Storträskin kalastuspaikan puolesta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Storträskin kalastuspaikan puolesta.

NiiloNiilo

#51 Re: Googlatkaapas Niilo Haataja Storträsk

09.08.2013 19:32

#50: - Googlatkaapas Niilo Haataja Storträsk

Muuten mielelläni allekirjoittaisin adrerssin, mutta komppaan ylläolevaa ja ainoana syynä miksi en allekirjoita, on Niilo Haataja !!

vieras

#52 Re: Re: Googlatkaapas Niilo Haataja Storträsk

10.08.2013 07:19

#51: NiiloNiilo - Re: Googlatkaapas Niilo Haataja Storträsk

Valitettavasti viimeksi kuulemani tarina ei koskenut Haatajaa. Vaan puheenjohtajaa!! Joten en minäkään allekirjoita!


Vieras

#53 Kuka valvoo valvojaa?

10.08.2013 12:49

Minun puolestani pikkusieluiset purnaajat saavat hakea muita pätemispaikkoja. En allekirjoita.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

10.08.2013 15:57


Mika

#55 Poistamisen puolesta.

11.08.2013 18:58

Kalastaja olen, mutta en tue kalastuspaikkoja, joiden kalastuksenvalvojat käyttäytyvät mielivaltaisesti, vaikka kalastajilla olisikin luvat kunnossa. En allekirjoittanut.
Vieras

#56 En allekirjoita

12.08.2013 06:41

Pikkuhitlerit (kalastuksenvalvojat) saavat etsiä muita paikkoja toteuttaa itseään.
adressi

#57 Toivottavasti säilyy

12.08.2013 11:04

Metsähallituksen luontopalvelut kanta on että kalastusta nykyisessä muodossa ei saa jatkaa. Perusteena luonnonsuojelain kohta luontoa muuttavaa toimintaa ei kansallispuistossa saa harjoittaa. Jokainen voi ilmaista kantansa antamalla Metsähallitukselle palautetta. Parhaillaan on menossa lausuntokierros, johon kaikilla on vastaus osallistua. Lausuntokierros päättyy 15.9.13. Jonka jälkeen käyttösuunnitelma viimeistellään ja lähetetään Ympäristöministeriön vahvistettavaksi. Lisätietoa löytyy Storträskin lammen kotisivuilta
valvoja

#58 Re: Re: Re: Googlatkaapas Niilo Haataja Storträsk

13.08.2013 08:06

#52: vieras - Re: Re: Googlatkaapas Niilo Haataja Storträsk



Kirjoituksessa on paljon
perätöntä väritettyä tietoa.

Alla paikalla olleen kalastuksenvalvojan kertomus tapahtuneesta.



Kaveri tiesi, näin minulle
kertoi, että paikka on ollut kalastuskielto kun on aikoinaan paikalla käynnyt.
Kalastus ei alkanut
ruokailulla, vaan oli alkanut aikaisemmin.
Heittokertoja ei ollut vain
yksi, olivat jo heittelemässä, kun tulin lammen toiselta puolelta lampea lupia
tarkastamassa.
Lapsen paikallaolo oli
valitettavaa, mutta eikö vanhempien pitäisi opastaa lapsiaan sääntöjen
noudattamiseen.
Itse tapahtumassa lapsen
mukana olo oli pahoiteltavaan.
Nuotiopaikalle tulo oli
tapahtunut huoltotietä pitkin, puussa valkoinen lappu rauhoitusalue lappu.
Rahoitusaluelappuja on
laitettu kaikkien nuotiopaikalle vievien polkujen varteen, jolla varmennettu
ettei kalastuskieltoalueelle ole mahdollista päästä lappuja näkemättä.
Kieltoalue on aikoinaan perustettu paikalla kävijöiden toivomuksesta.
Oliko isä tutustunut lammen
kalastussääntöihin ennen lammelle tuloa?
Säännöt ja rauhoitusalue
lappu löytyvät myös ilmoitustaulusta, joka on nuotion paikan vieressä, jossa he
olivat puheidensa mukaan ruokailleet.
Itse ruokailutapahtumaan en
kyllä itse nähnyt.
Itse kyllä selvitän
mahdolliset säännöt, jos ennestään tuntemattomalla paikalle kalastamaan lähden.
Hänen kommenttejaan oli mm.
kukaan ei näe että kalastamme ym.
Hänen yhteistyöhalunsa
päättyi ja hänen pyynnöstään kutsuin paikalle poliisin.
Yritin vielä tämänkin jälkeen
keskustella hänen kanssaan, mutta hän ei halunnut minua kuunnella vaan alkoi
aina puhumaan päälle.
Mitään valtiolle vapojen
menettämisestä en puhunut, kerroin, että päätös asiasta/seuramuksista ei
ole minun, vaan päätöksen tekee asiaa tutkiva poliisi.
Koska poliisin paikalle tulo
venyi niin harkitsin jo muita vaihtoehtoja ja pyysin häntä näyttämään
henkilöpaperit.
Tästä hän kieltäytyi ja sanoi
odottavansa paikalle poliisia näyttävänsä ne vain poliisille.
Joten hänen vaatimuksestaan
istuimme ja odotimme.

