Kuuluuko Suomi neitsyt Marialle, Luciferille vai Jumalalle?

amanda

#1

04.12.2012 20:57

Jumala on ostanut jokaisen suomalaisenkin itselleen Poikansa kalliilla verellä yli 2000 vuotta sitten Golgatalla. Ja Hänelle me kuulumme!

Vieras

#2

04.12.2012 22:13

Suomi kuuluu suomalaisille,ei adressissa mainituille satuolennoille.
juuuuuli

#3 Re:

04.12.2012 22:48

#2: -

Viisauden sanat! sitä mieki naureskellen mietin ku tän luin:DDD

Lucifer

#4 Harhaanjohtava adressi!

05.12.2012 03:23

Itse tulin tänne allekirjottaakseni tämän nimissäni, mutta tämähän on Jessen porukoiden työtä! Eikös teillä ollut joku 6. käsky valehtelemisesta? No mikäs siinä, tervetuloa vaan helvettiin, Jouko ja muut Jeesus-huijatut.
Liza

#5

05.12.2012 07:19

#1: amanda -

Jeesus Kristus on Herra! Allekirjoitin minäkin tämän adressin, vaikken rukouksessa ja paastossa, mutta osallistun laittamalla allekirjoitukseni edes tämän asian puolesta. Jumala on Hyvä, Jokainen polvi notkistuu kerran Hänen edessään ja jokaisen on kerran tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra! Hyvää itsenäisyyspäivänn aattoa ja joulujuhlan odotusaikaa kaikille ja pankaamme toivomme Herraan!

VALOA

#6 Matt. 3:

05.12.2012 08:48

10. Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
11. Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
12. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."
Jouto Piuha

#7 Tärähtäneiden hommia

05.12.2012 09:55

Tämä adressi on nähdäkseni tiettyjen tärähtäneiden mielikuvitusolentoihin uskojien mielenosoituksellinen vastaisku kahta muuta mielikuvitusolentoihin uskovien höppänöiden ryhmittymää vastaan. Suomi on vapaa maa, joten tällaisia fantasiatuotantoon kuuluvia höpötyksiä siis tehdään eri tahoilta. Noilla manauksilla, loitsuilla ja vihkimiseillä ei ole mitään merkitystä todellisessa elämässä, mutta tärähtäneiden fantasiamaailmassa niillä näyttää heille olevan.
Eri asia olisi jos jonkin mainitun ryhmittymän intoilut menisivät fyysisen väkivallan puolelle. Sellaisiakin on tuommoisten tärähtäneiden (hurahtaneiden) joukoissa.
tiituska

#8 Jeesus on Herra

05.12.2012 11:53

Herra anna viisautta näillekin harhaanjohdetuille raukoille.Suomi kuuluu Jeesukselle loppupeleissä.
Jamppi

#9 Valitse Jeesus,valitse ikuinen elämä

05.12.2012 12:52

Suomi kuuluu Jeesukselle.Toivottavasti myös mahdollisimman monet suomalaiset.Raamatussa kuitenkin sanotaan,että vain ne jotka ovat vastaanottaneet Jeesuksen Vapahtajakseen ja Herrakseen ja luopuneet synneistään(synti on Jumalan lain rikkomista) ovat Jeesuksen omia,Jumalan lapsia.Muut ikävä kyllä ovat sen toisen lapsia,joko vapaaehtoisesti tai tahtomattaan.Jeesus vie omansa ikuiseen onneen,ikuiseen elämään,paholainen,lucifer taas vie omansa mukanaan tuhoon ja helvettiin.Kannattaa siis valita Jeesus.
Ron

#10 Todellisuus esiin.

05.12.2012 13:12

Suomi kuuluu suomalaisille. Ei tämä ole mikään fiktiivisen henkilön maa, kuten ei ole mikään muukaan maa. Nykymaailmassa kannattaisi ottaa elämän vastuu omille harteille, eikä vyöryttää sitä minkään kuvitteelisen jumalan, paholaisen, hattivatin tms. kontolle.
yrjömäki

#11 Jeesustelijoille kyytiä

05.12.2012 13:51

Suomi kuuluu ilman muuta $aatanalle. En ymmärrä miksi Suomen $aatanalle vihkiminen olisi mikään ongelma---heidän mielestäänhän jeesus kuoli ihmisten syntien tähden. Jos ei $aatanaa palvottaisi ollenkaan eikä muutakaan "syntejä" koskaan tehtäisi, niin sittenhän jeesus olisi kuollut turhaan ja sehän olisi tosi noloa!
TimppaT.

