PAKILANTIEN JALANKULKIJOIDEN LIIKKUMINEN TURVALLISEKSI


Vieras

#26

18.01.2012 18:34

Onneksi suojelusenkeli istui olkapäällä!
japi

#27 Re:

18.01.2012 22:00

#24: -

Totta on, että Kyläkunnantien risteyksessä ei autoilijat pysähdy vaikka toinen auto seisoo suojatien edessä. Muutamia kertoja laskin että kymmenenkin autoa ajoi vauhdilla ohitseni kun odottelin, että pääsen kääntymään kehä1 suunnasta s-marketille. Hyvä, että yksi auto kymmenestä edes hidasti ko suojatien edessä. Käsitämätöntä välinpitämättömyyttä autoilijoilta! Kannatan ehdottomsti valoja kyseiseen risteykseen. varsinkin kun halkosuontielle suunnitellaan 49 uutta asuntoa kirkonmäelle ja liikenne tulee vaan lisääntymään Pakilan kaduilla.

Surullinen

#28 Re: =(

18.01.2012 23:25

#12: -

Olen todella pahoillani menetyksestäsi. Voimia!

Huolestunut

#29 Re: PAKILANTIEN TURVALLISUUS

19.01.2012 13:44

#1: PAKILAN ASUKKI - PAKILANTIEN TURVALLISUUS

Pakilantie jatkuu Tuusulantien ylitse Oulunkylään. Siellä on heti Tuusulantien jälkeen hyvin samanlainen tilanne. Mestarientien ja Käskynhaltijantien risteyksestä tuli erittäin paljon kommentteja Kerro kartalla - sivustolla viime vuonna, kun Oulunkylän uutta kaavaahdotusta kommentoitiin. Kyse lienee siitä, että koko Kehä I sisäpuolinen liikenne on tukossa ja vaarallista. Läpiajoliikenne lisääntyy, liikenne tukkii rauhalliset kaupuninosakadut ja aiheuttaa vaaratilanteita. YHDISTETÄÄN voimat ja käydään pohjoisten kaupunosien puolesta taistoon liikenenturvallisuuden lisäämiseksi laajasti!! Pakilantielle ja siitä eteenpäin Käskynhaltijantielle ajohidasteita, paremmin merkittyjä suojateitäm teidenkavennuksi, varoituskolmioita ja liikennevaloja lisää.


Vieras

#30 Re: PAKILANTIEN TURVALLISUUS

19.01.2012 13:48

#1: PAKILAN ASUKKI - PAKILANTIEN TURVALLISUUS

Liikennevalot valiutettavasti usein myös kiihdyttävät liikennettä, kun on ehdittävä ajaa ennen kuin vaihtuu punaisiksi. Parempi olisi tehdä kavennuksia, hidasteita, töyssyjä, nopeusnäyttöjä ja lisätä valvontaa. Läpiajoliikennettä olisi vähennettä ja ohjattava selkeästi koko Kehä I sisäpuolisella alueella. Samantyyppisiä liikenteellisiävaarallisia kohtia on esim. Käskynhalötijantienkin varrella runsaasti ja Oulunkylän liikuntapuiston liikenen siellä

Vieras

#31 Liikennevalot

20.01.2012 11:23

Ikävä tapaus eikä varmaan ainut. Ehkä olisi järkevää poistaa suojatie kokonaan Lepolantien kohdalta
ja kulkea jo olemassa olevien suojateiden kautta joissa jo on liikennevalot. Matkaahan ei tule juuri mitään lisää.

Vieras

#32

20.01.2012 12:08

Asiaa.
Olen ollut kaksi kertaa 3 viikon sisällä samassa, ikävässä,paikassa toteamassa saman läpiajon.
Verrattuna muihin kuntiin tuollaisella paikalla, siis Lepolantieltä yli Tebarin risteyksen olisi jo pitkään ollut sekä hidasteet + keltaiset varoitusvilkut aina koulujen alkamisen ja loppumisen aikaan.
o.poikolainen

Vieras

#33

20.01.2012 17:01

On hyvä että tällaisiin vaaratilanteisiin
Otetaan yhdessä kantaa. Toivon että saadaan
parannusta jalankulkijoiden likkumisen
turvaamiseksi. Tällaiseen tilanteeseen olen itse
joutunut pari kertaa Tukholmankadulla, toisella kertaa
oli kysymyksessä vielä HKL-bussi, ei liikennevaloja.

Vieras

#34

21.01.2012 11:07

Tosi tärkeä asia!
Pakilan asukas

#35 Pakila Seuran oma keskustelufoorumi aiheesta

21.01.2012 18:45

Osoitteessa http://kaupunginosat.net/pakila/index.php

Vartti ke 18.1 sivu 5

Itsekkäät autoilijat vaaraksi Pakilantiellä artikkeli. Nettiin on avattu adressi osoitteessa http://www.adressit.com/ otsikolla Pakilantien jalankulkijoiden liikkuminen turvalliseksi. Artikkelissa kerrotaan myös muutosehdotuksesta, jota Pakila Seurakin kannattaa. Missähän sekin näkyy näillä seuran sivuilla? Ollaanko talviunilla.

