Vetoomus am Sergein palauttamiseksi Valamon luostarin johtajaksi

Romanos Pyrrö

#726 Lopettakaa jo

08.03.2012 23:05

Tämä on ihan kokonaan luostarin veljestön ja arkkipiispan välinen asia, eikö tämä nyt vieläkään rupea valkenemaan? Lopettakaa ihmeessä tämän jauhaminen, ja antakaa munkkien keskittyä omaan elämäänsä. Kenelläkään ulkopuolisella ei ole mitään naputtamista luostarin asioihin, vaikka pyrkyä näkyykin olevan.

Ja jos ihan oikeasti on sanottavaa, voisi esiintyä omalla nimellään. Emeritusarkkipiispa Johannes kertoi jättävänsä kaikki nimettömät kommentit ja "ilmiannot" käsittelemättä. Samaa suosittelen tässäkin.

Terveisin entinen munkkidiakoni Romanos
Maritta Koskinen

#727 Uutinen

13.03.2012 22:23

Sain perjantaina 9.3.2012 seuraavan piispa Arsenin omakätisesti allekirjoittaman Uudessa Valamossa 5.3.2012 päivätyn kirjeen:

"Armoa ja rauhaa!

Paasto on anteeksiantamisen ja anteeksipyytämisen aikaa, joten Valamon Kristuksen kirkastumisen luostarin johtokunnan nimissä ilmoitan, että teille 28.11.2011 annettu porttikielto on rauennut.

Toivotan hengellisesti kasvattavaa paaston aikaa ja pyhittäjäisien Sergei ja Hermanin siunausta,

Piispa Arseni
Valamon luostarin vt. johtaja"

19.03.2012 10:07

Jumalalle kiitos! Me kaikki teemme virheitä,mutta se että pyytää ja ja antaa anteeksi on ydin.Siunausta kaikille osapuolille.Toivottavasti Valamossa tapahtunut tulipalo symbolisoi tämän kaiken negatiivisuuden tuhoa ja uutta puhdasta alkua.Siunattua paastoa!

#729 Re:

19.03.2012 22:44

#728: -

OI, kiitos samoin!!!!!!

#730 tuota noin:

12.08.2013 20:13

#729: - Re:

mitenköhän rikospoliisi ja oikeusasiamies suhtautuivat hänen (Jukka-Pekka Wuorikoski) kanteluihin? Pidetettiinkö joku?

#731 Kauheaa

12.08.2013 20:20

#730: - tuota noin:

ettei vain kansakunta tuhoa juuriaan tällaisilla toimilla, aina valpas Jukka-Pekka Wuorikoski kärppänä vahtii