#12 Suomi Jumalalle

05.12.2012 19:31

Suomi kuuluu ehdottomasti vain Jumalalle!
Ei siis millekään epäjumalille, eikä sielunviholliselle.
Kaikkivaltias Jumala olkoon armollinen meille; Suomen kansalle. Aamen!
ateisti

#13 oikeesti?

05.12.2012 19:59

Voi hyvää päivää !
...

#14 ...

05.12.2012 21:51

lol!
Rakkaus

#15 Miten Suomi valloitetaan?

05.12.2012 22:36

Miten olisi, jos kaikki rukoilisimme, siunaisimme, auttaisimme ja konkreettisesti osoittaisimme rakkautta tälle maalle ja kansallemme, niin kuin monet tekevätkin, vieläkö ihmiset kokisivat, että Jeesus on fiktiivinen satuolento? Jos meissä ei Hänen valonsa näy myös teoissa, niin mistä ihmiset löytävät Jeesuksen?
On tärkeää ottaa kantaa ja julistaa, kuka on tämän kansan Herra, mutta väittelemällä emme tätä kansaa voita rakkaudelle.
swakopmund

#16 Hyvä kun valvotte

05.12.2012 22:53

Rukoilevien äitien ja vaimojen avulla Suomi säilytti itsenäisyyden, tottakai isämme teki sankariteon. -Mutta vain Jumala teki sen mahdolliseksi. Nykyinen täydellisen helppo elämä, tietämättömyys ja välinpitämättömyys tulee vielä kaatumaan tämän maan päälle, Jumala meitä siunatkoon.

Traditio
Vieras

#17 Pyhän Neitsyt Maarian kunnioitus - vihkimys 8.12.2012

06.12.2012 00:05

Pyhän Neitsyt Maarian kunnioitus

Vapahtajamme Äidille neitsyt Maarialle Jumala on suonut suuremman pyhyyden
mitan kuin kenellekään muulle luodulle. Sitä vaati se ylevä tehtävä, johon
Maaria oli kutsuttu: olemaan ihmiskunnan Lunastajan Äitinä. Jumala varjeli hänet
perisynniltä: varusti hänet elämän ensi silmänräpäyksestä asti pyhittävällä
armolla, jonka me saamme vasta p. Kasteessa. Maaria on vaimo, joka on käärmeen
kanssa vihoissa. (Moos 3:15). Vähimmälläkään synnillä ei ole häneen pääsyä,
hänen tahtonsa oli aina sopusoinnussa Jumalan tahdon kanssa ja valitsi sen, mikä
oli täydellisempää. Hän on täydellisin Neitsyt ja samalla Jumalan Pojan
todellinen Äiti, neitsyt ennen ja jälkeen, ainainen Neitsyt. Hän on Jumalan
Äiti, sillä hänen lapsensa on iankaikkinen Jumala, Sana, joka oli alussa Jumalan
tykönä. (Joh 1:1). Hän on toinen Eeva: kaikkein Jumalan lasten hengellinen Äiti,
joka meidät ristin juurella suurin kivuin Jumalan lapsiksi synnytti. Hän on
Taivaan kuningatar, kirkkauden asuntoon otettu sieluinensa ja ruumiinensakin jo
ennen yleistä ylösnousemista. Hänen rukouksensa on kaikkein voimallisin ja
tehokkain, hänen palavin halunsa on, että ihmiset, joiden lunastukseksi hänen
Poikansa veri vuoti, tulisivat kaikki autuaiksi. Sen tähden turvautukaamme
nöyrinä ja luottavaisina Maarian puoltorukoukseen, varsinkin uskokaamme hänelle
kuolinhetkemme, että silloin saisimme synnistä puhdistettuina siirtyä ajasta
autuaaseen iankaikkisuuteen.

Taivaan kuningatar Raamatussa:
Jeremia 7: 18
Jeremia 44: 17-19 ja 25

Ilmestyskirja 18: 7

Vuonna 381 alkoivat epäviralliset rukoukset neitsyt Marialle Jumalan äidille ja taivaan kuningattarelle.

Vuonna 431 Efeson kirkolliskokouksessa otettiin käyttöön Marian palvonta sekä käsite Jumalan äiti. Babyloniassa rukoiltiin taivaan kuningatarta, joka oli neitsyt. Taivaan kuningatar kuvattiin äitinä, jolla oli lapsi sylissään.

Vuonna 600 Rooman kirkko otti käyttöön Marian ja kuolleiden pyhimyksien rukoilemisen.

Vuonna 787 Nikean kirkolliskokous laillisti ristin, kuvien ja pyhäinjäännösten palvonnan.