Jani

#59 vastaus suuren kalastuksen valvojalle ja sen hetkiselle yhdistyksen puheenjohtajalle!

13.08.2013 16:05

-Sanoin olleeni lammella ennen mopoikää n.23vuotta sitten,jolloin paikka oli uimaranta merkillä.
-Kyseessä oli pojan ensimmäinen kalareissu,eli meidän yhteinen ensimmäinen.
-Inhimillinen väärinkäsitys,jonka myönsin.
-Kyltit ei ole hyvät jonka jo poliisit ohitti huomaamatta tullessaan paikalle.(huoltoreitiltä)
-Kalastus säännöt jäi lukematta,koska lupa asiat tiesin ja hankin.
-Syömisestä:katso roskis(saarioisen jauheliha pizza paperi,lihapiirakan paperi,0,5 litran ananas
light pullon hylsy).Kuvaviesti jonka lähetin syöntihetkestä vaimolleni eli pojan äidille n.10 min. ennen tuloasi.
-Toki luet itse säännöt ennen kalastusta,olehan niin pätevä.
-kukaan ei näe selitys?Eihän karkuun lähetty,taitaa olla sun oma.
-Muita vaihtoehtoja ei ollut etkä antanut kuin takavarikko johon en suostunut,silloin ehdotit tuttava poliisia, joka tuntee kalastus lain h.gissä. parhaiten ja pyysit minua jopa puhumaan poliisin kanssa,johon en myöskään suostunut.Sitten tilattiin keskuksen kautta vuorossa oleva partio.Henkkareita kysyit vasta poliisin tilauksen jälkeen n.5 min.Työ oli jo poliisilla.
Takavarikko oli ainoa vaihtoehto jonka annoit ja poliisillekin siitä puhuit kun tulivat.
Sakkoa kysyin sinulta,ei voi antaa kun kyseessä on näin vakava rikos.
-Lue tarina kunnolla niin tiedät mistä puhut,turha selitys sikseen.
-Sentään poliisi toimi oikein ja soitti perään ja perui vielä sakonkin,ei kuulemma ees kehtaa sakkoa kirjoittaa.Siitä iso kiitos oikeille virkamiehille.
-Olit kuulemma uhkaillut lammen toisessa toistakin lapsi perhettä poliisilla,mutta se siitä.
ps.ymmärsinkö aiemmista viesteistä,että kalastus oikeus on evätty minulta kyseiselle lammelle jatkossa,tuo ei tullut ilmi poliisin tutkinnassa.
Seurakuntapastori

#60 Lampea ei suljeta

17.08.2013 10:54

Lampeahan ei ole tarkoitus sulkea tai lopettaa pumppaamalla sitä kuiviin. Kuten jo edellisistä viesteistä voi todeta, tarkoitus on sulkea lätäkkö järven omineen kalastushoitokunnan terrorilta ja sen asiakkaita eli vouhottajaonkijoilta. Kun ja jos järvi toivottavasti tästä piskuisesta adressista huolimatta "suljetaan", se tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että järvi vapautuu paremmin meidän normaaleiden ulkoilijoiden käyttöön. Tähän mennessä mennessä amatöörikalastajat ja hoitokunta ovat omineet luvatta koko järven parkkipaikkoja myöten yksityiskäyttöönsä. Ja lim eivät osaa kalastaa, järvi on pitänyt kaataa täyteen jotain lohia ja muita tekokaloja, jotka on varmaankin lääkitty puolustuskyvyttömiksi ja kasvatettu hyppäämään suoraan syötteihin. Hyvä, että semmoisesta tulee viimein loppu.
tarvajärvi