Adressiin yhteydessä on myös kommenttipalsta, josta oli pakko ottaa yksi lainaus:

PAKILAN ASUKKI - PAKILANTIEN TURVALLISUUS
Joo. Laitetaan vaan joka risteykseen valot ja hidastimet. Sillähän se asia hoituu? Miettikää nyt hyvät ihmiset ensinnäkin mikä on ongelma. Ei ongelma ole valot, vaan ihmisten välinpitämättömyys jota ei valoilla ratkaista. Aina on ihmisiä jotka eivät välitä esim valoista, koska niitä on jo nyt ihan liikaa ja ihan turhissa risteyksissä. Voi käydä niin, että ihmiset tuudittautuvat valojen tuomaan turvallisuudentunteeseen, ja se voi koitua kohtaloksi koska joku aina ajaa 'vanhoilla vihreillä'. Mielestäni valot ja hidasteet eivät korjaa mitään. Ongelma vain siirtyy jonnekin muualle, missä voi ajaa kovempaa, koska ihan varmasti se kiire otetaan sitten muualla takasin. Hidasteet ovat todellinen ongelma myös hälytysajoneuvoille, avunsaanti voi hidastua ratkaisevalla tavalla.

Tätä samaa olen yrittänyt viestiä monta kertaa. Kaikki hilavitkuttimet ja esteet voidaan rakentaa. Missä on tämä pidemmän tähtäimen suunnitelma ja toimet luoda toisenlainen liikennekulttuuri, jossa jalankulkija tai pyöräilijä tai rollaattorimummo huomioidaan ja heitä kunnioitetaan. Mitä me itse voimme tehdä. Korostan vielä, että pääosin me pakilalaiset/paloheinälaiset käytäme näitä katuja.

Bussi 66 marraskuussa iltapäivän ruuhka-aikaan menossa Paloheinän majan päätepysäkille. Pysähtyi Lepolan tien risteyksessä, käänsi ajoneuvoa hieman vasemmalle ja tukki vasemmalta viereiseltä kaistalta mahdollisen auton tulon. Suojatietä bussin edestä sitten köpötti kaksi vanhusta vasemmalle apteekkiin, postiin tai minne olivatkin menossa. Olisi pitänyt ottaa aika, paikka ja laittaa palaute kuljettajan hienosta tilannetajusta. Antaa tietä mutta varmistaa myös, että suojatie on suojainen.

Liikenneturva (Liikenneturva, Sitratie 7, PL 29, 00421 Helsinki). Onko ao. toimija autoilijoiden vai jalankulkijoiden/pyöräilijöiden asialla. Mainokset ovat sitä luokkaa, että hirvittää. On Häkkinen: onko turvavyö kiinni tai uusin mainos, jossa nuori mies tekee uskaliaan uimahypyn altaaseen, jossa ei ole vettä. Karmivaa. Ja viesti onko turvavyö kiinni. Ei niinkuin kiinnosta pätkääkään autoilija, jolla turvavyö ei ole kiinni. Saa mennä sinne minne on mennäkseen. MIKSI Liikenneturva ei kiinnitä huomiota näihin suojatie/kunnioita/anna tilaa/asennemuutos/yms. juttuihin. Kyrsii!

Pakilan asukas

Vieras

#36

21.01.2012 21:25


liikenne valot on ehdoton ratkaisu.
Terveisin Eljas Kukkola

Vieras

#37

22.01.2012 00:21

Minulla ei ole 4.- 9. vuotiasta lasta,mutta olen meinannut itse jäädä auton alle,kun olen kyläkunnantietä ylittänyt. Näin punaisen auton tulevan kohti maunulasta päin,mutta koska se selkeästi hidasti,oletin sen pysähtyvän. Keskellä tietä oli lisäkseni nuori (noin.7 v.) lapsi ja eläkeiässä oleva mies,kun kuski alkoi painaa kaasua ja tulla varoittamatta päin. Jos en olisi huudahtanut lapselle ja työntänyt vanhusta nopeasti eteenpäin,olisimme kaikki saaneet pahoja vammoja törmäyksestä. En enhtinyt nähdä rekisteriä,mutta autoa ajoi noin 18-25 vuotias nuori mies ja auto oli vanhan näköinen punainen (luultavasti)toyota.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

23.01.2012 11:16


Jepulis

#39

24.01.2012 11:53

Minä luulen että osaksi tämä holtiton ajo-ongelma on noiden isojen väylien syytä. Niissähän ei ole juurikaan liikenteen valvontaa poliisin puolesta. Ajonopeudet ovat mitä ovat ja puskurissa roikutaan. Eihän tuo välinpitämätön ajotyyli kehätielle jää, vaan rampista jatketaan samalla tyylillä. Helsinki tarvitsisi kokonaisuutena ryhtiliikkeen. Reilut sakot vaan, jos ei anna tilaa suojateille pyrkiville jalankulkijoille.

Vieras

#40 Itsekkyyttä kaikki tyynni!

