Vetoomus Rimminkankaankoulun opiskelu- ja työturvallisuudesta

Muuttolaatikoita pakkaava

#26 POIS MUUTTO EDESSÄ

01.02.2012 17:24

Ala-asteen remontti ei ole onnistunut ja sen näkee lapsemme ihoreaktiosta, sekä keuhkojen tilanteen huonontumisesta. Sisäurheilu mahdollisuuksia täällä ei hänelle ole myöskään. Hirvittää ajatuskin jatkaa lapsiemme koulunkäyntiä pudiksen "remontoiduissa" ja "terveissä" kouluissa. Olemmekin tehneet päätöksen muuttaa Ouluun. Kevät on kuitenkin vielä kärsittävä verta valuvasta ihosta!!!!
kauhistunut

#27 jäähalli vai uusi koulu????

01.02.2012 17:39

voisko rimmin oppilaat siirtää tulevaan uuteen jäähalliin opiskelemaan? ilmahan ois siellä varmaan ihan raitis. Vai löytyykö enään nuoria,jotka jaksavat pelata kun rimmin sisäilman laatu on jo pilannut nuorten keuhkot? käyttäkää päättäjät järkeä mikä on tällä hetkellä tärkeämpää koulu vai jäähalli??
Yhteistyöllä!!!

#28 Nyt ei saa luovuttaa

01.02.2012 19:20

Meidän oppilaiden vanhempien on oltava tarkkana "lupausten" kanssa. Mustaa valkoisella ja päivämääriä!

Vieras

03.02.2012 08:41

Nyt aletaan jotain tekemään.. Eilen tuli wilman kautta viesti. Osa opetuksesta siirtyy hilturantaan.
Nykyinen rimmiläinen

#30 Hehheh

08.02.2012 17:18

Eipä se auta jos on päivässä yksi tai kaksikin tuntia hilturannassa- ihan samalla tavalla se pää tulee kipeäksi sitten näinä kolmena tai kahtena tuntina, jotka vietetään koulussa ja miksi ihmeessä nämä oireilevat oppilaat vain siirretään kokonaan pois myrkyllisistä tiloista- meitä oireileviahan tulee aina vain lisää ja onko se sitten hyvä, että ne jotka eivät oireile/ oireilevat "liian vähän" jäävät rimmille opiskelemaan edelleen saastuneissa tiloissa? Muutamissa luokissa suoraansanottuna haisee oudolta ja heti alkaa päätä särkeä. Välillä on myös sydämentykytyksiä ja huimausta. Ei voi olla kovin terveellistä? :) Lisäksi nuo keskittymisvaikeudet on ihan omaa luokkaansa. Lisäksi silmiä kirvelee ja kuivaa, tulee ihottumia ja kaikkea muuta ja kaikenlisäksi tämä kaikki loppuu lomilla! Liikuntahallilla ihan sama juttu.

Mitäpä sitä turhaa noita kalliita remontteja koko ajan tekemään, pitkällä tähtäimellä tulisi halvemmaksikin pistää koko koulu maantasalle ja rakentaa kerralla uusi sellaisista materiaaleista, jotka ei ala heti aiheuttaa mitään tuonne sisäilmaan.

Ps. Kumma juttu, että nämä päättäjät eivät tätä tajua jos lapsikin tajuaa. ;)
homekylän asukas

#31 hometta koulussa ja hometta kotona

16.02.2012 08:35

Onneksi osa pääsee kotiin turvaan koulun sisäilmaongelmaa, kun osa joutuu olosuhteiden pakosta vielä asumaan pudiksen homeisissa vuokra-asunnoissa. Miettikääpä näitä oppilaita, minkälaiset oireet heillä on tai heidän vanhemmillaan. Oppilaathan eivät ole koulussa kuin max. 6 tuntia ja loput ajasta he saavat olla turvallisessa sisäilmassa. Entäpä mitä oikeuksia saavat nämä jotka joutuvat olemaan 24 tuntia homeisessa sisäilmassa?? Kokemuksen perusteella ei mitään. Asuntoja ei rempata ja koulut on homeessa.. todellinen "luonnostaan" tunnettu kyläpahanen eli homeestaan tunnettu pudis.