#61 Re: Re: Googlatkaapas Niilo Haataja Storträsk

18.08.2013 16:46

#51: NiiloNiilo - Re: Googlatkaapas Niilo Haataja Storträsk

Koska paikan kalastusjärjestelyistä vastaava yhdistys antaa tälläisten "pikkuHitlerien" jatkaa vuodesta toiseen epäasiallista käytöstään kalastuksenvalvojan ominaisuudessa ei voi muuta toivoa kuin että koko lampi suljettaisiin kalastukselta, jos ei jotain muuta tahoa saada hoitamaan kalastusjärjestelyitä ja valvontaa.

kommentoin vain kaverilleni

#62 Re: Re: Re: Re: Googlatkaapas Niilo Haataja Storträsk

19.08.2013 06:00

#58: valvoja - Re: Re: Re: Googlatkaapas Niilo Haataja Storträsk

No mutta valvoja mikset kertonut tarinaasi iltalehdelle kun siihen sinulle annettiin mahdollisuus vaan tutullesi joka tässä yrittää puolustella sinua. Olisihan asia korjaantunut sinun puoleltasi oikeudenmukaiseksi, eli lopputuloksena huomaa että kalastaja isä oli puheensamittainen mies  Nyt menetit valvoja kuka liene oletkin lopullisesti kasvosi ja Storträsk maineensa kirrepaikkana.


Vieras

#63 kommentoin vain kaverilleni

19.08.2013 06:32

No mutta valvoja mikset kertonut tarinaasi iltalehdelle kun siihen sinulle annettiin mahdollisuus vaan tutullesi joka tässä yrittää puolustella sinua. Olisihan asia korjaantunut sinun puoleltasi oikeudenmukaiseksi, eli lopputuloksena huomaa että kalastaja isä oli puheensamittainen mies Nyt menetit valvoja kuka liene oletkin lopullisesti kasvosi ja Storträsk maineensa kirrepaikkana.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

19.08.2013 11:32



Vieras

#65

21.08.2013 11:56

Pääkaupunkiseudulla ei ole vastaavia paikkoja ja tämänkin paikan olemassa olo on erittäin tärkeä nuorten oppimisessa luonto-arvoja kohtaan.
seurakuntapastori

#66 Ongelmaa ei ole

21.08.2013 17:57

Kyllä se järvi sielä pysyy. Nyt lopetetaan vain turha ja mielivaltainen kalastuksenhoitokunta.
asdf

#67 Re:

22.08.2013 07:21

#65: -  

 Pääkaupunkiseudulla on Kaitalampi, tosin se se vasta pitäisikin sulkea.

aluesosiaalityöntekijä

#68 muutos on mahdollinen

22.08.2013 08:31

Itse olen samaa mieltä, että järven ylläpitäminen kalastuslampena tulisi lopettaa. Järvelle voisi rakentaa uimarannnan ravintola- ja kahvilapalveluineen. Mutapohjan päälle voisi kaataa tonneittain hienoa hiekkaa, jotta veteen olisi mukavampi tepsutella. Samalla kalat voisi kerätä järvestä pois, jotta mihinkään iljettävään ei törmää uidessa. Parkkialue tulisi tehdä ihan järven viereen koska metsässä rämpiminen ei ole mukavaa. Myös lähialueen kasvillisuutta voitaisiin kitkeä ja poistaa, jotta hyttyset ja muut ötökät pysyisivät paremmin poissa. Järven ympärille muutaman kilometrin säteelle voisi vaikka istuttaa nurmikenttää, jossa voisi pitää vappu- ja kesäpiknikkejä. Rannalle sopisi myös hesburger ja joku vegaaniravintola.

Vieras

#69

06.09.2013 15:24

Storträskin kalastuspaikan puolesta!!!
Niilo

#70 Re: Re: Re: Re: Googlatkaapas Niilo Haataja Storträsk

26.12.2016 20:27