Vuonna 1229 Valencian kirkolliskokous kielsi Raamatun ns. maallikoilta ja asetti sen kiellettyjen kirjojen joukkoon.

Vuonna 1545 Trenton kirkolliskokouksessa päätettiin perimätiedon (traditio) olevan yhtä luotettava kuin Raamattu. Trenton kirkolliskokouksessa myös ns. apokryfiset kirjat lisättiin Raamattuun.

Vuonna 1854 Paavi Pius IX julisti Neitsyt Marian siinneen saastattomasti.

Vuonna 1870 Paavi Pius IX julisti opin paavin erehtymättömyydestä.

Vuonna 1931 paavi Pius XI vahvisti uudelleen opin Neitsyt Mariasta, Jumalan äitinä.

Vuonna 1950 paavi Pius XII julisti dogmin Neitsyt Marian taivaaseen ottamisesta.

Idän kirkolla on vain yksi ikonograafinen tyyppi 900-luvulta. Kuva esittää pyhien Joakimin ja Annan kohtaamista Jerusalemin Kultaisella portilla. Itäisen tradition mukaan näet Marian sikiäminen tapahtui sillä hetkellä. Läntinen ikonografia on runsaampaa.
"Marian vanhemmat, Joakim ja Anna, eivät vanhoilla päivillään saaneet lasta. Joakim lähti Juudean erämaahan etsimään Jumalan tahtoa asiassa.Kun Joakim oli palaamassa erämaasta, enkeli ilmoitti äiti-Annalle, että hänen on mentävä Joakimia vastaan Jerusalemin Kauniin portin luo. Kun Anna tuli portin alle, Pyhä Henki siitti Marian Annan kohtuun samalla tavalla kuin Jeesuksen Marian kohtuun."
Varhaisimpiin Perisynnittömän tyyppeihin kuuluu Ilmestyskirjan aurinkoon puettu Nainen. Lourdesin ilmestysten aikaan
syntyi uusi tyyppi. Viime aikoina yleiseksi on tullut myös fatimalainen perisynnittömän kuva.
Perisynnittömän ympärille on usein sijoitettu raamatullisia symboleja: suljettu puutarha, lilja, tahraton peili, seetri, Nooan
arkki.

Tiedoksi:

#18 Mutta saata.na nousi Israelia vastaan ja yllytti Daavidin laskemaan Israelin.

06.12.2012 00:19

1.Aikakirja:
21:1 Mutta saata.na nousi Israelia vastaan ja yllytti Daavidin laskemaan Israelin.


Job:
1:6 Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saata.na heidän joukossansa.
1:7 Niin Herra kysyi saata.nalta: "Mistä sinä tulet?" Saata.na vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta."
1:8 Niin Herra sanoi saata.nalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."
1:9 Saata.na vastasi Herralle ja sanoi: "Suottako Job pelkää Jumalaa?
1:12 Niin Herra sanoi saata.nalle: "Katso, kaikki, mitä hänellä on, olkoon sinun käsissäsi; älä vain koske kädelläsi häneen itseensä." Ja saata.na meni pois Herran edestä.
2:1 Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saata.na heidän joukossansa ja asettui Herran eteen.
2:2 Niin Herra kysyi saata.nalta: "Mistä sinä tulet?" Saata.na vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta."
2:3 Niin Herra sanoi saata.nalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa. Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan, tuhoamaan hänet syyttömästi."
2:4 Saata.na vastasi Herralle ja sanoi: "Nahka nahasta; ja kaikki, mitä ihmisellä on, hän antaa hengestänsä.
2:6 Herra sanoi saata.nalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä."
2:7 Niin saata.na meni pois Herran edestä ja löi Jobiin pahoja paiseita, kantapäästä kiireeseen asti.


Sakarja:
3:1 Ja hän näytti minulle ylimmäisen papin Joosuan seisomassa Herran enkelin edessä ja saata.nan seisomassa hänen oikealla puolellaan, häntä syyttämässä.
3:2 Ja Herra sanoi saata.nalle: "Herra nuhdelkoon sinua, saata.na. Nuhdelkoon sinua Herra, joka on valinnut Jerusalemin. Eikö tämä ole kekäle, joka on tulesta temmattu?"


Matteuksen evankeliumi:
4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saata.na; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'"
12:26 Jos nyt saat.ana ajaa ulos saata.nan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?
16:23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saata.na; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten."


