Tupakan ikärajaa alemmaksi.

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Tupakan ikärajaa alemmaksi..

Vieras

#26 haha

20.09.2010 22:38

Yhtä läheltä haettua kuin seuraava. Ensin imuroit talosi kerran viikossa, sitten innostut imuroimaan kaksi kertaa viikossa ja vihdoin jäät tähän pahaan tapaan koukkuun. Lopulta huomaat, että astmasi onkin kadonnut ja iloitessasi lähdet baariin. Sielä juot kaljan tämä johtaa selvästi myöhempiin huumeongelmiin ja lopulta huumeiden yliannostukseen, jolloin omaisesi surevat kuolemaasi, heille alkaa sama kierre. Lopulta kaikki ovat kuolleita ÄÄK.
Paha setä

#27 Re: EI tupakalle

22.10.2010 09:07

#16: joni mönkkönen - EI tupakalle

Kuulepa, Joni-poju: Ei kaikkea, mikä SINUN mielestäsi ei ole hyödyllistä, tarvitse silti lailla kieltää.

 

Omasta puolestani voisi kieltää lailla vaikka terveyssiteet, koska ne roskaavat eikä nelikymppinen uros niitä tarvitse.

 

En tupakoi, mutta tämä tupakoinnin vastustaminen ja sanktiointi on saavuttanut aivan käsittämättömät mittasuhteet. Miten voidaan rangaista näin ankarasti jostain, joka EHKÄ vuosikymmenien VÄÄRINKÄYTÖN jälkeen aiheuttaa VÄESTÖTASOLLA TILASTOLLISESTI nähtäviä haittoja? Ja tähän on turha vetää mukaan jotain yksittäistä keuhkoahtaumaa, johon 3 toppaa norttia päivässä on ehkä ollut osasyynä.

 

Ei - en allekirjoita, koska tämä asia ei ole sen arvoinen. Penskojen tupakointia en kannata, mutta tupakoinninvastaista hysteriaa ja sortoa vastustan; sellaisen addressin voisin allekirjoittaa.

north state
Vieras

#28 tupakan ikärajan laskeminen

29.01.2011 17:54

no asiahan on sillä tavalla että jos ei hakijaa saa niin sitte todennäköisesti kokeillaan varastaa tupakkaa.. joten mielestäni laki voitaisi laskea 15 tai 16 koska aiemminkin tässä keskustelussa on tullut esille myös tupakan haitat mutta myös se että tupakoiminen alotetaan yleensä alle 15v itse aloitin 13v, enkä ole kyllä ylpeä siitä että edes aloitin..

sdf
Vieras

#29 sdf

17.03.2011 15:16

sdf

Vieras

#30

01.04.2011 11:57

En ymmärrä että miksi kaikki yrittää estää täysillä elämisen. Eli kyl se 16 vois olla raja vaikka laki koveni ja kovasti.
Makke
Vieras

#31

13.04.2011 16:44

Ihan hyvä tuo nykyinen 18 ikärajana... Vaikka olenkin vasta 17, ja hieman potuttaa kun ei saa itse haettua tupakkeja, kyllä se ihmisessä tapahtuva henkinen kehitys on kahden vuoden aikana niin suuri että siinä ajassa jo kerkeää miettimään aloittaakko vai ei. Jos 16- vuotiaat saisivat ostaa tupakkaa, lisääntyisi varmasti polttaminen nuorten keskuudessa. Vaikka eihän nuo ikärajat ole ennenkään estäneet nuorten tupakointia, päinvastoin..

Vieras

#32

13.04.2011 16:47

Kuka väittää, ettei alle 16-vuotiaat enää aloita tupakointia? Itse aloitin vasta puoli vuotta sitten ja olen 17.. Pari hieman vanhempaa kaverianikin aloitti vasta vuotta ennen minua.
Tupakoitsija.

#33 Ei!

22.05.2011 04:21

Olen itse 16 vuotias ja olen polttanut 9 vuotta ja se harmittaa, koska lopettaminen on vaikeaa ja tupakointiin menee niin paljon rahaa. Samalla myös alle 16 vuotiaiden tupakointi lisääntyisi, koska tunnen muutaman minun ikäiseni jotka saavat ostettua tupakkaa ja he menevät ala-asteen pihaan myymään tupakkaa siinä toivossa että jäävät voitolle. eli minun mielestäni ei ole mitään järkeä laskea ikärajaa 16 vuoteen.

Vieras

#34 huomautus

16.06.2011 11:22

tupakka tappaa, happi ei
Jepu jee

#35 Ikärajaa voisi alentaa

25.12.2011 18:51

Sen ikärajan voi alentaa koska se on oma asiansa jos pilaa terveytensä ja kun ikärajaa on niin paljon niin ihmiset varastavat enemmän
Itsfuckingsimple

#36 ...

19.01.2012 23:02

Joku täällä ilmoittikin, että tupakan voisi kieltää lailla kun tulee terveyshaittoja, rahaa palaa jne.
Sama alkoholissa.
Ja sitten vielä toisessa litkussa; Energiajuomissa. pennut ryyppää näitä kaduilla ja sitte tulee adhd-tapaista käytöstä, uni- ja rutmihäiriöitä ja ties mitä.
... Ja mites onkaan makeisten laita?! Suomi on läski maa, ja sokeristen tuotteiden saanti on helppoa kui oven avaamine.
Tai... jos kiellämme kaiken? Voihan porkkanaankin tukehtua.

Luoja tätä settiä. Vaaroja on paikka täyttä ja tupakka nyt ei niin paljoa sairauksista (prosentteina) maksa valtiolle. Verrattuna esim. lihavuuteen.

Allekirjoitelkaapa adressia, sillä saadaan nuoret pois varastelusta, ja todennäköisesti monet ei edes aloita koska se ei ole enää coolia. :)

Kaikki on tyytyväisiä.
ffdgfgf

#37 gjfgggngg

20.01.2012 00:59

Tupakan ikäraja pitäisi nostaa ainakin 100 000 vuoteen.

kokelas

#38 tupakka on hyvvee jos siitä ossaa nauttia

26.10.2012 00:53

on siitä tupakastakin osittain hyötyä..ja itselläkin on muutama hakija että sama olisi laskea 13-16 ikkään.
vittu miettikää siitä

#39 kyllähän kaikki ala ikäiset saavat tupakka

20.02.2013 15:12

meinaan vaan sitä että joka nuori joka poltaa niin saisi tupakka melkein mistä vaan miksipä sitä lakia ei voisi laskea 16v ikä rajaan
öööö joku

#40 Re: Tupakan ikärajaa alemmas!

13.11.2014 06:33


Vieras

#41 Re:

20.12.2018 21:16

#8: Ville Tuuras -  

Alaikäisille ei saa myydä tupakkaa ja eikä muita alkoholituotteita