25.01.2012 10:38

Kun meistä jokainen kunnioittaa toista ihmistä ja käyttäytyy sen mukaisesti, niin ei tarvita korotettuja suojateitä, hidasteita yms. Kun jokainen menee itseensä ja kunnioittaa liikennesääntöjä, niin varoja säästyy vielä paljon tärkeämpään; sosiaalikulut - perheet- vanhukset - sairaat. Surullista joutua työntämään yhteisiä varoja tällaiseen, kun asia hoituu sillä, että ajetaan liikennesääntöjen ja nopeusrajoitusten mukaan, tilanteet huomioiden. Turha kiire pois - se voi loppua todella ikävällä tavalla ja sitten ei ole enää kiire minnekään!

Vieras

#41 Re: Re: Liikennevalojako lisää ?

25.01.2012 14:56

#14: juunas - Re: Liikennevalojako lisää ? 

 Juuri siitä kyläkunnantien ja pakilantien risteyksestä on n. 20m Kehä 1:sen rampin liiikennevaloihin, kokeilkaa mennä siitä yli


Vieras

#42 Asennekysymys?

26.01.2012 12:50

Nopeusrajoitus ei takaa, että ajetaan sen mukaan. Itse autoa ajavana, julkisilla liikkuvana ja erityisesti jalan kulkiessa, minua ärsyttää suunnattomasti Pakilantietä ylittäessä, että osa autoilijoista ei ollenkaan piittaa jalankulkijoista. Jos olen astumassa suojatielle, jossa ei ole välikoroketta eikä valoja, en saa tietä. Autot eivät pysähdy, vaikkka olen puolivälissä ylittämässä. Autokoulussa on opetettu, että jalankulkijaa täytyy väistää eli pysähtyä, jos jalankulkija on astunut suojatielle. Minun pitäisi aina odottaa, että koko pitkä letka ajaa ohi, ennenkuin voin lähteä ylittämään tietä. Yksi kaksi autoa on eri asia, voin odottaa. Pakilantieltä puuttuvat hidasteet, siksi siinä ajetaan liian suurilla nopeuksilla. Olen monesti nähnyt, miten kaahataan. Minulla on kouluikäiset lapset Paloheinän ala-asteella, ja olen joutunut monta kertaa muistuttamaan lapsiani, ettei suojatiehen tai liikevaloihin voi luottaa. Ja olen varma, että suurin osa näistä Pakilantien, Paloheinäntien ja Kuusimiehentien autoilijoista asuvat tällä alueella. Ja monilla on lapsiakin. Miksi sitten kaahataan? Onneksi joukkoon mahtuu muutama järkevä ja kohtelias sääntöjen noudattaja. Myös jalankulkijoiden pitää muistaa käyttää pimeällä heijastinta. Usein näkee, että mennään mustissa ilman heijastinta. Autoilijiolla ei ole mitään mahdollisuutta havaita jalankulkijaa ajoissa pimeässä, vaikka nopeus olisi oikea.


Vieras

#43 Lisää liikennettä alueelle

28.01.2012 14:30

Tänään oli Hesarissa kirjoitus Paloheinän parkkialueiden lisäämisestä hiihtäjien tarpeita vastaamaan, eli liikennevirta Pakilantiellä ei ainakaan vähenny. Pian alkanee myös Pakilan kirkon ja Namikan viereisen metsikön rakentaminen, johon rakennuttaja on hakenut poikkeuslupaa saadakseen rakentaa suuremman määrän asuntoja kuin asemakaava sallii. Ja tämä tulee lisäämään liikennettä Pakilan ala-asteen läheisyydessä. Mikä on suunnitelma tämän liikennevirran suhteen? Löytyykö Pakilasta ryhtiliikettä myös tälle asialle, joka koskee erityisesti koululaisten turvallisuutta? Alkon vastustaminenhan sai alikaan melkein kansanliikkeen, perusteluna liikennemäärän kasvu.
Surullinen näky

#44 Tiiistaina ajettiin taas yli

29.11.2013 14:48

Tiistaina 26.11. alkuillasta autoilija ajoi yli kaksi vanhusta siinä Pakilan VPK:n luona suojatiellä. Mies tuli konepellin yli lasista sisään. Verta oli paljon. Mummo sai pienemmät kolhut.

Helsingin poliisi ei tiedottanut onnettomuudesta päivittäistiedotteissaan eikä se näin ollen ole tullut lehdistöön.

Vieras

#45 Hätävarjelua

09.01.2014 21:52

Hei, toivoisin tähän jo vanhaan ehdotukseen hieman tolkkua.
Ihmiset itsekkäästi toivovat juuri siihen "meidän risteykseen" ties mitä hidasteita muutenkin nykyään huonosti toimivalle tieosuudelle.
Liikennemääriä ja sen myötä vaaratilanteita lisää huono tai oikeammin liian tiheän rakentamisen salliva kaava, joka on johtanut Pakilan sekä Paloheinän alueiden ylirakentamiseen.
Ratkaisuna näkisin alikulkutunnelien, kuten Teboilin luona, rakentamisen ja julkisten liikenneyhteyksien kehittämisen.