Protesti kansanedustajien palkkoja ja lisäansioita vastaan

Petri Rautiainen

#1 MIKSI AINA PIENITULOISILTA LEIKATAAN?

05.10.2013 16:54

Miksi aina leikataan pienituloisilta, ei koskaan suurempituloisten etuja ja palkkoja? Pienituloisilta saatavat leikkaukset ovat minimaalisia EU-velkakriisin hoitoon ja leikkaukset painavat tuntuvasti tällaisessa taloudellisessa tilanteessa. Niillä ei ole merkitystä kriisin rahoituksessa ja toinen asia kokonaan on se, menevätkö leikatut varat kriisin rahoitukseen. Käytännössä tämä on enemmänkin periaatekysymys kuin tehokkuuskysymys.
Koivisto

#2 Suurituloinen on enempi lukenut ja se oikeuttaa,myös suurempaan auktoriteettiin

06.10.2013 01:31

Kokoomukselainen tuntee itsensä auktoriteettisemmaksi, kun taas vasemmistolainen auktoriteetti oikeuttaa tovereitaan rutosti suurempaan palkkaan. Pienituloinen on rohmuamisen tulos.
Jos suurituloiselta leikataan rutosti, tulee siitä pienempituloinen ja tasa-arvo toteutuisi, eikä voitaisiin puhua eriarvoisuudesta ja kasvaneista tuloeroista, lisukkeena tulojen tasausjärjestelmä.Kaikkihan perustuvat lakiin ja sehän on vain neuvottelu kysymys, mutta mistään neuvotteluista ei vielä tässä vaiheessa ole sovittu.
PETRI RAUTIAINEN

#3 KOKOOMUSLAISET KATEELLISIA

06.10.2013 08:31

Moni on sanonut, että pienituloiset ovat suurempituloisilleen kateellisia. Tosiasiassa tilanne on päinvastoin.

Itse he säätävät lakeja ja korottavat veroja, jotka vaikeuttavat pienituloisten toimeentuloa. Voidaan suoraan sanottuna puhua kateuslaeista ja -veroista. He ovat pienituloisille kateellisia, kun heillä on vähänkin omaisuutta tai varallisuutta. Niiden apinoiden pitäisi omistaa koko maailma. Tyypillinen kateuslaki on se, että omistusasunnon hankkijalla pitää olla 20% omaa rahaa asunnon velattomasta myyntihinnasta. Tämä vaikeuttaa ensiasunnon hankkijoiden tilannetta, koska heillä ei ole säästöjä. Se on ilmeisesti tarkoituskin. Antakoot omistansa pois ennen kuin alkavat huonompi osasilta rosvoamaan!
K

#4 Näinköhän..

06.10.2013 10:28

Kyllä taas huomaa että täällä tekee adresseja ja kommentoi ihmiset joilla ei ole mitään hajua kansanedustajan työstä. Ottaisitte ensin selvää, ennenkuin puhutte ihan järjettömiä. Tiesittekö muuten, että vaikka kansanedustajilla on istunnoissa taukoa, niillä on muuta duunia koko ajan. Valmistelutyöt ja muut edustustehtävät jne vievät suurimman osan kansanedustajan ajasta. Kansanedustajien saamat palkkiot ovat pieniä verrattunu siihen pohjatyön määrään jota he tekevät. Kansanedustajana työ seuraa mukana oikeastaan koko ajan..
Petri Rautiainen

#5 Re: Näinköhän..

06.10.2013 10:49

#4: K - Näinköhän..

Kansanedustajilla on omat henkilökohtaiset avustajansa ja oma osuutensa heilläkin työhön on. Jokainen asia pitää tietenkin valmistella ennen päätöksen tekoa. Ei ole nykyinen hallitus saanut erikoisia päätöksiä aikaan, monet niistä ovat tuntuneet olevan hätäratkaisuja. Palkkioiden ja lisäansioiden pitäisi olla jossakin suhteessa työn laatuun. Oma kansa on unohdettu täysin EU-velkakriisin keskellä. Osa kansanedustajista olisi valmis luopumaan osasta tarpeettoman pitkiä lomia. Kolmasosa vuodesta kansanedustajilla on lomaa. Ei missään muulla alalla ole niin paljon lomia vuden aikana ja kehtaavat kitistä vielä duunarien työajoista. Minusta se on asioiden järjestelykysymys, että osaa laittaa asiat oikeaan työjärjestykseen.


