Siivoojille 10 euron tuntipalkka

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Siivoojille 10 euron tuntipalkka.

Eija Searle
Vieras

#1 TUKKA PUTKELLA SIIVOAJA

09.03.2011 18:21

Työpaikassani on työaika pantu niin tiukaksi, että täytyy kiitää kovaa vauhtia, että kaikki hommat ehtii tehdä. Lisäksi palkkaus on huono. Vaikka ammattiliitot pitivät sellaista haloota siivoojien palkkojen noususta, mutta käytännössä ainakaan minun palkkani ei ole noussut lainkaan. Esimieheni eivät usko, että työaika on liian tiukille kiristetty. Iltaisin tulen jalat särkevänä kotia, alkaa vähitellen kyrsimään koko siivoustyö.

Vieras

#2

12.06.2011 12:55

Itsellä tällä hetkellä 7,46€/h ja minuuttiaikataulu. Jos aika menee yli, siitä ei makseta. Todella kehno järjestely ja palkka, muutosta tarvitaan!
Precious Things

#3 Jos siivoojia ei olisi, mihin hukkuisimme?

23.07.2012 14:50

Olin töissä suurella siivousfirmalla, jolla oli käsittämättömän orjalliset aikataulut. Työntekijät vaihtuivat muutaman kuukauden aikana jatkuvasti. Esim. 3 tunnin vuoron aikana, jota jouduin tekemään tosiasiallisesti töitä vähintään aina 0,5 h-1 h pidempään, jotta saisin sen edes jotenkin luovittua läpi. Painoin töitä niska limassa ja tulot olivat n. 600 euroa/kk. Muutenkin tiukkoihin aikatauluihin tilaaja osti lisää siivouspalveluja, joista siivousfirma veloitti tunnin lisämaksun, mutta siivoojalle, joka työn suoritti, ei annettu minuuttiakaan lisäaikaa. Näitä epäkohtia nostettiin esille monissa kokouksissa, mutta eihän se mihinkään johtanut. Lopulta työntekijät joutuivat äänestämään jaloillaan.

Havainnollistavana esimerkkinä siivojien tilanteen muutoksesta kertoo myös se, että ennen yhden suuren toimitilan siivoamiseen oli palkattu yksi siivooja 8 tunniksi viidelle päivälle viikossa. Nyt sama työ tehdään 2 tunnissa x 5 päivää yhden siivoojan voimin.

Vieras

#4

08.08.2012 16:09

Siivoustyö on fyysisesti raskasta ja vaativaa palvelutyötä, jota ilman mikään yksikkö ei toimi. Siivoystyölle on annettava sille kuuluva arvonsa ja 10€ tuntipalkkakin on liian vähän. Tosin Pam ei ole kiinnostunut siivoojien toimeentulosta, vaan sitä kiinnostaa enempi työnantajien voitelut.

Vieras

#5

25.11.2012 14:00

Kuinka monta allekirjoitusta adressiin tarvitaan, jotta asia menee eteenpäin?

Vieras

#6

26.11.2012 19:49

näillä adreSSeilla ei ole mitään merkitystä,,todellisuudessa.Mutta olen kyllä samaa mieltä:toisten sotkujen siivous on epäkiitollista & siit tulis saada kunnon likSa.

Vieras

#7

08.08.2013 22:35

minun osoite on Heporinne 2 D 53

Vieras

#8 Re:

08.08.2013 22:37

#2: -

minä tervitsen teiden puhelin numero ja sitten minä soitan sitten keskustellaan töitä


Vieras

#9

28.12.2014 15:42

Teen itse siivoustyötä ja olen saanut pientä palkkaa. Siivoustyö pitää saada näkyville, koska työ ei ole vähä arvoista. Siivoojat edistävät terveyttä ja tuovat viihtyisyyttä elinympäristöömme!.

Kyllästynyt ihmisten saamattomuuteen

#10 Vaatikaa toimenpiteitä Pamilta!

29.12.2014 08:05

Onko ihmiset unohtaneet yhden asian...jäsenet muodostavat ammattiliiton! Laittakaa liitto (PAM) toimimaan ja ajamaan parannuksia työehtoihin ja palkkaukseen, ei se sen ihmeellisempää ole. Mitäänhän ei tapahtu jos porukka nukkuu ja tuudittautuu siihen oletukseen että tehköön joku muu "isot päätökset" - mua ei kiinnosta. Joukkovoimalla voitte vaikuttaa työsuhteenne ehtoihin. Pelkkä kiukuttelu yleisönosastolla ei auta asiaa. Jos Pamilla on vain "munattomia" neuvottelijoita tes-sopimuksia tehdessä niin olisiko aika vaihtaa neuvottelijoita? Yksi huono tes-sopimus heijastuu myös muihin eri liittojen sopimuksiin.  Herätkää siis, ruvetkaa kapinaan, tuokaa asiat julkisuuteen, erotkaa Pamista ja perustakaa vaikka uusi ammattiliitto. Kaikki lähtee vain omasta tahdosta ja halusta!

Jope

#11 Re:

31.08.2015 08:57

#5: -  

 Kansalaisaloitteesee tarvitaan 100 000 allekkirjoitusta


Vieras

#12 Re: TUKKA PUTKELLA SIIVOAJA

12.03.2017 07:50