Hoitohenkilökunta lakkoon!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Hoitohenkilökunta lakkoon!.

K V
OULU

13.02.2007 12:26

Sairaanhoitajien edunvalvonnan kaikkinainen olemattomuus ja terveydenhuollon päättäjien julkeus ovat aiheuttaneet sen, että sairaanhoitajien tulotaso on kansallinen häpeäpilkku.
Moni hoitohenkilökuntaan kuuluva huippuosaaja elää kädestä suuhun.

Työnantaja käyttää röyhkeästi hyväkseen hoitajien vastuuntuntoa ja työmoraalia.

Vakaan käsitykseni mukaan minkään muun ammattikunnan kohdalla epätasapaino työn vaativuuden ja kuormittavuuden ja palkkauksen välillä ei ole näin räikeässä epätasapainossa.

Kaikella on hintansa. Hoitajien asianmukaiset palkat olisivat vain osa muutoinkin huomattavia terveydenhoitokustannuksia.

Mistä rahat ? - Ehdotan ankarampaa politiikkaa sosiaalietuuksien suhteen. Aikuisia koskien tulisi miettiä mikä todella on välttämätöntä. Esim. vuokratuki, joka mahdollistaa vapaamarkkina yksiössä asumisen, on selkeää tuhlausta !

###

Mainittakoon, että kukaan lähiomaiseni ei ole sairaanhoitaja. Vastaavasti kiitollisena potilaana olen ollut pahoillani heidän puolestaan.
Tapani Joensuu
Kuru

01.03.2007 10:17

Kyllä rahaa löytyy ja siinä sivussa uusia työpaikkojakin on saatu hallituskauden aikana luotua yli 200 000. Että älkääpäs valittako! Otetaan esimerkki:

Valtio on jakanut miljardin (lue: 6 miljardia markkaa)riihikuivaa Fortumin optiorälssille pelkästään viimevuodelta. Uusia työpaikkoja on syntynyt Baltianmaiden ohella Aasiaan kuin sieniä sateella;turha lieneen edes luetella niiden firmojen lukumäärää. Ymmärrettävästi kun hminen sairastuu ei ensimmäiseksi tule mieleen kierrättää häntä Aasiaan saamaan apua.

Tottakai työnantaja käyttää röyhkeästi hyväkseen hoitajien vastuuntuntoa ja työmoraalia.Se kuuluu ajan henkeen. Nyt jos koskaan olisi aika käyttää sitä kuuluisaa lakkoasetta; muuten käy niin kuten jo pitkään on kaavailtu;tuodaan se kuuluisa kiinalainen työihme tänne Suomeen. Sairaanhoitoala kun on kansainvälistynyt hurjaa vauhtia.

Totuus on että meillä on huono ja heikko etujärjestö. Suurinpina ongelmina se listaa sukupuolten välisestä palkkaerosta kun pitäisi puhua YHTEISESTÄ EDUSTA.
Sen johto on ostettu palvelemaan muita kuin sairaanhoidon ammattilaisten etua. Miksi muuten ala olisi tämänlaisessa palkkakuopassa työmäärään nähden?

Oikea nainen tai oikea mies oikealle paikalle ja barrikaadeille ystävät, muuten mikään EI MUUTU!!!

Hoitotyötä 35 vuotta takana

#3 Hoitohenkilökunta lakkoon

02.10.2019 16:30

Hoitajat ovat Suomessa stressaantunein ja uupunein ammattikunta. Se näkyy esimerkiksi siinä, kun moni hoitaja ei jaksa tehdä 100% työaikaa ja sairauspoissaololuvut ovat korkeita. Liian moni hoitaja vaihtaa ammattia tai siirtyy muihin työtehtäviin. Hoitajien määrä eri työpisteissä on huomattavasti pienempi kuin muissa Pohjoismaissa. Vaikka hoitajamitoituksesta on puhuttu vuosikausia siihen ei ole saatu korjausta. Hoitajien työ muuttuu koko ajan kiireisemmäksi ja vaatimustaso nousee. Lääketentin vaatimustaso nousee vuosi vuodelta. Hoitajat kuuluvat Suomessa alipalkattuihin vaikka koulutus on pitkä ja vaativa. Suomessa ei hoitotyötä arvosteta tarpeeksi vaikka hoitajaa ei voi ainakaan vielä korvata robotti tai tietokone.