Kirjastojen puolesta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Kirjastojen puolesta.


Vieras

#101

29.06.2015 20:54

Yleissivistävänä tekijänä kirjastot ovat kansakunnan elinehto. Kirjallisuudentutkimusta harrastavana tarvitsen kirjastoja kipeästi.

Vieras

#102

30.06.2015 10:54

On käsittämätöntä, että niin kiistattomasti positiivisiä vaikutuksia tuovaa, superedullista palvelua lähdetään huonontamaan!

Vieras

#103

02.07.2015 16:52

Jos ei olisi ilmaista kirjastoa laajoine aineistoineen, en olisi saavuttanut läheskään niin paljon kuin olen. Olisin paljon mustavalkoisempi luonne ja luulisin, että enimmät asiat ovat minun ulottumattomissani. Kirjoja lukemalla olen oivaltanut, että ne ovat mahdollisia. Kirjoista olen saanut esimerkkiä.
Koska vanhempani olivat vähävaraisia maanviljelijöitä, he eivät olisi pystyneet maksamaan kirjastopalveluista tai hankkimaan aineistoja. Jopa opiskeluni olisi ollut selvästi vaikeampaa.
Antti Haverinen
Helsinki

#104 HEL: kirjastoauto

04.07.2015 08:56

Helsingin kaupungilla on liikaa rahaa kirjastotoimelle, koska on varaa ylläpitää/käydä KIRJASTOAUTOLLA Katajanokalla, josta on hyvä ja lyhyt yhteys ratikalla esim. Rikhardinkadun kirjastoon tai Posti10. Ylipäätään Helsingissä ei tarvita kirjastoautoa, koska julkinen liikenne on hyvä.


Vieras

#105

05.07.2015 07:28

Pidetään suomi ainakin sivistyneenä !

Vieras

#106

12.07.2015 19:00

Kirjastot pelastavat henkiä. Kirjastot ovat kultturin arkipyhättöjä, joissa leveä haitari kaikkien ryhmien edustajia tapaa, sivistyy, saa elämyksiä Monikulttuuriset kohtaamiset kirjastoissa ovat tärkeitä osallistumisen paikkoja, turvallisuus täällä lisääntyy sellaisten toimintojen kautta.Kaikille: Hyvin matala kynnys tupsahtaa sisään on ihan elinehto.
Kirjastot turvattakoon ensimmäisinä.

Vieras

#107

15.07.2015 19:21

Kirjastot ovat kaikille ilmaisia luovia paikkoja,niitä ei saa supistaa eikä lakkauttaa päinvastoin kehittää paremmaksi
Arja

#108

15.07.2015 20:30

Kirjastot ovat suomalaisen kirjallisuuden, lukemisen ja osaamisen selkäranka. Ilman tekstin lukutaitoa - ymmärtämistä, kokonaisuuksien hahmottamista, abstraktien asioiden tajuamista, vieraisiin näkökulmiin tutustumista - emme pärjää koulussa, työelämässä tai globaalissa kilpailussa. Miksi emme käytä suomalaisten lukuintoa hyödyksemme erottautumiseen? Millaisia olisimme ilman kirjastoja? Marginaalisen pieni joukko lukijoita ostaisi kirjoja - loput vain katsoisivat kuvia. Kirjastojen puolesta, tyhmistymistä vastaan!


Vieras

#109

16.07.2015 06:27

Suomalainen kirjastolaitos on Suomen historian tärkein sivistysalan innovaatio heti kansakoululaitoksen jälkeen. Se on ollut nostamassa kansamme koulutustasoa tälle kansainvälisesti katsoen huipputasolle. Älkäämme luopuko tästä! Sähköinen media ei kirjastolaitosta korvaa, ainoastaan täydentää.

Vieras

#110

17.07.2015 10:45

ilman kirjaston lainausmahdollisuutta lukemiseni kaventuu, ei ole mahdollisuutta ostaa niin paljon kirjoja kun luen.

Vieras

#111

18.07.2015 15:22

Tasa-arvoinen ja ainutlaatuinen mahdollisuus kirjasto palveluihin turvattava.

Vieras

#112

19.07.2015 04:47

Kirjastosta alkoi omakin opintieni. Kirjasto on ollut ja on tärkeä tasa-arvoisuuden edistäjä. Kirjasto tarjoaa tiedon lisäksi tärkeän sosiaalisen ympäristön. Se lisää ihmisten viihtyisyyttä ja tuo turvaa ainakin henkisessä mielessä.

Vieras

#113

20.07.2015 10:25

Kirjastolaitos on suomalaisen yhdenvertaisen yhteiskunnnan tärkeä tukipilari, jota ei tule missään tapauksessa romuttaa lyhytnäköisillä säästöaikeilla.

Vieras

#114

22.07.2015 14:33

Kirjastot ovat kulttuurin ja sivistyksen tukipilareita, minulle ne ovat vielä enemmän. Kirjasto on ollut minulle paikka, jonne voin mennä ja olla rauhassa. Kirjastossa en pelkää. Kun kotona tai koulussa oli vaikeaa, oli ihana mennä kirjastoon ja lukea tai vaan katsella kirjoja! Siitä tuli minulle kuin koti. Kirjasto on pitänyt minut kiinni tässä yhteiskunnassa, syrjäytymisen hetkillä minullakin on ollut paikka, kirjasto.


Vieras

#115

07.08.2015 10:35

Kirjasto on tasa-arvon, hyvinvoinnin ja tasa-arvoisen hyvinvoinnin perusta. Kirjasto auttaa pitämään yhteiskuntaa pystyssä ja ihmisiä toimintakykyisinä. Kirjasto on yksi parhaita ennaltaehkäisevän terveydenhoidon tekijöitä.

Vieras

#116

11.08.2015 17:01

Ahkera kirjastonkäyttäjä aina

Vieras

#117

26.08.2015 18:45

Kirjastot ovat tärkeitä laitoksia meille kansalaisille. Niiden olemassaolo on turvattava jatkossakin.

Vieras

#118

29.08.2015 05:56

Kirja on ystäväni.

Vieras

#119

02.11.2015 09:13

Suomalaisten selviytyminen ja yhteiskunnan kehittyminen sotien jälkeen on ollut suurelta osin kansan sivitystyön sekä toimivan sosiaali- ja terveydenhuollon ansiota. Niin ruumis kuin henkikin tarvitsevat ravintoa. Eväitä matkalle on tarjottu suomalaisille varallisuudesta riippumatta. Kirjastot ovat olleet henkisen ravinnon tarjoamisen kulmakiviä ja sellaisina niiden tulee myös pysyä. Kirjastoja tulee kehittää yhä enenevässä määrin myös lapsia ja nuoria kiinnostaviksi paikoiksi.