02.04.2015 10:43

#64: Markku Laitinen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet 

 Mitäs toi oli Markku? 

No,  koska näyttää muut sekoittavan tätä meidän keskustelua niin toivoisin että siirtäisit tuon sinulle tärkeän "aiheen" keskusteltavaksi tuonne meidän FB- sivuille kaikkineen mitä olet täälläkin sanonut ja ihan sinun omana keskustelun avauksena.  Eikö olisi hieno idea sinustakin.  :)  
Siellä kun en minäkään voi kirjoittaa anonyyminä. 
Ajattelen että ne vastaukseni menisivät täällä ihan harakoille koska suhtaudut nimimerkkien vastauksiin noin miten olet täällä niihin vastaillut. 
Eikö sinunkin kannattaisi keskustella noista jutuista ihan avoimesti eikä vain tällaisilla anonyymipalstoilla jossa saisit vastinetta ihan omilla nimillä?  Se edellyttää tietenkin että juuri sinä olisit keskustelun avaajana. 
Onko sinusta miestä sellaiseen Markku Laitinen?

Markku Laitinen

#66 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet

02.04.2015 11:27

#65: Nimetön toistaiseksi - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet 

 Kirjoitan omalla nimelläni, toisin kuin sinä, joten jos vertaamme mainitsemaasi "mieheyttä" keskenämme, jäät kirkkaasti kakkoseksi. Mutta mikset itse siirrä tätä keskustelua omalla nimelläsi sinne taiteilijaseuran sivuille, eikä sinusta olekaan "mieheksi"?

nimetön toistaiseksi

#67 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet

02.04.2015 12:24

#66: Markku Laitinen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet 

Noin arvelinkin. Sinä et siis seiso "aatteesi" takana.  Noi oli siis sun tyhjää puhetta vain aiheuttamaan hämminkiä jota edes et  saanut aikaiseksi.  Valui kuin vesi hanhen selästä.
Pitäisiköhän sinun harkita muuttaa toimintatapojasi ja jopa kohdistaa nuo kateelliset hyökkäyksesi tahoille jotka olisivat vastaanottavaisempia.  Kuten huomaat tuolla FB-ssäkään et saa mitään "sensaatiomaista" aikaiseksi. Siellä on aika hiljaista sinun kohdallasi kuten näet.  ;) 

Markku Laitinen

#68 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tue

02.04.2015 14:17

#67: nimetön toistaiseksi - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tuet 

 Haluat minun linkittävän tämän adressin ja siinä käytävän keskustelun taiteilijaseuran fb sivuille ja esität että tulisit sinne keskustelemaan omalla nimelläsi. Jos asia pitäisi paikkansa niin sinähän itse linkittäisit tämän keskustelun sinne omalla nimelläsi. Nyt tarkoituksesi on saada minut jakamaan adressia eteenpäin, mutta valitettavasti minä en osallistu ihmisoikeuksien vastaiseen toimintaan missään muodossa.

Joten tee siellä nimimerkkisi suojassa mitä tahansa ja esitä mitä esität raukka- ja pelkurimaisesti kateutesi kohteesta, mutta omalla nimellä et uskalla toimintaasi tehdä!

nimetön toistaiseksi

#69 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset

03.04.2015 08:28

#68: Markku Laitinen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset tue 

 Minä mitään linkityksiä ehdottanut! Ehdotin vaan että ota toi sama asia puheeksi Helsingin kuvataideseuran FB: ssä. Noin vaan kaartelit ulos tosta varjolla että et muka käsittänyt mitä tarkoitin.  Jos asia on sulle noin tärkeä niin nyt olisi oiva tilaisuus kirkastaa asia tuolle kutsumallesi "viralliselle taidekentälle". Nyt voisit keskustella suoraan asianosaisten kanssa eikä vaan selän takana.  Riittääkö kantti? Siis avaa tuo keskustelu siellä! 
Vai pelkäätkö että tulee turpiin?

Markku Laitinen

#70 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julk

03.04.2015 09:46

#69: nimetön toistaiseksi - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Taiteen julkiset 

 Heh heh, minkähän ikäinen olet? Tai johan kaikki voivat vetää johtopäätöksen että olet henkisesti sairas itseäsi lahjakkaamman taiteilijan vainoaja. Nimimerkin suojasta on helppo puhua "kantista" ja selän takana puhumisesta sellaiselle joka keskustelee omalla nimellään. Et paljon enempää enää voisi näyttää lapsellisuuttasi ja henkistä sairauttasi!

Kaikki maailmankuulut huippulahjakkaat taiteilijat kärsivät kaltaisistasi henkisesti sairaista faneista, jotka juoksevat heidän perässään vuodesta toiseen. Niinhän sinäkin olet juossut perässäni jo vuosikausia eräällä toisella palstalla ennen tätä. Demokraattisissa oikeusvaltioissa kaltaisesi henkisesti sairaat kateelliset vietäisiin pakkohoitoon valtion toimesta, mutta tällaisessa banaanivaltiossa tuollainen raukkis saa tehdä kateellista ja katkeraa vainoamistaan vuosikausia.

Mutta et saa tuosta vainoamisestasi loppupelissä edes hyvää mieltä, koska itsekin tiedät olevasi vain ja ainoastaan kateellinen ja katkera itseäsi lahjakkaamman taiteilijan henkisesti sairas vainoaja!

Markku Laitinen

#71

04.04.2015 08:31

Hienoahan se on vainota yhtä taiteilijaa, kun voi tehdä sen presidentin suojelemana!

https://www.youtube.com/watch?v=lEGd3Dp72p8

Allekirjoittanut

#72 Re:

04.04.2015 13:39

#71: Markku Laitinen -  

 Hienoa että lopulta itse näytät mikä sä lopultakin olet miehiäsi Markku. Nyt kaikki näkevät sun

ulostulosi kaapista.  Aika noloa!  Saisit hävetä!

Markku Laitinen

#73 Re: Re:

04.04.2015 14:22

#72: Allekirjoittanut - Re:  

 Joo ajattelin että laitan tämän joka kerta esille kun jatkat kateellisen katkeraa vainoamistasi, jota olet saanut tehdä vuosikausia presidentin, tämän stasin entisen agentin suojelemana!

https://www.youtube.com/watch?v=lEGd3Dp72p8

Nyt on aika laittaa video leviämään ja varmaan huomasit että olen tehnyt siitä uuden englanniksi tekstitetyn version. Alkaa kohta olemaan kirja valmiina jossa kerrotaan koko stoori alusta loppuun ja pitäähän sille nyt lukijoita alkaa hankkimaan.

Toivottavasti nyt jatkat kateellisen katkeraan vainoamistasi mahdollisimman monilla palstoilla, jotta saadaan videolle vähän mainetta!


Vieras

#74

21.04.2015 04:48

Taiteen aseman turvaamiseksi yhteiskunnassa.

Vieras

#75

21.04.2015 06:57

Olen läheltä nähnyt, miten taloudellisesti vaikeaa taiteilijan elämä voi olla. Haluaisin turvata heidän elämisen ja meille taiteen tuottamisen tulevaisuudessakin.