Vieras

#6

10.10.2013 15:11

Säästöistä kyllä puhutaan, mutta itse he eivät ole valmiita tinkimään palkoistaan. Kaikki säästöt revitään aina kansalaisten selkänahasta.
Eläkeläinen

#7 Eksyinkö väärään porukkaan?

12.10.2013 22:20

Ajattelin jo allekirjoittaa adressin, mutta sitten huomasin, ettei tämä olekaan minulle vaikka pidän kansanedustajien palkkiota erityisesti tosittamattoman ja verottoman kulukorvauksen osalta suorastaan törkeän epätasa-arvoisena. Minä, kun olen tällainen 130.000 veroja viime vuodeltakin maksava eläkeläinen, niin en saisi olla huolissani veroeurojeni käytöstä. Sensijaan näköjään pienituloiset, jotka saavat enemmän tukia ja palveluita kuin maksavat veroja, kelpaavat kyllä mukaan valittamaan, miksi heitä sorretaan.
Oikeutta ja vastuuta tekoihin

#8 Riippuu monesta asiasta

13.10.2013 12:32

Ensimmäinen asia, mikä herättää huomioita, kansalle maksatetaan ulkomaisia velkoja ja kansanedustajat eivät ota niihin osaa. Toinen asia on Suomen talouden jatkuva heikkeneminen ja välinpitämättömyys kansantaloutta kohtaan. Kolmas asia rikollisuuden lisääntyminen. Moni pienipalkkainen työntekijä olisi saanut lopputilin tehdessään vastaavan rikoksen, mitä hallituksen ministerit ovat tehneet.

Vieras

#9

13.10.2013 16:02

Tosiaankin, työstä sen tuloksen mukainen palkka. Ei ole kansanedustajien työn tulos ole ollut millään tavalla kehumisen arvoista, kaikessa on menty alaspäin.


Vieras

#10

14.10.2013 09:00

Eiköhän siellä omassa " pesässä " ois vähän leikattavaa , eikä kaikkia varoja keräillä huonotuloisimmilta !!! :-(

Vieras

#11

14.10.2013 09:08

työ tekijänsä palkitsee.paljonko säästyisi rahaa jos taksikortit poistuisivat?turha puhua turvallisuudesta jos ensin istutaan ilta baarissa ja sit taksilla kotiin .....
Turvallisesti liikkuva

#12 Re:

14.10.2013 10:37

#11: -

Turvallisuudesta en tiedä, mitä sanoa, mutta kyllä verojakin on enempi varaa maksaa illan istujaisten sijasta, jossa menee rahaa olueen ja muihin alkoholijuomiin.


Vieras

#13

20.10.2013 08:39

Ja meillä mietitään mistä saadaan pari tonnia jotta saadaan tie siihen kuntoon ettei koulutaksit mene rikki siinä ajaessaan?!
Make

#14

20.10.2013 11:07

Häpeä nykyinen eduskunta!

Suomen historian huonoin hallitus ja tämä tuli erään eduskuntaan pyrkineen suusta, joka ei sinne päässyt. Varmaan moni muu samaa mieltä.

Kataisesta ja Urpilaisesta on kuulunut eniten huonoa palautetta.
Kirveellä Töitä

#15 Kait nyt kansanedustajakin palkkion tarvitsee?

23.10.2013 20:14

Siis vastustetaanko tällä adressilla ylipäänsä kansanedustajan palkkiota? Häh?
Keskituloiset palkansaajat tässä maassa raskaimman vastuun ja verotaakan kantavat. Pienituloiset ja tuilla eläjät eivät paljon yhteistä kassaa kartuta, vaat ovat enemmänkin syömäpuolella. Moni toimiala tässä maassa on annettu luisua huijareiden ja ketkujen temmellyskentäksi. Kiitos Käteinen. Etelänaapurin rekisterissä olevia autoja on myös todella paljon Etelä-Suomessa - osa enempi kuin vähempi pysyvästi, mutta eipä näytä Tullia tai verottajaa pahemmin kiinnostavan. Rehellisiltä työllään eläviltä omilta kansalaisilta sen sijaan kupataan suunnilleen kaikki mitä irti vain saadaan ...
"vieras"

