Eläkkeensaajien asumistuki säilytettävä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Eläkkeensaajien asumistuki säilytettävä.


Vieras

#26

02.06.2015 14:32

koska minun eläkkeeni tarvitsee asumistuen on tosi kallista ellei ole tukea asumiseen. pirjo.

Vieras

#27

02.06.2015 17:02

On todella kohtuutonta, että pieneläkeläisiltä viedään yli 100 euroa kuukaudessa. Kenen mielestä se on oikein?

Vieras

#28

02.06.2015 17:08

On todella väärin, että pienituloisimmilta viedään yli 100 euroa kuukaudessa. Miksi? Voisiko joku vastata.

Vieras

#29

02.06.2015 18:38

pakko pakko

Vieras

#30

03.06.2015 00:42

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja hallituksen kaavailemat säästöt napsahtavat kohdalleni nelinkertaisena: asumistuki, lääkekulut, sairaanhoitomaksut sekä indeksikorotukset. Tämä on todella väärin.

Vieras

#31

03.06.2015 08:08

Kuulun itse kyllä niihin joita se vaikuttaa,mutta vaikkei niiin olisikaan niin tämä on todella väärin. Raamatussa määritrllään mikä on oikein, mikä ei.Jos me ei pidetä huolta heikoimmista niin hukka meidät perii. Sivistystä ei mitata pään tiedoilla, vaan sydämellä. Jos meillä olisi kaikki maailman viimeisimmät vimpaimet, tiedot ja taidot ja johtaisimme tieteessä ja ties missä, se vain lisäisi ylpeyttämme. Mutta jos samalla meiltä puuttuu rakkaus, emme ole mitään.Kun ihminen hylkää Luojansa ja Hänen meille antamansa "käyttöohjeet"= raamatun sana, niin mitä jää??? Eksynyt luotu joka omassa viisaudessaan tuhoaa itsensä ja kaiken muun. Tehdään parannusta ja pannaan maamme kuntoon.Täysin irti NWO, MUJ maailman uudesta järjästyksestä, sillä sen agenda on tuhota kaikki heikot ja hallita itse pyramiidin huipulta. Silmät auki Suomalaiset ja takaisin Kaikkivaltiaan Jumalan suojaan, Hänen joka on ennenkin maatamme tiukoissa paikoissa varjellut.

Vieras

#32

03.06.2015 08:54

Olen enemmän kuin pettynyt nykyisen hallituksen säästöpäätöksiin,voisivat yhtä hyvin alkaa jakamaan myrkkypillereitä köyhille eläkeläisille joihin itsekin lukeudun.

Vieras

#33

03.06.2015 10:05

Eläkkeensaajien asumistuki on säilytettävä ehdottomasti!
Timo K. Perttilä
Vieras

#34 Re:

03.06.2015 10:21

#32: -  

 Eutanasia pitäisi olla jokaisen henkilökohtainen päätös (jos nyt vähänkin on silloin vielä korvien välissä).

Mutta, mutta, ei kannata vielä myrkkypillereitä mietiskellä. Toivoa on tässäkin asiassa niin kauan kuin päätökset eivät ole lainvoimaisia.

On hienoa, että ihmiset ovat, oikeutetusti, eläkkeensaajien asumistuen lopettamista vastaan.

Kaikki nämä adressit ovat hyvä asia viedä vastustamistamme eteenpäin.

Tästä kovempi ase on Kansalaisaloite. (Toivon, että se on jo tehty, tekeillä).

Kolmas, ja vihoviimeinen keinomme on iso mielensäpahoittajien protesti eduskunnan edustalla.

Jos meitä mummoja ja pappoja + samaa mieltä olevia on siellä tarpeeksi iso joukkue niin kyllä se isompi ase on kuin kirjoitettu sana.

Vielä tähän: eläkeläisjärjestöjen on saatava jotakin näkyvää aikaan: "joukkopillastuminen eduskuntalolle!"


Vieras

#35

03.06.2015 11:17

Hei miksi täällä on 3  adressia samasta aiheesta laittakaa tuonne missä on jo yli 2000 nimeä

Timo K. Perttilä

#36 Re:

03.06.2015 11:20

#35: -  

 Tervehdys, ystävä.

Mitä enemmän, sitä parempi.

Jokaiseen allekirjoitus.

(Jahas, teenpä itsekin saman).


Vieras

#37

03.06.2015 12:23

Samasta aiheesta on aloitettu niin monta adressia, että ne olisi syytä saada "saman katon" alle ja mieluummin Kansalaisaloite.fi sivulle.
Tästä monen aloitteen silpusta ei välttämättä ole mitään todellista hyötyä
however

#38 Re:

03.06.2015 12:29

#32: -  

 Tämä ehdotus olisikin hyvä. Lisäisi työssä "viihtyvyyttä" hamaan hautaan saakka, jos eläköitymisen yhteydessä myrkytettäisi ihan konkreettisesti pillerillä siinä eläkkeellelähtö kahvituksen yhteydessdä.

Ei tarvittaisi lakia eläkeiän nostamisesta, nousisi automaattisesti.

Nyt tämä myrkytys tapahtuu hitaasti ilman pillereitä ja sekin konkreettisesti, eläkeläisen rahat kun eivät enää näihin pillereihin riitä.


Vieras

#39 Re:

03.06.2015 12:31

#37: -  

 Taitaakin olla niin, ettei tästä ole vielä kansalaisaloitteen puolelle.