Markuksen evankeliumi:
1:13 Ja hän oli erämaassa neljäkymmentä päivää, ja saata.na kiusasi häntä, ja hän oli petojen seassa; ja enkelit tekivät hänelle palvelusta.
3:23 Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saata.na voi ajaa ulos saata.nan?
3:26 Ja jos saata.na nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut.
4:15 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, joihin sana kylvetään, mutta kun he sen kuulevat, niin saata.na heti tulee ja ottaa pois heihin kylvetyn sanan.
8:33 Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiinsa ja nuhteli Pietaria sanoen: "Mene pois minun edestäni, saata.na, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten."


Luukkaan evankeliumi:
10:18 Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saata.nan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
11:18 Jos nyt saata.na.kin on riitautunut itsensä kanssa, kuinka hänen valtakuntansa pysyy pystyssä? Tehän sanotte minun Beelsebulin voimalla ajavan ulos riivaajia.
13:16 Ja tätä naista, joka on Aabrahamin tytär ja jota saata.na on pitänyt sidottuna, katso, jo kahdeksantoista vuotta, tätäkö ei olisi pitänyt päästää siitä siteestä sapatinpäivänä?"
22:3 Niin saata.na meni Juudaaseen, jota kutsuttiin Iskariotiksi ja joka oli yksi niistä kahdestatoista.
22:31 Simon, Simon, katso, saata.na on tavoitellut teitä valtaansa, seuloakseen teitä niinkuin nisuja;


Johanneksen evankeliumi:
13:27 Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saata.na. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian."


Apostolien teot:
5:3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saata.na täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saata.nan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'


Roomalaiskirje:
16:20 Ja rauhan Jumala on pian musertava saata.nan teidän jalkojenne alle. Herramme Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne.


1.Korinttolaiskirje:
5:5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saata.nan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.
7:5 Älkää vetäytykö pois toisistanne, paitsi ehkä keskinäisestä sopimuksesta joksikin ajaksi, niin että olisitte vapaat rukoukseen ja sitten taas tulisitte yhteen, ettei saata.na teitä kiusaisi teidän hillittömyytenne tähden.


2.Korinttolaiskirje:
2:11 ettei saata.na pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat.
11:14 Eikä ihme; sillä itse saata.na tekeytyy valkeuden enkeliksi.
12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saata.nan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.


1.Tessalonikalaiskirje:
2:18 Sentähden olemme tahtoneet tulla teidän tykönne, minä, Paavali, puolestani, en vain kerran, vaan kahdestikin, mutta saata.na on meidät estänyt.


2.Tessalonikalaiskirje:
2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saata.nan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä


1.Timoteuksen kirje:
1:20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saata.nan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.
5:15 Sillä muutamat ovat jo kääntyneet pois seuraamaan saata.naa.


Ilmestyskirja:
2:9 Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saata.nan synagooga.
2:13 Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä saata.nan valtaistuin on; ja sinä pidät minun nimestäni kiinni etkä ole kieltänyt minun uskoani niinäkään päivinä, jolloin Antipas, minun todistajani, minun uskolliseni, tapettiin teidän luonanne, siellä, missä saata.na asuu.
2:24 Mutta teille muille Tyatirassa oleville, kaikille, joilla ei ole tätä oppia, teille, jotka ette ole tulleet tuntemaan, niinkuin ne sanovat, saata.nan syvyyksiä, minä sanon: en minä pane teidän päällenne muuta kuormaa;
3:9 Katso, minä annan sinulle saata.nan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
12:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perke.leeksi ja saata.naksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perke.le ja saata.na, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
20:7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saata.na vankeudestaan,

Sillä lailla.

#20 Lukekaapa tämä...

06.12.2012 00:40

pientä perspektiiviä teidän hihhuloinnile. Seuran kommentti viime päivien keskusteluun:

Järjen valo vs. sokea usko:

http://turunhengentieteenseura.wordpress.com/2012/12/05/jarjen-valo-vs-sokea-usko/
Melech HaOlam

#21 Jeesus on Vanhurskas Tuomari

06.12.2012 17:57

Viimeinen Sana on Jumalalla eikä kukaan voi estää Hänen suunnitelmien toteutumistamaan päällä!
silsaaa

#22 Re:

06.12.2012 18:24

#2: -

Suomi Saamelaisille!

wempuli

#23 Höh

06.12.2012 22:13

Mitä ne taas sekoilee..
wempuli

#24 Re: Hyvä kun valvotte

06.12.2012 22:42

#16: swakopmund - Hyvä kun valvotte

Tuota eikös se jummijammi sitten suojellut myös vihollisia...

öppölä

#25

06.12.2012 22:50

Suomi kuuluu Raamatun Jumalalle!