#16 Toki osa syyttää tuilla eläjää

23.10.2013 21:56

On se kumma miten kaikki vaan valittaa! Olen äitiyslommalla, ja kyllä olen tehnyt itse jokaisen lantin mitä kuussa saan. Mutta onko sekään oikein , että ne palkat joista olen jo verot maksanut. Leikataan vielä n 30% pois MINUN äitiyspäivärahoista? Kyllä voisivat ne "edustajat" miettiä, millaista on maksaa NIILLE palkkaa, kun samaa aikaan taistelee äidinmaidonkorvikeen hintaa vastaan!! S**tanan siat! Jospa vaikka hävitettäisiin juopot ja keskityttäisiin vauvoihin ja lapsiin! Missä on esim. Kauan puhuttu lastensairaala!
Jos katsoisitte työpaikkoja työttömille, alhaisemmat vauvanruoat yh-vanhemmille ja halvemman terveydenhuollon niille joilla ei ole varaa vakuutuksiin!
Mainittakoon vielä "mysteeri K", että itse on "edustajat" valinneet "työnsä".. Jos pienempi tulo ei riitä, niin tervetuloa vaa tekemään ns. p*skaduunia!

Vieras

#17

23.10.2013 23:47

Olisi huvittavaa katsella, miten valittajat itse hoitaisivat kansanedustajien työn. Tekstistä päätellen osalle ei ole edes kuin auttava äidinkielentaito.
"vieras2"

#18 Tuilla eläjiä syytetään laiskoiksi

24.10.2013 08:41

Monet hyvätuloiset syyttävät tuilla eläviä laiskoiksi, kateellisiksi ja ties millaisiksi muiksi reteperäisiksi. Itse hallitus on tämän kansantaloudellisen tilanteen aiheuttanut eikä tunnusta missään asioissa tehneensä virheitä vaan on niin ylimielistä ja aina oikeassa olevaa porukkaa, ettei heitä omasta mielestänsä kukaan voi ohittaa. Tämä on ollut jo pitkään kaikkea muuta kuin kansantaloudellisesti kehittävää ja kannustavaa taloudenhoitoa. Ei normaalissa työpaikassa tuollaisia tappioita tuottavia katseltaisi pitkään vaan se oli nopeasti lopputili.

N33 Kerava

#19 onpa turhaa

26.10.2013 05:15

Aikamoista sotkuista kinaamista tämä kommentointi. Tasoa voi verrata - öh, eduskuntaan!! :-)

Vieras

#20

26.10.2013 11:54

Eikös nämä kansanedustajat tienaa jotarpeeksi tekemättä mitään.

Vieras

#21 Re: Riippuu monesta asiasta

26.10.2013 11:58

#8: Oikeutta ja vastuuta tekoihin - Riippuu monesta asiasta

Heitä vain silitetään päähän...

 

Höpöjä

#22 Re: Näinköhän..

26.10.2013 12:01

#4: K - Näinköhän..

Höpö höpö...Jos jotain tekisitte ja olisitte tehneet niin olisivat monet asiat paremmalla tolalla täällä hyvinvointivaltiossa...


Vieras

#23 Re: Re: Näinköhän..

26.10.2013 12:38

#22: Höpöjä - Re: Näinköhän..

Kyllä moni olis tehnyt, jos olis annettu tehdä, mutta se ei herroille ole käynyt! Siirtykööt itse matalapalkkasempiin hommiin, niin siinä yhteiskuntakin säästää.

"vieras"

#24

29.10.2013 23:17

Monet asiat olisivat huomattavasti paremmin, jos "edustajat" kuuntelisivat kansaa edes hyppysellisen! Pistää niin vihaksi eräiden pellejen kommentit! Ei ole vissiin pokkaa lukea hijakseltaan kommentteja, kun pitää päästä valittamaan kansalaisten oikeinkirjoitusista. Mutta kukapa suutuspäissään kattoo virheitä, kun sattuu joku pelle politiikan"asiantuntia" olla kertomassa pohjasakasta jota JOUTUU edustamaan!! Sihisen raivosta!!
Petri Rautiainen

#25

30.10.2013 07:36

Nykyisin asiat ovat menneet sellaiselle asteelle/tasolle, että vaalitkin ovat osoittautuneet ihan turhiksi. Kun yks pelle siirtyy sivuun kuvioista, toinen tulee tilalle. Mahtaako eduskunnasta löytyä yhtään sellaista puoluetta tänä päivänä, jota voi äänestää ja lupauksiin luottaa? Tosin useimmista puolueista löytyy järkeviä yksilöitä, mutta ei yksi ta muutama kansanedustaja mielipiteellään talvesta kesää tee.