Nuuskan myynti lailliseksi Suomessa!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Nuuskan myynti lailliseksi Suomessa!.

Tomi Honkamäki
Vieras

#226 nuuskaa jenkeistä

27.09.2010 12:41

Moi,Oon ite tilannu jenkeistä nuuskaa on paljon parempaa kun swedu nuuska. maksaa n3-4€ purkki.

Vieras

#227 Re: happoa joka muistuttaa lasinsiruja? :D

27.09.2010 12:49

Vieras

#228 Re: idarit

27.09.2010 12:54

#134: joonas lind - idarit

Nuuskassa ei ole lasinsiruja PISTE.Kirjoitit että ei se muuten imeytyis.onx kaikessa mikä imeytyy ihmiseen esim erilaisissa ravitoaineissa lasia?ja onko suusta imeytyvissä lääkkeissä esim nitrossa ja joissain vahvoissa kipulääkkeissä lasia?Herätkää

SebauS
Vieras

#229

29.09.2010 13:06

Turha ees keskustella täällä. Suomestahan on tulossa savuton maa. Ei onnistu
nuuskaa suomeen
Vieras

#230

29.09.2010 21:50

itse käytän nuuskaa ja sitä on vittumaista hakea laivalta tupakoitsijat voivat mennä lähimpään siwaan ja ostaa askin röökiä kun taas meidän nuuskaajien täytyy ostaa pakastimet sitä täyteen,NUUSKA KAUPPOJEN KYLMÄHYLLYLLE!On myös pakko sanoa tohon lasinsiru juttuun että kuka vitun pelle luulee että nutussa on lasinsirui?allekirjoitan!

Vieras

#231 Valoja päälle

30.09.2010 23:07

Nuuskassa ei ole lasinsiruja! Nuuskan käytöstä ei ole haittaa kenellekään muulle kuin nuuskaajalle. Nuuskan ja suusyövän välille ei ole todistettu mitään yhteyttä. Nuuska ei ole läheskään niin haitallista kuin tupakointi, joka haittaa myös muita kuin itse tupakoitsijaa. Jos nuuskan myynti laillistettaisiin suomessa niin useat tupakoitsijat siirtyisivät nuuskan käyttöön, (itse ainakin tunnen useita jotka vaihtaisivat tupakoimisesta nuuskan käyttöön jos sitä saisi suomesta) jolloin tupakoitsevien henkilöiden terveydenhoitoon kuluisi paljon vähemmän rahaa. Ruotsissa on yli miljoona nuuskan käyttöjää ja silti EU:n alhaisin syöpäkuolleisuus. Tietenkin olisi hyvä jos kaikki paha saataisiin karsittua pois suomesta, mutta eikö kannattaisi karsia pahimmat ensin, kuten tupakka, alkoholi ja esimerkiksi roskaruoka joka on myös huomattavasti suurempi terveysriski kuin nuuska.
Nuuskaa vuodesta 1993
Vieras

#232 Sikarikerhon päätös kumottava

01.10.2010 20:23

Kauheeta holhousta ja kateellisten diipadaapailua . Jos nuuskaa ei olis koskaan kielletty olisi sen suosi melko varmasti paljon nykyistä vähäisempää... Kun menette lounaale/kahville katsokaapa huviksenne P-paikan ja ulko oven välistä osuutta(on monessa paikassa aika monta "mälliä" ).Tuosta voi päätellä jotain...
Vieras

#233 Re:

01.10.2010 20:27

#16: kalle kallisto -  

 OTA URPO asiasta selvää ennen kuin kirjoitat MITÄÄN....

Kurt Russel
Vieras

#234

06.10.2010 23:27

Hemmetin lätkä-ossit kun nuuskaatte!!ei mitään järkeä nuuskassa.toisin kuin alkoholin vaikutuksen alaisena tapahtuu iloisia asioita mm.rumatkin voi saada seksiä,yllättäviä lapsia pistetään aluille,sosiaalinen kanssakäyminen lisääntyy ja lähentää ihmisiä,deekut saa pulloista rahoja = elantonsa/jokapäiväisen pullonsa..mietikääpä sitä! mielummmi tumut pullosta kuin satsit nutusta ps. myyn nuuskaa 6e/purkki!
Douglas "Dogy" Mitchell
Vieras

#235

12.10.2010 19:46

Hi my Finn friends.

I heard what happened at your country! They even more tightened tobacco law, and also these assholes of your parlament, who know no shit about anything, removed person right to order goods for him/herself via internet.

What an jackass government you have. Feels sorry for that.