Ensin pitää löytyä säädös tai lakipykälä, jonka perusteella aloitteen voi laatia ja sitähän vielä joudumme odottamaan, tosin luultavammin ei kovinkaan kauan.

 


Vieras

#40

03.06.2015 13:51

Täytyyhän oikeudenmukaisuudesta huolehtia.

Vieras

#41

03.06.2015 17:28

Ei ole eläkeläisen tulot verojen jälkeen huomattavat,eikä ole varaa ostaa venettä minkä alle pääsisi asumaan.
74v mummi

#42 Re:

03.06.2015 18:15

#10: ????? -  

 tällä hetkellä,siis 3.6, ainakin 4 adressia. niiden luomispäivät ovat 28.5, 31.5,1.6 sekä yksi josta en ole ottanut muistiin luomispäivää. Kiitos kaikille,jotka ovat panneet vireille nettiadressin.

itsekkin olen yksinäinen eläkemummi,jolla erittäin suuret vuosittaiset sairauskulutkin.......miten nyt suu pannaan????!


Vieras

#43

04.06.2015 03:14

Saan itse sairaseläkettä ja takuueläkettä yht noin 800€ kk niin miten ihmeessä pärjään jos vielä asumistukikin pienenee noin paljon!! Törkeää aina vähätuloisimmilta otetaa ja otetaa!! Koittais päättäjät ite pärjätä tolla summalla ku ei ees tuhatta euroa kuussa saada!!

Vieras

#44

08.06.2015 05:08

koska se koskee minua; kuin tuhansia ja taas tuhansia pieneläkeläistä

Vieras

#45

12.06.2015 10:20

Kirjoitan adressin monesta syystä.Suomessa on paljon pieneläkeläisiä eritoten naisia,jotka ovat nyt esim.eläkkeellä.He ovat aikanaan hoitaneet lapsia kotona pitkään huom.ei ollut subjektiivista päivähoitooikeutta.Itse olen opettajana ollut pitkään kotona myös siitä syystä,että mieheni työura on vienyt ulkomaille pääasiassa kehitysmaihin.Siellä olen itse tehnyt vapaaehtoistyötä palkatta eikä eläkettä ole kertynyt.Nyt olen eläkeiässä ja asun vuokralla.Mieheni lähti kotoa 32 avioliittovuoden jälkeen.Kaikki lupaukset taloudellisesta huolenpidosta vanhuudessani korvauseksi lapsien hoitamisesta ja kodin huoltamisesta alkeellisissa olosuhteissa mieheni osalta peruuntui kun tuli avioero.Olen tietysti ollut naivi ja tyhmä,kun olen tällaisiin lupauksiin luottanut,mutta nyt luultavasti asun vuokralla loppuikäni ja tarvitsen kipeästi asumistukea Olen kuitenkin kasvattanut tälle maalle veronmaksajia ja toiminut opettajana lain sallimaan ikään 68 vuotiaaksi työssäni.Siis eläkeläisten asumistuki on säilytettävä.Onko hallituksen tarkoitus ajaa pieneläkeläiset pellolle vai annetakoon heille edes tässä asiassa jonkulaista arvoa.Kauhea hallitus.Soinikin on jo moneen kertaan myynyt hattunsa,Niin se on valta maistuu makealta ja pääministerimme on miljonääri.jolla ei köyhien asiasta mitään käsitystä

Vieras

#46 Re:

18.06.2015 06:49

#45: -  

 Kolme Ässäähän ovat miehiä,ymmärtävätkö meidän aikamme naisten oloista .Hoidimme lapset ja kodin, mies kävi töissä hänelle kertyi eläkettä.Jos tuli avio ero niin miehen eläke kertymästä ei ex vaimolle ,joka lapset kotona hoiti ei ollut hyötyä.Näitäkin tapauksia on paljon.

 


Vieras

#47 Re:

19.06.2015 07:01

#17: -  

 


Vieras

#48

26.06.2015 08:18

suuriosa eläkeläisistä tarvii asumistuen

Vieras

#49

01.07.2015 12:26

Koska tämä heikentää lisää jo heikossa asemassa olevia eläkeläisiä ja kasvattaa eläkeläisten ruokajonoja entisestään eikä lisää ostovoimaa, mitä juuri nyt tarvittaisiin vaan käy päinvastoin, eläkeläisiä sentään 1,5 milj. ja suurin osa pieneläkeläisiä.

Vieras

#50

14.08.2015 18:26

Eläkkeensaajan asumistukea ei saa leikata yhtään eikä yhtenäistää yleiseen asumistukeen! Käsittämättömän uskomatonta, että Suomessa viitsitäänkin edes ehdottaa eläkkeensaajan asumistuen yhtenäistämistä yleiseen asumistukeen.

Hyvätuloiset ja rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Niinhän se on Suomessa ollut aina ja niin tulee näköjään aina olemaan :(((

 

Takuueläkkeeseen naurettavan pieni 23 euron korotus ja sitten eläkkeensaajan asumistuki yhtenäistetään yleiseen asumistukeen. Tietää 100-300 euron leikkausta. Unohtaisivat takuueläkkeen naurettavan pienen 23 euron korotuksen ja eivät leikkaa eläkkeensaajan asumistukea!!! Takuueläkekin niin naurettavan pieni ja takuueläkkeeseen vähintään 230 euron korotus!!!