Free of import / export snus , and shut your mouth councelors.

-Dogy
-nn
Vieras

#236 nuuska on vaarallista

20.10.2010 13:29

Vaikka nuuska on terveellisempää kuin tupakka, terveellistä se ei ole. Humpuukkia ovat myös väitteet, että nuuskaaminen vähentäisi tupakointia. Päinvastoin! Nuuskan salliminen pahentaisi tupakkaongelmaa, varsinkin kun keskivertotupakkaihminen ei suomessa enää osaa nuuskaa kaivata. Saako ihminen ehdointahdoin vaurioittaa terveyttään? Ei niin kauan kuin terveyden huolto maksetaan julkisesta kukkarosta. Terveydenhuoltokulut tulee ainakin osaltaan leipoa terveyttä alentavien tuotteiden hintaan. Vähentää kulutusta, käyttäjät maksavat oman terveydenhuoltonsa, vastaanotolle pääsee nopeasti kun rahaa riittää. Sokerille, viinalle ja nuuskalle haittavero! Ei liene vaikea laskea kuinka paljon kustannuksia esimerkiksi karkkipusseista yhteiskunnalle tulee.
Vieras

#237 Re: Ja vielä jatkuu

21.10.2010 10:26

#207: Waenikka Pete - Ja vielä jatkuu 

 joka ei ole snussia vaan snuffia täysin eri tuote. ota selvää asioista ennen kuin avaudut.

makla
Vieras

#238 EU

21.10.2010 11:48

käykääs nuuska miehet ja naiset täyttämässä

http://eusnus.se/petition/
Vieras

#239 Re: Re: Ja vielä jatkuu

21.10.2010 12:03

#237: Vieras - Re: Ja vielä jatkuu 

sorry ois kannatanut lukea kirjoituksesi ensin

 

Jeesus Nasaretilainen
Espoo

#240 Lailliseksi vaan

21.10.2010 19:51

Miksei lailliseksi? Nuuskasta ei tule savua ;).
snus4eu
Vieras

#241 nuuska lailliseksi eu;ssa

26.10.2010 22:53

HUOM , HUOM

Lisätkää nimenne myös tähän adressiin http://eusnus.se/petition/

SNUSPOWER
Vieras

#242 Nuuska

28.10.2010 18:23

Kyllä, nuuska pitäisi ehdottomasti pistää suomessa myyntiin. Inhottavaa tosin lähteä aina risteilylle hakemaan sitä nuuskaa, kun voisi mennä lähikauppaan ja napata hyllyltä pari punua/patteria "________" (lisää lempinuuskasi). Ja nyt viellä tuli se että saa vaan sen 3 patteria ostaa laivalta, voi ziisys.
pallohuuli
Vieras

#243 Nuuskamies on erimies

02.11.2010 19:01

Myös rasvainen ruoka pitäisi kieltää jos nuuskan kieltoa perustellaan sillä että sen käytöstä aiheutuu terveydenhuolto menoja. Läskit ihmiset ei edes maksa mitään ylimääräistä veroa noista mässäilyistä, jotka kattaisi ne kulut, nuuskamiehet on täysin valmiit maksamaan omat sairakulunsa veroina jos nuuskan myynti olisi sallittua.

Mutta näiden läskien ministereiden on niin helppoa kieltää nuuska kun sitä ei kukaan itse käytä ja kukkahattutädit on kertonyt miten vaarallista ja yököttävää sen käyttö on. Tupakan tai rasvaisten ruokien myyntiä ei voi kieltää kun nää samat kekkulit vetelee ite spaddua sielä eduskunnassa ja mässäilee minkä kerkiää, helpompaa kieltää sellainen nautinto mitä ei itse kaipaa.

Ei voi kuin toivoa että joku jolla on vielä järkeä päässä viheltää tän pelin poikki ja tälläset lait kumotaan.

Hankalaa on nuuskaajan elämä kun vielä rikollinen tehdään kaiken sen vaivan jälkeen kun purkin nuuskaa saa jostain haalittua:(
Kelol
Vieras

#244

11.11.2010 02:28

Nuuska on parempi kuin tupakka, vetäkää mielummin vaikka heroiinia kuin tupakkaa niin ei meidän muiden tarvitse kärsiä passiivisesti. Allekirjoitan.
Vieras

#245 Re:

23.11.2010 10:18

#23: Miika-Matias Kiminki -  

Olisi mielenkiintoista nähdä tutkittua tietoa siitä, että nuuska aiheuttaa syöpää. Ainoastaan Sudanissa tehdyissä tutkimuksissa on tämä todettu epidemiologisesti; sudanilainen nuuska sisältää runsaasti karsinogeenejä. Jos ruotsalainen nuuska aiheuttaisi syöpää, miksi Ruotsissa ei ole valtavaa suu- tai kurkunpääsyöpäepidemiaa? Tosiasiassa nuuskan syöpää aiheuttava potentiaali on minimaalinen verrattuna savukkeisiin, suusyövän kohdalla n. 1 tapaus 200 000 käyttövuotta kohden. Ongelma on ientulehdukset ja nikotiiniriippuvuus ja sen aiheuttamat haitat, kuten savukkeissakin. Nuuska on siis pienempi paha kuin savukkeet, mutta ei haitaton.

Nikke
Vieras

#246

29.11.2010 16:43

Nuuskan laillistamisesta on pelkkää hyötyä! Se on parempi vaihtoehto savukkeille.
Hyödymme taloudellisesti, kansalaiset ovat tyytyväisempiä sekä kansanterveytemme saattaisi jopa parantua! Itse Olen päässyt eroon savukkeista ja niihin sorruinkin vain sen takia kun kokeilin kun en ollut nuuskannut pitkään aikaan.
Nuuskan lailliseksi!
pillupäät
Vieras

#247

01.12.2010 13:10

ootte pällejä hommatkaa auto ja menkää ruottin puolelle ostamaan nuuskaa. mutta te itkette et ei vittu lasinsiruja apuuvaaa hajottakaa kaljapullo ja laittaakaa ne sirut perseesenne nii tunnette miltä nuuskaaminen tuntuu.... HOLD YOUR HORSES MOTHER FUCKERS
Vieras
Vieras

#248 Re:

15.12.2010 09:28

#247: pillupäät -  

 helpottiko pikkupoikaa

Ettan siwasta v. 2015
Vieras

#249

20.12.2010 23:42

Suoraan sanottuna vi*uttaa joidenkin ihmisten ennakkoluuloinen suhtautuminen nuuskaan asiasta sen enempää tietämättä. "Lopeta ihmeessä, saat vielä huuli/suusyövän" "Hyi, miten voit laittaa tota suuhus, ite en laittas mistään hinnasta (samaan aikaan kysyjä sytyttää kessun palamaan". Todella moni ei tiedä esim. sitä että tupakoitsijalla on suurempi riski saada suu/huulisyöpä kuin nuuskaajalla."
Riippuvuus joka nikotiinista syntyy on todella yksilöllistä:
Itse poltin n. 5-6 vuotta kunnes lopetin ja aloitin nuuskan käytön. Yli 2,5vuotta olen ollut polttamatta ja tästä ajasta olen nuuskaa käyttänyt ehkä n. 1,5 vuotta eri pituisina jaksoina. (Tähän on eniten vaikuttanut nuuskan saatavuus mikä on ollut heikko yleisesti ottaen.) Tällä hetkellä "könöt" loppu ja ei mitään tietoa millon taas saa jostain. Kessua en missään nimessä ala polttamaan enkä muitakaan "nikotiinikorvaustuotteita". Ei tämä puutostila ainakaan itseäni hulluuden partaalle aja.
Mitään hyvää syytähän tuolle "könön" käytölle ei ole, omalla kohdalla se vaan on sellainen tapa. I'm out.
Nuuskaa Suomeen Tupakat pois
Vieras

#250 Haloo...

09.01.2011 03:24

Voin sanoo tällee faktana että nuuskassa ei todellakaan ole niitä lasinsiruja ja itse en oo ainakaa mitää suolaa näyttävää kama tossa purkin sisällöss' huomannut , mutta myönnä sen että eihän nuuskakaan ole terveellistä mutta kun mietitään nuuskan hyödyt esim. voitte istua mällihuulesa sisällä ja töissä teillä ei mene aikaan tupakka tauoille kun teette mälli huulessa sen homman ja onhan se urheilijoidenkin piireissä mielekkäämmän näköistä jos ne juoksee lenkit mällit poskessa kun että vetäisivät lenkillä kessua. Ja se joka sanoi että alaikäiset nuuskaavat enemmän mutta kumoan tuon väitteen heti koska itse olen 18 ja kyllä sen oon huomannu että kyllä ne kessut palaa siellä enemmän kun mällit ei mulla muuta ja Allekirjoitin ja odottelen jos nuuskat tulisivat takaisin suomeen ! ps poliisit itekkin käyttävät nuuskaa ja varmaan haluaisivat ne ennemmin suomeenkuin kessut!